Kraamkado's wat vinden jullie daar nu van?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lov23, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het niet op het geboortekaartje zetten, want dat vind ik echt de aankondiging van de geboorte. Eigenlijk een soort 'voorstellen aan de wereld' zeg maar.
    Wij hebben wel wat dingen op lijstje.nl staan. Ik zet dat niet op het kaartje, maar kan er wel naar verwijzen als mensen ernaar vragen. Ook mijn (schoon-)ouders zijn op de hoogte, zodat ze het kunnen doorgeven.

Als mensen het niet vragen of gewoon zelf iets bedenken, vind ik dat ook lief. Wie weet worden we nog leuk verrast. Maar ik vind het inderdaad lastig, zeker voor een tweede. Alles wat we nodig hebben, hebben we al. Kleding e.d. uitzoeken doe ik gewoon liever zelf, heb ik vorige keer gemerkt. Ik vond het toen echt niet leuk dat ik onze zoon de eerste maanden eigenlijk niet zelf heb kunnen kleden. En ik houd niet van prullaria, dus wat we daarvan krijgen 'verdwijnt' toch weer. Ik bedoel: onze zoon heeft vier spaarpotten gekregen. Wat moeten we daarmee? Dus ik vind het wel lief, maar ook erg zonde dat soort cadeautjes.

2. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Weet je wat ik doe Lov... ik heb een FB site (geheel privé natuurlijk...) gemaakt. Die link zet ik op het geboortekaartje.
    Kunnen mensen fotootjes spieken, ik zet er bijv. ook een evenement op 'het kraamfeest' met een link naar lijstje.nl
    We leven toch anno 2013 en vind het ook wel leuk om terug te zien!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Heb alleen je openings post gelezen hoor!

Ik vind een envelopje op de kaart niet echt gepast, maar als mensen je vragen wat je graag zou willen vind ik het wel kunnen dat je aangeeft liever geld of cadeau bonnen te krijgen. Cadeau kaarten van de kruidvat ect komen ook wel op, die kreeg ik er ook een hoop. Je hebt toch pampers en ander spul nodig.

Dus tip op kaart:nee
    Als het gevraagd wordt:ja

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou ook heel graag geld ontvangen maar toch vind ik het not done. Net omdat het leuke van cadeautjes geven het uitzoeken van het geschenkje is. Geld is nu eenmaal niet zo leuk om te geven. Dan zou ik eerder een lijstje maken met zeer specifieke cadeau's (bijvoorbeeld boxkleed uit die winkel, dat model, etc.)

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej ik zou het niet op de geboortekaart zetten. Misschien maak je wel een aparte uitnodiging voor het geboortefeest en dan kan je evt. wel een link of cadeautip neerzetten.
    Je kan ook een spaarpot neerzetten, dan kan iedereen anoniem er iets in doen. (wel op je uitnodiging zetten dan, anders koopt iedereen toch een cadeau..)

6. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik vind het echt niet kunnen om überhaupt om cadeau's of geld te vragen. Mensen moeten in principe ook gewoon op bezoek kunnen komen, zónder iets mee te nemen.

En een gegeven paard... Het gaat toch om het idee!

En als dan vooraf gevraagd wordt wat je leuk vindt, heb je geluk en kun je vragen wat je wil.

7. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    wij hebben er een appart kaartje bij met dat we genoeg kleertjes hebben en dat we graag een (tekening van envelope willen)
    mijn schoonfamilie heeft echt GEEEN SMAAK EN mijne ook niet hahaha alleen mijn moeder kan het!

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam

Dit vind ik een super goed idee!!!!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is toch ook niet zo dat een kraamcadeau een soort 'entreebewijs' is ofzo? Want zo doe jij het nu een beetje overkomen, vind ik.
    Over het algemeen is het gebruikelijk dat mensen iets meenemen. Ik heb eigenlijk nooit meegemaakt of gehoord dat mensen dat niet deden. Als iemand met lege handen komt, zal ik ze echt niet buiten zetten hoor. Ik zou die persoon er ook zeker niet op aankijken ofzo. Maar als je toch weet dat iedereen iets meeneemt, is het toch alleen maar handig om aan te geven wat gewenst is.
    Je kunt wel zeggen dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar als mensen toch geld uitgeven is het toch alleen maar fijn dat het een gewenst cadeau is. Ik bedoel: wat moet onze zoon in vredesnaam met vier spaarpotten? Kun je wel zeggen "een gegeven paard ..." Tja, maar ondertussen zijn drie van die vier spaarpotten verdwenen. Dat is dan toch eigenlijk zonde geweest. Heel lief, maar wel jammer als mensen hun geld daar aan uitgegeven hebben.

10. rums

rums Niet meer actief

Dit inderdaad.

11. gusto

gusto Niet meer actief

Dat vind ik erg leuk!

Een envelopje op het kaartje zetten vind ik eigenlijk niet kunnen, ik zou het erg raar vinden als ik zo'n kaartje zou krijgen.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd die van cygnet is misschien wel leuk!

13. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen envelopje zetten op het kaartje. Zoals eerder aangegeven is heh ee aankondiging van je babytje, geen trouwen of ander feest waarvoor je (enigzins) verplicht een kado moet kopen. Geef aan mensen gewon te kennen wat je nog wil hebben.

Deel Deze Pagina