Iemand nog tips om te nemen voor inleiding?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Fenne34, 14 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Hallo allemaal.
    Misschien wat kort dag maar toch... Ik word aanstaande dinsdag ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes en moet om 7.00 uur s morgens bij de verloskamers binnen zijn. Afhankelijk hoever mijn lichaam is, kan het alle kanten op qua tijd. Van al wat ontsluiting tot misschien eerst 24 uur een ballon katheter :(

Heeft iemand nog tips wat ik mee kan nemen naar het ziekenhuis? Ik heb uiteraard mijn vlucht koffertje klaar staan voor het geval dat... Maar nu kan ik natuurlijk iets gerichter inpakken. Ik zal ook na de bevalling nog zo'n 48 uur in het ziekenhuis moeten blijven (als alles verder goed gaat)... Mijn koffertje moet dus wat uitgebreider worden dan enkel voor de bevalling.

Ik heb o.a. al wel wat lekkers gehaald zoals zakje mini mix Mars enz en fruitrepen (dat mag ik zelf allemaal nog niet tot mijn suiker waardes goed zijn). Heb bijv voor mezelf wel vla en yoghurtdrink die ik wel kan nemen met mijn suiker en lactose allergie klaar staan om mee te nemen. :cool:

We wonen dichtbij het ziekenhuis (5 minuutjes met de auto) iets halen of laten brengen is natuurlijk altijd nog mogelijk. Maar toch....zijn er dingen waarvan jullie zeggen, dat is echt zo fijn om mee te nemen en denk je pas achteraf aan? ;)

Moet je extra spullen voor het kindje mee nemen zoals luiers, mond doekjes, hydrofiele doekjes, speentje, creme voor het kindje of jezelf enz enz? Of hebben ze dat gewoon allemaal op de kraamafdeling?

2. Vlindertj90

16 mrt 2016
    25
    1
    1
    Mag je wel dextro? Ik had niks gegeten en wilde ook niks eten tijdens de bevalling. Dextro was ideaal. Verder drinken, eten en bananen voor mijn vriend. Kleren voor ons allebei, want je weet nooit hoe lang het duurt. Ze is pas 's avonds geboren en moesten overnachten. Oja opladers van telefoon, camera en fototoestel.
    Bij ons was alles er. We hadden wel speentje, flesje (ze hadden weggooiflesjes, maar voor gewenning was eigen flesje beter ofzo) en omslagdoek voor in maxicosi mee.
    Succes dinsdag!

3. Lilian2016

Lilian2016 Actief lid

15 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je krijgt in ziekenhuis voldoende aangeboden ook

4. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

12 mei 2012
    226
    0
    16
    Voedingskussen als je die gebruikt, een lekkere douchegel om te ontspannen, dextro als je dat mag. Succes!
    Oh en luiers en hydrofiele doeken hebben ze daar allemaal wel.

5. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Lippenbalm! ^_^
    En laders etc; zoals Vlindertje aangaf. :)

6. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring nog...maar misschien wat te lezen of een tablet oid waarmee je kan internetten (wifi) en films oid mee kan kijken

7. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    Ik weet niet wat je allemaal in je vluchtkoffer hebt, maar wat handig is tijdens inleiding:

Aantal lange nachthemden, slippers/pantoffels/warme sokken en eventueel een ochtendjas. (dan kan je nog een beetje rondlopen)

Voor vermaak: tablet/boekjes/tijdschriften/muziek

8. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ik zat nog pot en pot dicht met 40 weken dus heb 3 dagen ballon gehad derde dag vliezen geprikt en de dag daarna geboren dus hou rekening dat het soms best lang kan duren.

9. Boekje

Boekje Lid

15 mrt 2016
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik had mn eigen kussen meegenomen.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Genoeg schone kleding! ik ben ook ingeleid ook ivm zs diabetes. Zaterdag gel zondagavond pas bevallen. Uiteindelijk moest ze naar de neo ivm te lage suikers. Ik verbleef uiteindelijk 6 dagen in get zh en niets is zo vervelend als je geen schone goed hebt :)

11. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Ze hebben daar zowat alles... wat de baby betreft dan.

Maar een lekkere slobber broek... en fijn ondergoed waar je kraamverband in kan... lekkere zeep Idd en shampoo....

12. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Succes trouwens... spannend!

13. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Genoeg schone pyama broeken en ondergoed. Als je een paar dagen moet blijven is het wel handig. Evt een verlengsnoer om je telefoon op te laden en plastic tasjes voor vuile was.

14. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    #14 Fenne34, 15 mei 2016
    Laatst bewerkt: 15 mei 2016
    Bedankt voor alle lieve reacties :)
    Ik lees toch wel wat goede tips.

Wij hebben een eigen kamer op de kraamafdeling waar ook bijv mijn partner alle dagen bij mag blijven slapen en ook ons kindje straks op blijft, zelfs als het in de coufeuze zou moeten. Dus wel genoeg privacy om het zo maar te zeggen, geen zaal in elk geval.

In mijn vlucht koffer zit al veel :)

Shirts neem ik idd een aantal mee. Ik heb 1 lang big shirt voor tijdens de weeën enz en hoop als ik er aan denk, zin in heb en tijd voor heb die om te wisselen voor de persweeën in een oude wat kortere pyama blouse. Zodat die open kan als het kindje geboren word en niet met een berg shirt onder je kin ligt. Maar het is wel het ideale plaatje om net zo maar te zeggen... Ga me er niet druk om maken :)
    Ik heb nog 2 shirts bij voor het geval alles echt te nat word of wat ook die ook vrij lang zijn.

Ik heb 1 pyama broek en 1 grote wat dikkere jogging broek voor uit bed. Ik heb een bamboe voedingssjaal en 3 voedingshempjes voor na de bevalling en een paar lange spagettimouw shirtjes en 1 normaal shirt.

Maffe "oma" onderbroeken had ik al een paar maar toch nog maar wat bij gehaald net als sokken... Een paar wat dunnere en een paar dikkere.
    Ik denk dat ik met kleding wel redelijk uit kom en zo niet dan kan mijn moeder of mijn vriend altijd wat brengen of halen. We wonen echt dichtbij het ziekenhuis en mijn moeder verblijft in ons huis tot wij weer thuis zijn ivm onze dieren.

Mijn vriend zegt steeds: we gaan niet op vakantie. Ik heb echt een boel spulletjes aan boodschappen gehaald. Zoals drinken voor mij en mijn vriend die wij lekker vinden, drinkyoghurt en vla die ik lekker vind, wat snelle mini snacks zoals mars, stroopwafels, fruitrepen, dextrose ook maar een rolletje gehaald (dit mag ik alleen als ik in een suiker dip terecht zou komen maar dan is het wel erg handig). En nog wat dingetjes voor mezelf zoals hier de tip van lekker shampoo, lippenbalsum enz
    Volgens mij gaan we echt naar een onbewoond eiland hihi en hebben we voor 3 weken spullen :)

Tablet, laptop, Camera, + laders, wat tijdschriften, puzzel boekje enz nemen we ook mee :) dat is misschien wel lekker voor de eerste uren/dag door te komen :)

Pffff ergens heel fijn zo te kunnen voorbereiden en ergens ook wel erg vreemd hoor

Mocht iemand nog meer tips hebben, graag. Als ons mannetje nog geen startsein geeft hebben we nog een dag om wat aan te passen in de koffers :)

15. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Misschien nog een korte pyjamabroek? Ik vond het bloedheet in het ziekenhuis, maar wilde tijdens slapen enzo wel graag een broekje aan.

Wij hadden ook een eigen kamer, maar toch komen er soms wel mensen binnen en dan vond ik dat prettiger (bijvoorbeeld voor ontbijt, bloedprikken etc). En ja, ze klopten wel hoor, was meer voor mezelf.

Zou vooral wat dingen meenemen om jezelf bezig te houden tijdens eventueel wachten en als je bepaalde speen/flessen/voeding wil zou ik die ook meenemen.

Vergeet vooral niet:
    Fotocamera
    Pinpas
    Contant geld
    Telefoon +Lader
    Schone kleding voor alledrie! Ook je partner zal op een gegeven moment even willen douchen

16. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Kotex kraamverband !
    Is fijner als die dikke luiers van het ziekenhuis
    Een bidon die je mee neemt als je moet plassen na de bevalling ( spoelen)
    Eigen kussen
    Cd's om te luisteren ( niet gedaan maar had gekunt hier in de kraamsuite)
    Verfrissende doekjes voor als je in de nacht zweetaanvallen krijgt..hoef je niet gelijk aan de wandel.

Deel Deze Pagina