Kraamkadootjes voor een tweede?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door raspberry, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    geld voor de eerste centen voor op zijn spaarrekening

2. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Tja, los van geld en bonnen kan ik dan ook echt niks meer bedenken! Behalve een bijdrage aan een goed doel dat jullie uitkiezen. Succes!!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, dan wordt het idd een saai wensenlijstje voor onze kraamvisite, vrees ik :D
    Nu maar hopen dat we er geen eigenwijzen tussen hebben zitten die perse geen geld willen geven en dan toch met kleertjes of speelgoed aan komen zetten... ;)

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Zelfde probleem hier. De tip van een cadeaubon Albelli vind ik een goede.
    En ja cadeaubonnen ook (opdat je inderdaad het ook uit kunt geven aan de oudste). Verder vragen we toch ook geld en misschien wat voor de oudste gezien die er meer plezier van heeft. Luiers, billendoekjes, snoetepoetsers...praktische cadeaus die je vaak ook wel leuk kunt verpakken. Misschien wat rompers (niet bewaard) en als het een jochie wordt dan ook kleding. (off topic, ben wel heel benieuwd naar jullie naam hihi). Verder misschien iets meer 'hobbygericht'? Bon (zelfgemaakt) voor babyzwemmen, massage, kinder ehbo, muziek op schoot etc....of misschien iets voor het hele gezin. Abbo dierenpark of zo? Vragen staat vrij niet waar??

Xxx

5. raspberry

@Kweenie: ja, hahaha, wij zijn ook heeeeeel benieuwd naar jullie naam :D Over max 7 weken weet je de onze iig :D
    Maar voor jullie is het dus nog een verrassing? Op basis van ons zou je denken dat het bij jullie ook weer een meid moet zijn :D ;)

6. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij krijgen weer een meid.. en ik zit met hetzelfde dilemma. Kamertje is overgenomen, kinderwagen is nog goed. Speelgoed is nog goed en in overvloed.. en kleertjes zijn er ook zat.. (ook al had ik eerst een mei kindje, en straks een januari kindje..had veel met lange mouwen etc).

Ik heb wel een lijstje op lijstje.nl en daar verzamel ik dingetjes die ik nog zou kunnen gebruiken of leuk vind.. en daar staat dan nu op
    - Kid Sit
    - Haarspeldjes/dingetjes van Lief!
    - Sprekende Pip
    - Mam en pap vertellen over jou
    - Wasbare slabbetjes (silly billyz)

Verder weet ik het echt niet.. wij zijn niet zo van de besteksetjes met naam ofzo..dan durf ik ze niet te gebruiken haha :p

En nog een dilemma hier; ik weet dat ik weer een babyshower ga krijgen.. dus nóg meer cadeautjes... aaaaah, hahaha. Nooit gedacht dat je daar zo in de "stress" van kan schieten. :D

7. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    * zwitsal/neutral bad en body-smeerseltjes
    * tutje met z'n mooi koordje eraan
    * toilettasje met 't eerste tandenborsteltje & tandpasta
    * setje om gipsafdrukken te maken van handen en voetjes
    * boeken bon (kun je ook iets voor jezelf halen als je al veel boekjes hebt ;) )
    * kaplaarsjes (duurt nog een jaartje, maar het regent hier toch in elk seizoen)

Moeilijk zeg, wat een luxeprobleem hihi :p

8. raspberry

Ja, 't is ook een luxeprobleem. Maar ik verwacht dat de familie hier nogal gaat stuiteren als ik zeg: doe maar bonnen of geld.
    Die komen hier namelijk vooral erg van pas voor Thirza en de twee kids van mijn man.... :D

Maar goed, gaat weinig anders opzitten dan toch maar geld of bonnen te vragen. Schoonmoeder is al bezig met een kraampakket, (bij Thirza ook: 10 dagen lang elke dag een kadootje), en daar zal ws een nieuwe luiertas inzitten en een babyboek. Voor de rest kon ik ook niks bedenken.
    Mijn moeder en zusje zijn volgens mij OOK al bezig met een kraampakket, dus benieuwd wat daarin komt te zitten...
    Maar dan hoef ik voor de rest dus ECHT geen kadootjes meer :$

Oja, heb nog 1 ding kunnen bedenken uiteindelijk, wat we denk ik maar van onze bijbelstudiegroep gaan vragen: zo'n aquacarrier, die draagdoek die van sneldrogende stof is gemaakt, voor onder de douche (of het zwembad :)).

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Wat naam betreft hoop ik op een meid. Voor een jongetje is het zooooo moeilijk! Meisje veel makkelijker. Maar we zullen het zien he? :)

10. raspberry

Wij kwamen bij Thirza al niet uit een jongensnaam, (na de 20-wekenecho ook geen moeite meer voor gedaan).
    Deze keer weer niet, dus heb gezegd: laten we maar even wachten tot de 20-wekenecho, wie weet is het weer niet nodig. En idd :)
    Deze naam hadden we al weer 3 jaar klaar liggen :D

11. tulip

tulip Niet meer actief

- geboortetegel
    - canvas van het geboortekaartje
    - kinderstoel
    - nieuw dekbedovertrekje
    - wikkeldoek met naam (snoozebaby)
    - spaarpotje met evt. inhoud
    - naamslinger voor boven bedje/ wiegje

12. raspberry

Zo'n canvas van het geboortekaartje is een leuk idee! Hebben we van Thirza ook nog niet, dus wel leuk om voor beide meiden eentje te laten maken en op de kamer te hangen...

Deel Deze Pagina