wat vreemd.. ik krijg 38 uur, eerst was het 30 uur, maar toen heeft oz ook gezegd dat ik recht had op veel meer waar ligt dat eigenlijk aan of je meer of minder uren krijgt ?
Ik krijg 54 uur. Bij deze kraamzorginstelling (Samenzorg) krijg je standaard iig 44 uur als je BV gaat geven. En daar krijg ik dan 10 uur bij omdat ze nu al zien dat ik 'verminderd redzaam' ben: kan nu al bijna niks meer in huis doen. Als dat na de bevalling erger blijkt te zijn dan ingeschat, komen er nog uren bij (='tweede indicatiestelling', maar er kunnen in principe ook uren af dan, heb ik gehoord). En halverwege je kraamweek kijken ze nòg eens hoeveel hulp je nog nodig hebt
Ik krijgsowieso 44 uur, maar dat kan meer worden. Dit omdat ik een KS krijg. Weet alleen niet of de dagen die ik dan nog in het ZH lig ervan af worden gehaald. Ik wil wel BV gaan geven, als het lukt tenminste. Liefs, Duveldraakje
Bij OZ krijg je standaard 40 uur vergoed. De rest van de uren hangt van je kraamzorg af. Die bekijken de situatie en schatten dan de hoeveelheid uren in.
Ik heb ook recht op 44 uur, kan wel zelf eventueel meer uren aanvragen mocht het nodig zijn maar die komen dan voor eigen rekening...
Dat vraag ik me af hoor! Uiteindelijk bepaalt de thuiszorg instelling volgens mij wat je krijgt. Zij komen bij je langs om te bepalen hoeveel uur je krijgt? Ik denk dat je dan dus maximaal 64 uur vergoed krijgt, maar dan moet daar wel een reden voor zijn. Tenminste, zo heb ik het begrepen bij mijn verzekering. Ik had ook 40 uur, en ik geef borstvoeding. Uiteindelijk maar 30 uur geworden, omdat er 2 ziekenhuisdagen vanaf gingen.
Ik woon in B en we zijn allebei bij CM ziekenfonds en dan heb je recht op 60 u kraamhulp tot 3 maand na de bevalling. Ik ben aan men laatste maand bezig nu Hier wordt het per uur 5 euro terugbetaald dus ik betaal per uur 1.80 euro, goedkope huishoudhulp als het mij vraagt ! Ik kan het iedereen aanraden. Ik beviel met KS maar ook na natuurlijke bevalling is het een must !
ik krijg tot maximaal 44 uur volledig gedekt, daarna heb ik een eigen bijdrage van 3,60 per uur. hoeveel uur ik daadwerkelijk ga krijgen is aan de kraamverpleegkundige, die maakt daar een inschatting van die na de bevalling altijd nog bijgesteld kan worden.