KraamLeed in het ziekenhuis

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Larisa, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik had bij de eerste zw vergiftiging, ze hebben me toen ingeleid en na anderhalve dag kwam de baby. Placenta wilde na een uur nog niet komen en uiteindelijk heeft de gyn deze eruit getrokken waardoor ik een hevige bloeding kreeg. Ik heb toen ook twee zakken bloed bij gekregen. Omdat dit de eerste was wist ik niet hoe en wat maar bij mijn komende bevalling zal het heel anders gaan, daar zorg ik wel voor.

Je verhaal van het knopje indrukken en niet komen was bij mij ook zo. ik had een infuus en heb toen s'nachts gewoon express een paar keer gedrukt om niks en toen gezegd, ow sorry ging per ongeluk, hadden ze dus voor niks gelopen hahahhahahaha. Wie was je gyn als ik vragen mag?

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Van beek en van der ham waren allebei aanwezig bij de keizersnede.
    Van der ham heeft de na-curretage gedaan.

Sow dat klinkt verschrikkelijk zeg!
    Gewoon eruit getrokken?! :confused:
    Pfff.. Ik weet wel, als ik daar weer heen moet dat ik de volgende keer veel sneller mn mond open trek!
    Ik heb teveel van ze geaccepteerd daar, omdat ik gewoonweg voor mijn gevoel niet anders kon.
    Het is ook mijn eerste, dus ik had nergens geen benul van.

Nou.. De volgende keer zal ik ze hebben! :D

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hmm ik ken ze allebei niet, ik heb bourdrez en die is kei lief. Ik ben benieuwd, nog twee weken en dan komt de baby, ik word namelijk ingeleid ivm zw suiker.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Spannend joh!
    Ik hoop voor je dat het verblijf daar dit keer mee valt!

5. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen, geen ks maar wel een hele lange en zware bevalling gehad, met ruggeprik en vacuum en natasting op de OK omdat de placenta deels was blijven zitten. Ik wilde graag proberen bv te geven ondanks de geringe kans op succes door een bortsverkleining. Hier heb ik alle ondersteuning, advies enz bij gekregen van het ziekenhuis! Er moest wel bijgevoed worden omdat de bv niet op gang wilde komen en hij de eerste dagen te zwak was om te drinken, maar ik kreeg alle tijd om aan te leggen (op de couveuse afdeling), ze hielpen met kolven, gaven adviezen enz. Sowieso kreeg ik echt wel goede aandacht en begeleiding, mocht ik zelf dingen aangeven enz. Ik ben dus juist erg tevreden over de tijd in het ziekenhuis...dat was overigens het Westeinde Ziekenhuis in Den Haag.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    meis wat een ongeloofelijk vervelend verhaal. ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind het een beetje dubbel. de ene zegt dat je meer gedult moet hebben ivm personeelstekort, ja zit wat in, maar aan de andere kant, je hebt gewoon hulp nodig als je zelf je kindje niet kan pakken. als ze dan even netjes uitleggen dat het lang kan duren voor er iemand komt ivm het personeelstekort wordt het al een ander verhaal. wat betreft het bijvoeden. ja ook daar zijn de meningen over verdeeld. ik geef zelf fv dus ik weet niet veel van bv. bij alyssa was het zo dat ze de eerste fles maar 10cc kreeg en dat werd per dag met 10cc verhoogd. de kraamhulp heeft aan mij verteld dat pasgeboren babys nog genoeg reserves hebben. maar ja in het ziekenhuis hebben ze bijna geen tijd voor je en dan is bijvoeden voor hun het makkelijkste.

geniet van je dochter en probeer het een plekje te geven. al vertel je je verhaal 80x aan dezelfde persoon en wordt ie er helemaal gek van, jammer dan, als het jou helpt gewoon doen.

liefs doris

7. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Wat vervelend dat het voor jou een rot ervaring is geweest!

Ik heb zelf vorige week in het ziekenhuis in Roermond een keizersnee gehad en heb het juist allemaal als heel prettig ervaren. Lieve zorgzame mensen die de tijd voor je nemen.

