Tot wanneer mag/kan je motorrijden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door steenbokje, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Hopelijk zitten hier wat motorrijdsters! :D

Ik heb een Kawasaki ZXR750, dus een flink sportieve zit. Mijn leren pak krijg ik nog net dicht (was al wat krap dit seizoen 8) ). Groter pak van mn vriend hangt wel in de kast ;)

Wil zo graag even van het lekkere weer genieten en de motor pakken maar weet niet of het verantwoord is?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik voelde me totaal niet meer prettig om op de motor te zitten, en al vrij snel pastte mijn pak niet meer dus ik heb het niet gedaan maar er zijn zat meiden die doorrijden.

3. Danore

Danore Lid

4 jul 2010
    13
    0
    0
    Hou er rekening mee dat je ook met anderen in het verkeer te maken hebt... Ook al rijdt je zelf hartstikke goed, je loopt op de motor nu eenmaal extra risico....

Zelf heb ik ook een racer en toen mijn buik eenmaal naar voren kwam zat dat ook niet meer lekker, zo hangend op de tank ;)

Ik heb met 6 weken zwanger nog een 'afscheidsritje' gedaan. Als de baby er straks is stap ik weer op, maar merk ook dat mijn hoofd er nu totaal niet naar staat!

Maar als jij je er goed bij voelt moet je het vooral doen! Zijn zat vrouwen die tot het einde doorrijden.

4. steenbokje

Thanx voor de antwoorden!

Ja, ik ben me er erg van bewust dat je als motorrijder kwetsbaarder bent, vooral omdat automobilisten je af en toe over het hoofd zien...

Ik denk dat ik inderdaad nog even een afscheidsritje ga rijden. Het is immers zulk lekker weer! En dan kan de motor de schuur in. Hij moet toch groot onderhoud krijgen dit jaar, dus dan maar wat vervroegd...

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik vond het meteen al niet meer fijn maar anders was ik sowieso met 13 wk gestopt. Vanaf dan komt je baarmoeder boven je schaambot.
    Ik vertrouw idd wel op mn eigen kunnen maar niet zo op die van de rest van de wereld/verkeer. Stel dat het mis zou gaan dan vergeef ik het mezelf niet

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ben geen motorrijder, maar ik zou zeggen kijk waar jij je het prettigtst bij voelt, maar houd er rekening mee dat anderen ook een fout kunnen maken.
    Ik ga altijd op de scooter naar mn werk. Vorig jaar april ben ik onderuit gereden door een auto die mij over het hoofd zag, zijn schuld, maar ondertussen lag ik daar.... Achteraf viel het allemaal mee en had ik gelukkig alleen maar een zwaar gekneusde schouder. Maar toen ik in september zwanger raakte, heb ik de scooter verruild voor de auto! Dacht dat gebeurd me niet terwijl er een kleintje binnenin groeit!

XXsas

7. Carinda

Carinda Actief lid

26 mei 2007
    118
    0
    0
    Ik kan bijna niet wachten tot ik weer in mijn pak pas en straks weer lekker kan uitwaaien op de motor (ok.... achterop dan, want ik rij zelf nog niet)

Wij hebben ergens in november nog een ritje gemaakt (Heeeeeeeel KOUD!!!) en dat was mijn laatste. Was toen denk ik 7 weken ofzo. Maar toen kwam de winter en was het niet zo heel erg. Ben nog wel wezen skieen met 11 weken. Daarna was het afgelopen.

Nu hoor ik de motoren voorbij komen en dan ben ik degene die heel zielig naar vriendlief kijkt en zegt; ZE PESTEN ME WEER!!!

Helaas is deze zomer qua vermaak niet helemaal mijn zomer (niet waterskieen, wakeboarden, motorrijden of op de funband enz.....) Maar ik hoop snel dat mijn kleine mannetje mij dat allemaal laat vergeten als ik hem in mijn armen mag houden.

Ik denk dat je jezelf af moet vragen of je het risico wilt lopen of niet.....

