Rare vraag....

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door sidmick, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik heb beetje rare vraag maar overal lees je dat je na de bevalling moet spoelen met plassen ivm infectie en het schijnt ook te verlichten. Maar hoe in godsnaam? Kan me er erg weinig bij voorstellen. Lijkt me niet heel handig om bij te kunnen....

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    met een maatkan of een lege fles
    heb het zelf ook nog nooit gedaan maar ik heb het wel al eens gelezen.

we mogen wel alvast gaan oefenen hahahahahha
    ennn nog een tip
    gebruik geen koud water dat deed mijn vriendin en die ging af en toe door de grond heen.

3. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik had een beker die ik vulde met lauw water.....en dan eroverheen gieten, it's simple....haha, maar wel onhandig!

Ook ik ging door de grond, maar dan omdat het zeer deed aan de hechtingen.....maar dat was met een paar dagen over...het is even niet anders, maar ehm, vegen? Daar moest ik helemaaaal niet aan denken!

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Oooh, ik ging ook echt door de grond als ik moest plassen hoor, ook al gebruikte ik geen koud water. Het prikte zo verschrikkelijk, door de hechtingen, en ik had ook nog twee flinke schaafwonden.

Maargoed, over hoe te spoelen: de eerste dagen moest ik onder de douche plassen en dan met de douchekop ondertussen spoelen (ik stond dus wel 6 x per dag onder de douche, als 't niet vaker was ;)) en daarna heb ik zo'n speciaal spoelflesje gebruikt, die heb ik in het ziekenhuis meegekregen. Is een gewoon plastic flesje eigenlijk, met een dop waar dan een buisje aan zit die gebogen is, dan moet je in het flesje knijpen en ondersteboven houden onder het plassen. Het klinkt ingewikkeld, maar het was eigenlijk heel handig!

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    je hebt ook van die spoelflesjes, die krijg je in het ziekenhuis. Ik zou het bij de apotheek navragen.

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik had zon lege fles meegenomen uit het ziekenhuis en die steeds gevuld met lauw water ,
    een keer had ik zon haast en geen tijd om die fles open te maken maar dat deed me heeel erg veel zeer :( .
    ging "gewoon"iets verder naar achter op de toilet bril zitten en dan tegelijk spoelen en plassen .
    met een maatkan ( bijvoorbeeld die van MVM ) kan t ook :)

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Heel vies, maar ik ging gewoon plassen onder de douche na de eerste bevalling!
    Had toen ook 3 hechtingen.
    Gewoon goed spoelen met chloor en je ruikt helemaal niks(de douche dan he hahaha).

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik kreeg een spuitflesje mee uit het ziekenhuis en had ook een spa blauw flesje met zo'n drinkdopje. gewoon vullen met lauw water en dan naar het plassen voorzichtig schoon spoelen.

9. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Ik gebruikte zo'n maatkan goot het erzo langs

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ben verbaasd dat niemand hier een bidon noemt! echt ideaal en E 1,- bij de Halfords bijvoorbeeld. Spoelde in het ziekenhuis met een maatkan, maar met een bidon kun je veel beter richten. Gewoon flink meespuiten tijdens het plassen. Ook handig trouwens om de achterkant een beetje schoon te spoelen als je de eerste (paar) keer ontlasting hebt gehad.

Ik heb bijna geen last gehad van de knip/hechtingen!

11. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik heb ook gewoon geplast onder de douche,douchkraan erop en plassen maar.
    moest er niet aan denken om het op de wc te doen.

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb zo'n spablauw flesje gebruikt met zo'n spuitkopje. Superhandig! De eerste dagen een maatkan gebruikt, en er geprobeerd tegen aan te gooien. Niet handig dus, steeds de vloer nat. ;)

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Heb nog geen ervaring maar lijkt mij dat je ook bijvoorbeeld een plantenspuit kan gebruiken

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ging na mijn bevalling altijd plassen in de badkamer, eerst onder de douche en wat later plaste ik gewoon op de wc en spoelde het dan even na onder de douche.

15. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Ook hier gewoon plassen in de douche, had ook een aantal hechtingen, maar daar heb ik echt bijna geen last van gehad. Hoeft dus niet altijd zo pijnlijk te zijn.

16. Bri

Bri Niet meer actief

bidon of spuitflesje lijkt me inderdaad superhandig, dat ik daar niet aan gedacht heb! heb zitten knoeien met de MvM-maatbeker. ging meestal goed, maar soms liep het zo over de vloer. nou ja: kraamhulp maakte de wc schoon, dus weg probleem.

lauw water erlangs laten lopen is zeker de eerste paar keer heeeeel fijn. ik was de eerste keer bang om te plassen, dat het pijn zou doen. maar als je er lauw water langs laat stromen, komt het helemaal vanzelf. wel zo prettig!

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier ook een bidon gebruikt ideaal. wel lauw water idd want koud is niet prettig hoor.

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik gebruikte een lege 1,5 liter fles. Zo'n spa blauw flesje of ziekenhuis flesje was echt niet voldoende, er moest minstens anderhalf liter lauw water overheen :)

19. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb helemaal niet gespoelt. Gewoon even voorzichtig deppen en dan was het ook goed.
    Had trouwens wel heel wat hechtingen (echt van voor tot achter zeg maar ;) ) maar heb er niks van gevoeld tijdens het plassen. Ik kon dan weer 3 tot 4 weken niet goed zitten maar das weer een ander verhaal.

20. goudlokje

goudlokje Actief lid

2 mei 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    lekker onder de douche. even je pyamabroek uit en beentjes wijd.
    Is ook weer een lekker schoon gevoel.

Deel Deze Pagina