welke draagzak voor baby's van 6 maanden en ouder?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marliesss, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marliesss

Marliesss Lid

21 aug 2014
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo!

Welke draagzak voor baby's van 6 maanden en ouder adviseren jullie? Ik heb al een draakdoek (tricotslen) maar die is te warm voor 's zomers weer. We gaan namelijk op reis door Azie.
    Ik hoop dat jullie goede ervaringen hebben met een draagzak!

groetjes Marlies

2. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Ik dacht dat de boba air een luchtige draagzak is en de ergobaby performance. Je kan ook een geweven draagdoek nemen en knopen. Als je facebook hebtt daar zijn verschillende groepen over dragen waar ze je kunnen helpen (draagpraat, liefdevolle chaos enzo) en je hebt het dragen en voeden forum

3. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Wij hebben met 2 kindjes gereisd door Bali met 2 Tula's.
    Ik vind die het fijnst, dikke schouderbanden, goede heupband en daardoor goede gewicht verdeling. Ik vond hem niet warm of warmer dan andere dragers of doeken/ringsling (ook een optie).
    Ook makkelijk te gebruiken en te switchen tussen mama en papa.

Veel plezier op je gave reis!!

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb een tula ben daar super tevreden over. Zeker omdat je kindje op den duur ook heel makkelijk op je rug kan doen als hij wat ouder is. Ik draag mijn zoontje nog regelmatig op mn rug als ik het huishouden doe en hij niet in de box wil. Gaat prima. En hij is makkelijk af te stellen.

T is een hele uitgaven. Maar mocht je hem na die tijd willen verkopen ze zijn enorm waardevast.

Ik heb hem bij TULA Arrows (Standard) | Tula | UrbanBabies gekocht in amsterdam. Het is daar ook mogelijk om er een te lenen voor korte tijd zodat je even kan proberen welk merk je fijn vindt.

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

mamalila - carry with love

Ik weet niet of je dit kent maar heb er een jas van en dat is echt heel erg fijn in combie met je draagzak/doek

6. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Inderdaad Tula is erg waarde vast (doeken ook overigens) ik heb mijn tula gekocht voor 120 euro en verkocht voor 110 euro na 2 jaar :D

Overigens kan je hem gebruiken tot je kindje ongeveer 2 jaar is (mijn dochter is nu 2,5 en zit in broek maat 86/92 en past er nog in maar toddler heeft een breder rugpand en is nu dus fijner maar qua benen past het nog ergonomisch)

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hadden de ergobaby performance mee in Azie.
    Blijft warm, maar was daar goed mee te doen.
    Deze zit goed vanaf maat 62/68 tot en met 86.
    Hydrofiel tussen jou en je kindje is ook prettig met warm weer :)

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik zie dat het al genoemd is, ik zou ook een Tula doen, vind het een fijne draagzak. Wij hebben hem gebruikt op onze rondreis door Amerika en was prima te doen.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ergobaby performance! Of een dunne geweven doek die je enkellaags knoopt (oa calin bleu en hoppediz hebben zomerdoeken). Je bent knopen tenslotte al gewend, maar ik kan mij goed voorstellen dat je het gemak van een draagzak wilt.

Ik heb de ergobaby performance trouwens een keer aan gehad bij een consulent. Ik heb zelf de original, maar de performance vond ik achteraf lekkerder zitten.

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik heb ook een tula...prima te doen...eerst op buik later op de rug...maar kokadi, emeibaby, ergobaby, wompat, enz enz.. Zijn allemaal goede draagzakken...maar als je wilt weten welke het fijnst zit zou he kunnen overwegen een draagconsult bij he in de buurt te doen en verschillende draagzakken passen...
    Op fb heb je een pagina draagpraat waar je al je vragen kunt stellen ivm dragen...en foto's zien/vragen....want het oog wil ook wat...ik vind de tula vooral leuk vanwege de printjes en daarbij vind ik m ook prima zitten...maar er zijn ook mensen die ze vreselijk vindenbzittenben liever voor een draagzak met draagdoekenstof gaan..

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Daar wil ik de fb-groep liefdevolle chaos ook aan toevoegen. Die gaat ook over dragen

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.821
    2.679
    113
    Voor kindjes vanaf 6 maanden zou ik de Manduca, Tula, Ergobaby, LennyLamb, Kokadi of Emeibaby aanraden. Het is maar net qaar je voorkeur naar uit gaat qua print, stof of bevestigingswijze.

Voor je reis naar Azië is een draagzak van ademender materiaal handig, zoals de Boba Air, Patapum, Ergobaby Performance Ventus, of Connecta Solarweave. Ik zou die niet speciaal voor je vakantie aanschaffen, maar huren. En dan gewoon een draagzak kopen waar je nog zeker twee jaar mee vooruit kan en die je mooi/fijn vindt.

PS: Ik heb je ook een pb gestuurd met nog meer tips.

13. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36

Eens! Die is ook iets liever ;)

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier de boba carrier, hele fijne draagzak met een gemakkelijk kliksysteem!

Ik ben naar een draagwinkel geweest en heb daar verschillende draagzakken uitgeprobeerd, met hulp van een draagconsulente.
    Ik zou je adviseren om dat ook te doen!

15. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Vanaf welke leeftijd kunnen de baby's in de tula? En is hij ook in de winter bijv over een jas te gebruiken? (I know, ik ben een leek op draagzak gebied).wij zijn ook op zoek naar een fijne draagzak/doek. Ik beval in juli en mijn vriend zweet nogal snel dus het liefst ook een luchtige voor ons.

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Vanaf de geboorte maar wel met insert

Zonder insert heb je de emei baby, kodaki Flip ( deze heb ik ) en marsupi,

De emei en kodaki kun je verstellen de kodaki kan van broekmaat 50/56 gebruiken tot broekmaat maat 80 ongeveer.

Ik ben er zeer tevreden over, 20 seconden heb ik hem om,

De tula kan net als de andere ergonomische dragers gewoon over de jas,
    Maar als je een grote jas/vest hebt of een speciale draagjas ook onder de jas, ik heb een positie jas met tussenstuk daaronder kan mijn hummeltje ook nog

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Let er wel op dat een insert vaak warm is (ik ken die van de tula niet, dus weet niet of dat een uitzondering is).
    Zeker in juli kunnen de temperaturen hoog zijn en is een drager met insert niet ideaal.

Deel Deze Pagina