kraamhulp

Discussion in 'Zwangerschap' started by jotsie, Nov 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jotsie

jotsie Nieuw lid

Nov 6, 2010
    2
    0
    0
    Hallo,

Dit is mijn eerste zwangerschap,dus alles is errug nieuw voor me.
    Ik vroeg me af of als je je bij de verloskundigepraktijk heb aangemeld dan automatisch ook staat ingeschreven voor de kraamhulp?hoort dat bijelkaar? ik kan ze nu niet bellen wat ze zijn gesloten,en het gaat maar niet uit me hooft.

alvast bedankt.

Groetjes Joyce

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Dit kun je beter plaatsen onder het kopje "zwangerschap". Maar om antwoord te geven op je vraag: nee. Je moet zowel de verloskundigenpraktijk als de kraamhulp zelf regelen. En doe het op tijd, want in sommige plaatsen ben je al laat met regelen als je 9 weken zwanger bent.

Fijne zwangerschap gewenst!

3. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    verplaatst naar 'zwangerschap'

4. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ha Jotsie,

je moet zelf de kraamzorg regelen. Het is belangrijk om te kijken hoe je verzekerd bent en of het kraambureau wat je graag wil vergoed wordt door je verzekering. Je kan altijd je ziektekosteverzekeraar bellen om te vragen hoe het daar mee zit.

Groetjes

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Dat moet je idd apart regelen. Wat bij ons wel zo is is dat er een kraambureau bij de vk praktijk in zit. Dus je kan, na je intake bijv., zo daar naar binnen lopen. Maar kijk ook even bij je zorgverzekeraar na hoe alles werkt. Ik moest mij bij mijn zorgverzekeraar aanmelden en werd op een zorglijst geplaatst (schijnt nieuw te zijn). En dan word jij benaderd door een kraambureau. Je kan trouwens wel een voorkeur opgeven. Gelukkig kreeg ik snel bericht van het bureau van mijn voorkeur.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee, hier heb je keuze uit welke verloskundige praktijk je wilt, en welke kraamzorg je wilt. Dat heeft dus niets met elkaar te maken.

7. Chai

Chai Niet meer actief

#7 Chai, Nov 6, 2010
    Last edited by a moderator: Nov 6, 2010
    Ik had me eerst aangemeld bij een verloskundige praktijk. Toen heb ik van hun een brochure gekregen van een kraamzorgbureau.
    Daarbij kon ik me online aanmelden, moest een formulier invullen en toen heb ik via post een bevestigingsbrief gekregen van ze van mijn aanmelding waarin stond dat alles geregelt was. Daarna rond 7 maanden bellen ze voor een afspraak om langs te komen, om dan alles te bespreken enzo.

Groetjes :)

Share This Page