Titel zegt het al. Mijn zoontje is nu 14 maanden, 79 centimeter en bijna 12 kilo. Kleding maten wisselen nogal, ben voor de zomer op internet aan het kijken, welke maat zal ik bestellen? hij heeft nu maat 86 over het algemeen maar soms ook 92 qua shirts en broek kan ook maat 80 zijn.. wat is jullie ervaring?
Ik zou van de normale merken 86 doen. En wat klein valt een maatje groter. Maar met online shoppen blijft dat altijd een beetje gokken. Hier hangt merendeel 86 in de kast,hij zit nu in de ruime 80/kleine 86.
mika is 82 cm en 10 kilo heeft shirts 86/92 broekjes 80/86.zomerspul zijn tshirts 92 broekjes maat 86.. ik zou idd voor shirts 92 gaan als hij dat soms al aam heb broekjes 86.
Daantje is nu 15,5 mnd oud. Voor haar heb ik zomerkleertjes in maat 98 klaar hangen. Ze is nu 92 cm lang en zit in maat 92-98. Gewoon een maatje groter nemen. Als de zomer nou net zolang duurd als de winter nu kunnen ze wat langer met hun kleertjes doen.
Hier gaan de maten doorgaans aardig op met de lengte in centimeters. Dus ik zou bij 79 cm gewoon voor 86 gaan. En evt. kun je er in de zomer toch altijd nog wat bijkopen mocht hij nog een groeispurtje maken? Ik vond het trouwens nogal tegenvallen wat er te koop was aan zomerkleding. Bijna geen shirtjes met korte mouwen e.d. voor die kleintjes. Aanvulling: onze oudste heeft trouwens een heel seizoen met maat 86 gedaan, daarvoor deed ze er veel korter mee.
Mijn dochter is ook 79cm en 9,5kg ze draagt nu maat 86 en dat koop ik ook voor de zomer lange broekjes kan ze zelfs nog wel 80 van aan. qua mouwen moet ze echt al 86 hebben lange armen.
Ik zou broekjes maat 80/86 doen en shirts maat 86 als het een klein vallend merk is maat 92. Mijn oontje van bijna 3 gaat nu over in maay 98 en draagt ook nog wel maat 92, moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe lang hij is, want heb het boekje niet bij de hand. hij weegt zo'n 11/11,5 kilo.