kraamhulp

Discussion in 'Zwangerschap' started by dianne, May 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0
    wat vreemd.. ik krijg 38 uur, eerst was het 30 uur, maar toen heeft oz ook gezegd dat ik recht had op veel meer

waar ligt dat eigenlijk aan of je meer of minder uren krijgt ?

2. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Ik krijg 54 uur. Bij deze kraamzorginstelling (Samenzorg) krijg je standaard iig 44 uur als je BV gaat geven. En daar krijg ik dan 10 uur bij omdat ze nu al zien dat ik 'verminderd redzaam' ben: kan nu al bijna niks meer in huis doen. Als dat na de bevalling erger blijkt te zijn dan ingeschat, komen er nog uren bij (='tweede indicatiestelling', maar er kunnen in principe ook uren af dan, heb ik gehoord). En halverwege je kraamweek kijken ze nòg eens hoeveel hulp je nog nodig hebt ;)

3. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik krijgsowieso 44 uur, maar dat kan meer worden. Dit omdat ik een KS krijg. Weet alleen niet of de dagen die ik dan nog in het ZH lig ervan af worden gehaald. Ik wil wel BV gaan geven, als het lukt tenminste.

Liefs,
    Duveldraakje

4. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik krijg precies hetzelfde. :D Zit jij misschien ook bij Elmar?

5. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Bij OZ krijg je standaard 40 uur vergoed. De rest van de uren hangt van je kraamzorg af. Die bekijken de situatie en schatten dan de hoeveelheid uren in.

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik krijg 44 uur, eventuele ziekenhuisdagen gaan daar nog vanaf....

7. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Oke dan krijg ik denk ik ook 44 (heb al een dochter en ga ook bv geven)

jessica

8. ik heb 44 uur volgens mij

9. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

Nov 30, 2006
    2,450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ik heb ook recht op 44 uur, kan wel zelf eventueel meer uren aanvragen mocht het nodig zijn maar die komen dan voor eigen rekening...

10. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Dat vraag ik me af hoor!
    Uiteindelijk bepaalt de thuiszorg instelling volgens mij wat je krijgt. Zij komen bij je langs om te bepalen hoeveel uur je krijgt?
    Ik denk dat je dan dus maximaal 64 uur vergoed krijgt, maar dan moet daar wel een reden voor zijn. Tenminste, zo heb ik het begrepen bij mijn verzekering.

Ik had ook 40 uur, en ik geef borstvoeding.
    Uiteindelijk maar 30 uur geworden, omdat er 2 ziekenhuisdagen vanaf gingen.

11. Angeliek1973

Angeliek1973 Actief lid

Jan 12, 2007
    115
    0
    0
    als je 40 uur krijgt maar je vind dat te veel mag je dat dan op t laatst ofzo nog veranderen?

12. melopee

melopee Lid

Mar 9, 2007
    10
    0
    0
    Ik woon in B en we zijn allebei bij CM ziekenfonds en dan heb je recht op 60 u kraamhulp tot 3 maand na de bevalling. Ik ben aan men laatste maand bezig nu :(

Hier wordt het per uur 5 euro terugbetaald dus ik betaal per uur 1.80 euro, goedkope huishoudhulp als het mij vraagt ! Ik kan het iedereen aanraden. Ik beviel met KS maar ook na natuurlijke bevalling is het een must !

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik krijg tot maximaal 44 uur volledig gedekt, daarna heb ik een eigen bijdrage van 3,60 per uur. hoeveel uur ik daadwerkelijk ga krijgen is aan de kraamverpleegkundige, die maakt daar een inschatting van die na de bevalling altijd nog bijgesteld kan worden.

Share This Page