Fijne producten voor een fijne kraamtijd

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Catje86, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Welke producten heb jij gebruikt om die eerste bijzondere tijd zo ontspannen en relaxt mogelijk door te komen? Of handige producten om bijvoorbeeld de zwelling "down there"te voorkomen of verminderen.

Dus welke spulletjes had jij naast je kraambed die hebben bijgedragen aan een fijne kraamtijd?

Lijkt me leuk om hier tips en ervaringen uit te wisselen.

* ik had veel baat bij energierepen, ook 's nachts en altijd een gevuld glas met drinken.
    * luchtig magazine om te lezen (als ik mijn hoofd erbij kon houden;))

2. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    voor de zwelling. kan je verschillende dingen gebruiken een cold pack ( bij kruidvat voor ongeveer 3-4 euro te krijgen ) in een washandje ( wel eerst in de vriezer he) en dan erop houden. Of een flesje met koud water er tegen aan houden. als je niet meer vloeit kan je natuurlijk zonder ondergoed slapen lekker ff luchten na die dikke plakken maand verband is dat wel eens fijn.
    Ook onder de douche staan je muts ( doos :p , je moesie , geef het een naam ) afspoelen eerst met lauw water en dan kouder zetten. en natuurlijk op een harde ondergrond zitten ( houte stoel ofzo)

Ik vond het wel wat om lekker in de tuin te zitten met visite. of binnen met visite.
    lekkere kleine cakejes bakken en deze dan versieren met hagelslag dingetjes of bloemetjes.
    is beetje bezigheids therapie zeg maar.
    vond het ook leuk om een boek te lezen voor zover dat ging en me gedachten erbij kon houden en dat was soms nog wel eens lastig.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb allebei de keren heel veel gehad aan mother mates! Dat zijn siliconen compressen voor als je borstvoeding geeft, als je kloofjes/blaren krijgt, houden die je tepels zacht ipv dat er korstjes op komen en daardoor heb je veel minder pijn en bloed. De verloskundige heeft het foldertje meegenomen dat ik had liggen en weer aan een andere moeder geadviseerd :). Ik denk dat er hier in Roosendaal nog veel vrouwen iets aan de tip gaan hebben ;).

Dextro energy heb ik deze kraamtijd de eerste dagen gebruikt 's nachts, gewoon even wat energie (heb de eerste nachten zo goed als niet geslapen met continue Lisa aan de borst). Ik heb ook altijd een flesje water naast mijn bed staan.

Dat waren mijn tips wel geloof ik, verder geen zwelling/knip/scheur gehad ofzo, dus ook geen last van gehad :)

Deel Deze Pagina