Zo vertel ik meneer de papa ook steeds dat hij binnen een uur thuis moet kunnen zijn en niet meer dan 2 biertjes kan drinken. (dit omdat ik bij mijn eerste binnen 4 uren ben bevallen en deze keer ook nog naar het ziekenhuis wil) Hij denkt dat het meevalt allemaal..... geen probleem zeg ik dan; als jij het risico wil lopen dat je niet aanwezig bent bij de geboorte van je zoon, dan moet je dat vooral doen.

Haha, denk dat hij zich wel bedenkt....

8. Pien39

Pien39 Lid

26 mei 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben niet meer op de motor gestapt sinds ik weet dat ik zwanger ben. Bij ons was het niet echt gepland, dus ook een afscheidsritje zat er niet in. Ik moet zeggen dat ik het erg mis, zeker met het mooie weer. Maar ach, ik kan de kleding ook al niet meer aan en het is voor een goed doel. Volgend jaar maar weer!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk dat je je gevoel hierin het beste kan volgen! Ik fiets altijd naar mn werk maar heb vorige week voor het eerst de brommer van mn man gepakt toen ik nachtdienst had. Leek me wel eens leuk. Ik was vorige week 19 weken zwanger en vond het aan het einde van de straat al eng! Ik hou het dus voortaan echt op fiets en auto, brommer vond ik al doodeng, je bent zo extra kwetsbaar!

10. steenbokje

Had gister een afspraak bij de VK dus heb haar de vraag ook maar even voorgelegd. Ze vond het geen probleem, zolang ik er maar geen last van zou krijgen, en mn buik niet knel kwam te zitten EN als ik maar beschermende kleding zou dragen. Naja, dat komt wel goed, heb nog een pak liggen van vriendlief wat een paar maten groter is...

Ik ga dus de motor even aantrappen, als ie nog wil starten na zo lang stil staan... Even zien hoe het rijdt met mn buik zo op de tank, en wil het niet, dan is het mn afscheidsritje... Anders kan ik morgen lekker op de motor naar het werk :)
    Zullen mn collega's verbaasd zijn als ik in motorpak kom aankondigen dat ik zwanger ben :p

Ach, tis toch een van mn laatste ritjes want de zit is te sportief om lang vol te houden met een buikje wat gaat groeien... Nog eventjes genieten van het lekkere weer!

Thanx voor alle antwoorden dames!

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    veel plezier!

12. steenbokje

Hmmmmmmmmm :)
    De tank zit iets in de weg...
    Ow wacht, dat is mn buik!

Heb even 15km gereden maar t voelt wat vreemd allemaal. Misschien dat het in een ruimer motorpak wel beter voelt? Mijne zit te strak :p
    Was wel heerlijk, en heb de motor ook even flink misbruikt... (lees: doortrekken in de toeren, niet te hard rijden!!!)

Ik ga dit missen...
    Heb de afgelopen 5 jaar al amper kunnen rijden door revalidatie na een ongeluk, en dit jaar ging het eindelijk weer... *pinkt een traantje weg*

Maar het was fijn :) En toch ook niet fijn ivm mn buikje.
    Beetje dubbel allemaal...

13. Lelle

Lelle Actief lid

22 mrt 2010
    131
    0
    0
    Hier ook een motorrijdster.... Suzuki GSR600 dus een redelijk makkelijk zit. Toch kan ik 's ochtends (om naar mijn werk te gaan) niet genoeg puf creeeren om de motor te pakken. Dus ik denk dat mijn collega's daaraan wel kunnen merken dat er 'iets' is... kwam altijd met de eerste zonnestralen op de motor naar kantoor!

Door de makkelijke zit kan ik zeker tot aan een aantal maanden op rijden maar dan moet ik me wel ff wat beter voelen dan nu :)

Hoop snel weer een ritje te kunnen maken - want hij gaat wel in de verkoop, mijn vriend heeft ook een motor en daar kan ik ook op rijden, dat we nog straks nog lange weekenden weg gaan op de motor is wel voorbij :(

Dus mocht iemand interesse hebben ha ha.

Dus voor iedereen; veilige ritten toegewenst!

Deel Deze Pagina