fiets weg...

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Niet gestolen..

Bij mij in de straat gaan ze het autovrij maken (ik woon ergens waar heel veel horecagelegenheden en winkels te vinden zijn).
    Nou stonden er wel borden dat de straat en de parkeervlakken vanaf 11-02 vrij moeten zijn.
    Ik heb mijn fiets op de 11e tegen de gevel van ons pand gezet, wat ik altijd doe.
    De 12e kwam ik buiten.. fiets weg! Hebben ze behalve de straat dus ook de trottoirs leg gemaakt. Alle fietsenrekken met fietsen die er stonden zijn weg en de straat is nu een hele lange zandweg met van die houten platen om nog op te lopen.
    Ik belde de gemeente en die zei dat ik bij fietspunt moest kijken of mijn fiets daar is.
    Ik heb gelijk gebeld, want ophalen kost 20 euro en is in the middle of nowhere (industrieterrein aan de andere kant van de stad) en ik heb geen rijbewijs en auto. Ik kan hem voor 10 euro naar de dichtsbijzijnde kringloopwinkel laten brengen en hem dan voor 30 euro ophalen.

Nou heb ik gelijk een klacht ingediend, want wij zijn noch middels borden, noch middels een brief oid ingelicht dat ook de trottoirs vrij moesten zijn!

De gemeentemedewerkster die ik heb gesproken heeft de klacht ingediend, ik zou de 14e worden terug gebeld. Nu lees ik net de status van de klacht online, staat er afgehandeld. Terwijl ik dus niet gebeld ben en ook niet via de email ben benaderd.

Dit kan toch niet?!
    Ik ben echt super afhankelijk van mij fiets en kan ook niet zomaar een nieuwe kopen. Ik heb het momenteel financieel ook niet breed (na een inbraak thuis en de breuk met mijn exvriend) en moet nu alles met het ov doen + de kosten van het ophalen van de fiets betalen.

Wat zouden jullie doen?

2. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    De boel flink op z'n kop zetten!

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Eerst je fiets ophalen.
    Desnoods moet je een stuk lopen, lijkt me voordeliger dan je fiets nu te laten staan en voorlopig alles met OV te doen.

En maandag contact opnemen net de gemeente en een schadevergoeding eisen voor het feit dat je, je fiets betaald op moest halen en de kosten die je hebt gemaakt om dit te kunnen doen.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nog een keer bellen.

En voor je fiets: Iemand vragen je te brengen. Bonnetje vragen bij het ophalen van je fiets en terugvorderen bij de gemeente.

Deel Deze Pagina