Kraamkoffie?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door pietje1987, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ga het inderdaad niet op tafel zetten, maar zorg wel dat ik wat heb staan...

Ken ze wat langer dan vandaag en beter mee verlegen dan om verlegen (vind ik dan)...

De kaartjes liggen klaar, alleen de data nog even onder voorbehoud van wanneer de kleine denkt te komen en uiteraard hoe de bevalling gaat :p

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik zeg: doen!!!
    Succes met de laatste loodjes!!

3. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Klinkt als een leuke optie! Ga ik zeker onthouden mochten wij wellicht nog een 3de kindje krijgen. En ja, de alcohol, ik zou het gewoon niet schenken en gewoon aangeven dat je dit niet in huis hebt...

Maar goed, ik ken jullie familie niet ;)

Succes ermee!

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik ben wel bang dat als je zegt ik haal wat alcohol in huis dat het "uit gaat lopen" en de kans is erg groot dat jij daar, met een baby van 4 a 5 weken, echt niet op zit te wachten.
    Je moet de troep achteraf immers ook nog opruimen, van te voren alles klaar zetten, en je weet niet hoe jij je voelt..als je een beetje heftige bevalling hebt voel je je met 4 a 5 weken goed...maar echt niet denderend (denk aan hechtingen etc ;))

Ik zou dus lekker makkelijk zijn en het houden op thee, koffie, fris en hapjes...niet om moeilijk te zijn voor hun, maar om het voor jullie zelf wat makkelijker te houden ;)

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Sowieso reken ik al op wat uitloop ;) plannen het vrij strak, zodat een half uur/uur uitloop gewoon kan.

Heb altijd wel wat bier/wijn in huis, dus wat dat betreft geen extra moeite... Maar wil gewoon niet zonder zitten, verwacht niet het daadwerkelijk te gaan schenken :p

Maak sowieso gewoon een 'buffetje' met kan koffie, thee en fris/sap, regelen ze maar lekker zelf :p

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wat een goed idee, die ga ik opschrijven! Zijn bezig met een 2e kindje, en ben nu al aan het bedenken wat ik graag anders wil de 9 maanden/geboorte/kraamtijd.
    Wij hebben gelukkig niet van die familieleden zoals jij beschrijft, maar je krijgt toch altijd wel veel bezoek. Dit is ook een goed idee om te voorkomen dat je elk weekend met visite zit. Vond dat echt niet leuk, elke keer je huis op orde hebben enzo, terwijl je nog doodmoe bent van de bevalling, slapeloze nachten enz.

Heel veel suc6 gewenst alvast en ik hoop dat je een fijne kraamtijd hebt!

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    helemaal mee eens. Misschien is er een (schoon)moeder, zus of vriendin die wil helpen tijdens en na die tijd? Sta je er niet alleen voor en kan jij je ook met de baby bezig houden als er wat is(voeden ofzo).

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Heel leuk idee van die kraamkoffie! Ik zou het idd ook een ruime tijd na de bevalling doen. Ik ben blij dat de eerste 2 weken vrijwel geen bezoek is gekomen, alleen ouders/broers/zussen/goede vrienden. Daarmee had ik het al druk genoeg.

Ik zou ook gewoon zeggen dat je geen alcohol in huis hebt.. Lijkt me niets geks dat het er niet is op een kraamkoffie. Want als de een een wijntje wil, wil de ander dat misschien ook wel en dan ben je nog aan het borrelen ipv koffieleuten ;)
    Het is jullie kraamkoffie, dus doen zoals jullie het willen. Ik vind dat je je niet aan hen hoeft aan te passen.

Wij hebben het kraambezoek ook geen alcohol aangeboden en er is ook niet om gevraagd, ook niet de mensen die 's avonds kwamen. Ik had geen zin dat ze te lang zouden blijven hangen.

Deel Deze Pagina