Ik heb ook wat langer moeten wachten tot ik van de recovery af kon omdat ze het druk hadden en er even niemand was die me kon komen halen, maar ik heb dit niet als vervelend ervaren omdat ze al eerder met mijn vriend en de kleine bij me waren geweest om dr dr eerste flesje te geven.

De mensen die daar werken kunnen ook niet meer als hun best doen denk ik en het zal voor hun ook erg vervelend zijn dat er op sommige momenten een personeelstekort is.
    De week dat ik er heb gelegen was het juist heel erg druk, zo druk dat ze mensen van verlof terug hebben geroepen voor extra hulp, maar ik heb daar nooit iets van gemerkt en ze bleven aardig en geduldig.
    Jammer dat jij mischien net de verkeerde hebt getroffen!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    BlaBlaBla, jij hebt niet geprobeerd borstvoeding te geven, dat is het grote verschil... blijkbaar is dat ziekenhuis erg gericht op kunstvoeding, te belachelijk voor woorden, ik vind het echt heel erg.

Ik vind het echt een verschrikkelijk verhaal :cry:.

9. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    de 2 dames die naast mij lagen gaven wel beiden borstvoeding en dat ging volgens mij ook naar wens. Bij de een liep het wat moeizamer als bij de ander, maar de verpleegster waren geduldig en hebben geen bijvoeding opgedrongen.

Naja het is gewoon erg vervelend dat ze die eerste periode als vervelend heeft ervaren terwijl dat juist een mooie periode moet zijn waar je met een glimlach op je gezicht aan terug zou moeten denken.

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Wat vervelend om dit te moeten lezen. Ik zou ook zeker een klacht hebben ingediend kom nou.

Zelf heb ik een geweldige bevalling gehad met een lieve zorgzame gyn. en verloskundige en verpleegster. Ze hebben mij ook erg goed geholpen met aanleggen zelfs midden in de nacht. Bijvoeding was echt geen optie en dat terwijl die van ons bijvoeding MOEST hebben omdat hij te weinig woog.

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zoals meerderen al gezegd hebben: het had mijn verhaal kunnen zijn! ik heb ook moeten vechten om mijn kindje aan te mogen leggen na de ks, mijn man en ik hadden ons hier al op voorbereid en als mijn man ergens op staat...... al was het de paus die het kind moest brengen, het gebeurd.

ik heb uiteindelijk afgedwongen dat ik eerder ontslagen zou worden. ik vond het afschuwelijk in het ziekenhuis, je hebt niet het idee dat het jouw kindje is en dat je er zelf voor mag en kunt zorgen.

en wat betreft dat hardhandige en toe smijten, ik snap je helemaal en nee tmaraa, dat is echt niet overtrokken, sommige verpleegsters hebben zoveel werkdruk dat ze niet meer altijd even verstandig en liefdevol bezig zijn.

ik moét nu weer bevallen in het ziekenhuis, vanwege de ks, en ik zie er al enorm tegeop.

12. liebrando

liebrando Niet meer actief

wat een ongeloofelijk verhaal! Zoiets mag je gewoon niet overkomen. Je hoort lekker te kunnen genieten van je wondertje, en alle rust te krijgen die je nodig hebt!

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja, die verpleegsters rennen regelmatig van hot naar her hoor. Dat je vervolgens onvriendelijke reacties krijgt, is heel vervelend, maar het is niet raar dat ze niet direct reageren. Er zijn namelijk ook andere vrouwen die op zo'n belletje drukken.

In het OLVG duurde het bij mij vaak ook even voordat er iemand kwam (ik lag toen ook op de kraamafdeling) maar gelukkig waren ze daar wel heel vriendelijk. Ik heb het dan ook niet als storend ervaren. Ik denk dat sowieso meespeelt dat je je snel wat hulpeloos voelt doordat je een keizersnede hebt ondergaan en daardoor minder kan, maar ook nog eens net moeder bent en dat ook op de juiste manier wilt doen. Dan kun je haast nog beter thuis liggen waar je continu iemand tot je beschikking hebt dan dan je zulke mensen moet delen met een hele afdeling.

14. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Na 2 keer bevallen te zijn via een keizersnede heb ik inmiddels ook wel de nodige ervaring met het ziekenhuis.

Na de eerste bevalling ( een spoed ) lag ik op een kamer met een 15 jarig antilliaans meisje die pas wist dat ze een kindje kreeg toen ze aan t bevallen was. De hele dag door zaten er een stuk of 6 schoolvriendinnetjes bij haar, echt van 's morgens vroeg 9 uur tot 's avonds heel laat. Midden in de nacht hield ze nog telefoongesprekken met haar vriendje. Heel storend dus. Echter het verplegend personeel kreeg gewoon een grote bek van ze dus er kon niets aan worden gedaan. Jammer maar helaas, maar het heeft mijn week best wel verknald hoor. Vond er niets aan. Blij dat ik naar huis kon.

Bij de tweede ( 3 maandjes geleden ) in t zelfde ziekenhuis, lag ik naderhand lekker op een eigen kamer. Alleen de laatste nacht niet.
    Het personeel was weer net zo vriendelijk als de vorige keer alleen 1 zuster in de nachtdienst had meer oog voor mijn borstvoedinggevende kamergenootje. Terwijl MIJN dochtertje ook lang lag te huilen en graag verschoond wilde worden en honger had. Ik werd gewoon genegeerd! Blij dat ik de volgende dag naar huis kon!

In dit ziekenhuis stond ook veel de deur open en was er vaak wel iemand die in en uit liep voor controles ed. Dat heb je nou eenmaal in het ziekenhuis. Dat je man naar huis gestuurd werd 's avonds: doodnormaal. Er moet vanaf een bepaalde tijd gewoon gerust worden.

Vind het wel heel erg dat je zo genegeerd werd en gepusht werd om van de bv af te stappen. En dat ze hardhandig met je baby omgingen, te gek voor woorden.

Hoop dat je het over een tijdje wat verwerkt hebt allemaal.

15. @Larisa: Wat ontzettend rot voor je! Ik ben zelf exact een jaar eerder in het ziekenhuis van Roermond bevallen (niet middels een keizersnede overigens...) en heb mijn verblijf daar (3 dagen) als heel prettig ervaren. Over een paar weken zal ik in hetzelfde ziekenhuis van ons tweede kindje bevallen... :(

Een paar weken geleden heb ik een fietsongelukje gehad en ben ik 24 uur ter observatie opgenomen geweest. Ook toen was de verpleging goed.
    Heel jammer dat de mooiste gebeurtenis van je leven (de geboorte van je kindje) voor jou een donker randje heeft gekregen... :(

Goed dat je het verhaal van je hebt afgeschreven, dat lucht in elk geval een beetje op! Ik hoop dat dit helpt om het snel achter je te laten, zodat je optimaal van je meisje kunt genieten!

16. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb dezelfde ervaring gehad met het ziekenhuis in Roermond. Ze hebben hele klappers staan met een borstvoedingsprotocol maar de meeste verpleegsters hebben er geen kaas van gegeten. Uiteindelijk kwam mijn eigen verloskundige naar het ziekenhuis en die heeft er voor gezorgd dat ik uiteindelijk een jaar borstvoeding heb gegeven.

Nu ik zwanger ben van de tweede en weer verplicht in het ziekenhuis moet bevallen, ben ik van plan toch wat dingen op papier te zetten en ook meer eisen te stellen of misschien beter gezegd, meer voor mezelf op te komen. Je wordt door een spoedkeizersnee en een eerste bevalling toch overvallen door bepaalde dingen.

Wat betreft personeelstekort, dat is niet ons probleem en als we ons daar bij neer blijven leggen wordt het alleen maar van kwaad tot erger.

Overigens vind ik de gynaecoloog die ik nu heb ontzettend aardig en toen ik een paar weken geleden twee keer bloedverlies heb gehad mocht ik gewoon in het weekend 's avonds langs komen voor een echo ter geruststelling. Dat vind ik dan weer super geregeld.

Deel Deze Pagina