10 dagen met partner op vakantie zonder peuter (3jr)??

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Avastar, 23 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    lieve meiden!

Ik ben op zoek naar jullie mening en ervaring.
    Mijn man en ik hebben een wens en die wens kan in oktober werkelijkheid worden.
    Die wens is om in Zuid-Afrika een mountainbike race te fietsen van 7 dgn.
    Met heen en terugreis betekent dit 10 dgn weg. Zonder kind... ( ze is dan 3 jaar)
    Onze dochter kan dan de ene helft bij mijn ouders en de andere helft bij zijn ouders logeren, mensen en huizen die haar zeer vertrouwd zijn! Het is, door omstandigheden, een nu of nooit meer kans.
    Maar ik voel twijfels; is dit wel verstandig, zelf zou ik het wel trekken maar wat zou het doen met onze dochter. Is het raar of vreemd als wij dit zouden doen?
    Wat vinden jullie? Hebben jullie dit wel eens gedaan en hoe heb je dit ervaren? Wat vond je omgeving ervan?
    Graag jullie ( ongezouten) mening!

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    Kan toch gewoon? Een weekje is zo voorbij en ze is al 3 jaar. Als ze een goede band heeft met haar grootouders dan zie ik geen probleem hoor! Lekker van genieten! :)

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Gewoon doen!

4. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ja doen hoor! Ze zal vast en zeker heerlijk verwend worden en alle aandacht krijgen. Voor jullie een unieke ervaring, denkt dat jullie spijt krijgen als jullie niet gaan. 10 dagen is zo voorbij.

Wij willen volgend jaar ook met z'n 2e een weekje weg. Kindjes zijn dan 2.5 en 1, nog erger :p.

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Mijn ongezouten mening is: doen! Je zegt zelf al dat het een unieke kans is, nu of nooit dus zeker niet laten schieten. En natuurlijk ga je haar missen maar het is ook supersnel voorbij! Veel plezier! Zou niets voor mij zijn :D.

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zou het ook doen! Wij willen graag in de zomervakantie een last minute boeken maar eigenlijk wil ik zelf dan voor z'n 2 boeken ipv voor 4.. Het is zo lang geleden dat we even met z'n 2en waren.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.889
    5.146
    113
    Doen! Jullie krijgen spijt als jullie niet gaan. En zij is in goede handen.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.297
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou het zelf niet doen, maar ik ben ook niet zo avontuurlijk aangelegd :roflmao: Ik zou het zelf wel te lang vinden. En mijn dochter ook denk ik.
    Maaaar, jullie zijn mij niet, en dit is een grote wens van jullie. Dus als je denkt dat jullie dochter het wel zou trekken, zou ik het wel doen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Zelf ben ik minder avontuurlijk aangelegd en zou ik vakanties samen met mijn gezin willen vieren, maar dit klinkt niet iets waarbij je je kind in kan betrekken én als een unieke kans die jullie graag willen nemen. Dus als de kleine op haar gemak is bij de opa's en oma's,vooral doen en geniet ervan. Dat zou zij vast ook doen en na die lange week kunnen jullie elkaar weer heerlijk in de armen sluiten.

Harperhazel vindt dit leuk.
  10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Eigenlijk precies dit :)

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Persoonlijk zou ik het te lang vinden, maar ik vind het absoluut niet raar!
    Gewoon doen, je kind is in goede handen bij de opa's en oma's.
    Enige risico dat je loopt is dat je je kind schandalig verwend terugkrijgt. :p

12. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Doen! Dit is een kans die je misschien niet zo snel weer krijgt.
    Onze oudste was 3,5 toen wij 10 dagen op vakantie gingen. Nog even er samen tussen uit voordat de tweede kwam. Ik was toen 20 weken zwanger. Heb toen enorm genoten van onze quality time.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Persoonlijk zou ik mijn kinderen niet zo lang kunnen en willen missen, maar als dat voor jullie geen probleem is, dan vooral doen! Dit is ook niet echt een vakantie waar je een kind een plezier mee doet oid. ;) Er zijn genoeg mensen die zonder kinderen op vakantie gaan, als je kinderen goed worden opgevangen kan dat over het algemeen prima, volgens mij.

DastyQueen vindt dit leuk.
  14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zo'n reis is niks voor ons, maar in jullie geval zou ik het doen! Als dit een droomreis van jullie is, de opvang voor jullie dochter is goed geregeld, gewoon boeken en gaan!
    Onze zoon zou zich overigens prima vermaken bij z'n opa's en oma's, 10 dagen is natuurlijk wel lang, maar dat zal echt wel goed komen!

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Zou het zelf nooit doen. Vind het ook te lang en ze moet ook nog wisselen halverwege van verblijf. Vind dat zelf niet echt kunnen.

jupke, Adrianna, Issie en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik zou het niet doen.
    Ik vind 10 dagen veel te lang. Met onze kinderen zou dat sowieso niet kunnen, maar vind 10 dagen voor elk kind heel erg lang.

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou het uitstellen, of haar meenemen, inclusief oppas. Anderen in mijn omgeving gaan wel gewoon, en dan kom ik dus die sippe kindjes tegen die hun mama missen :)

jupke en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wat heerlijk als je dat kunt regelen! Bij ons lukt een weekendje al niet eens, haha. Ik zou 10 dagen zelf wel te lang vinden, maar als jij het aankunt, voor je dochter maakt een paar dagen meer of minder ook niet zoveel uit. Op die leeftijd overzien ze het toch nog niet helemaal en zo lang ze lekker door opa en oma verwend wordt, heeft ze vast een leuke tijd.

Hopsatee vindt dit leuk.
  19. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.199
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik zou t niet doen. Ben zelf een week op vakantie geweest met man maar vind t veels te lamg. Achteraf vond peuter dat ook, die heeft ondanks een zeer vertrouwde opa en oma daar wle een paar weken last van gehad.

20. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113

Deel Deze Pagina