Morgen gaan we met z'n allen een dagje naar de Efteling Omdat de toegangsprijs er financieel behoorlijk in hakt, hebben we besloten zelf ea. mee te nemen qua eten en drinken. Nu zou ik heel goed zelf boterhammen kunnen smeren, een koekje mee, zakje chips enz. Maar het lijkt me leuk om er echt wat speciaals van te maken... Wie heeft er nog goede tips, leuke ideeen enz??? Dacht eerst om sandwiches te gaan maken. Maar 's morgens boterhammen smeren met ham/kaas (bijvoorbeeld) en sla, dat gaat vast een heel verlepte boel worden Alle ideeen zijn van harte welkom
Zou kunnen, maar neem liever alles kant en klaar mee En omdat alles in een grote rugzak mee gaat wil ik ook niet al te bederfelijke dingen meenemen. (Met koelelementen wordt 'ie anders loodzwaar...)
als ik naar een pretpark ga neem ik niks mee dat gesjouw de heledag ik vind het vreselijk het enige wat ik mee neem is pinpas en zonnebril
turks brood? Daar hoef je eigenlijk niet eens wat op te doen . Lekker stukjes afscheuren en opeten in de wachtrijen of in de gondaletta. Verder namen wij eigenlijk altijd tuc-jes of pepsel (zoute sticks) mee naar de Efteling . Ik weet niet waarom hihi, maar dat was altijd érg lekker. Verder misschien een paar van die kant en klare huzarenslaatjes mee? Om bij je turkse brood op te eten? En misschien wat minder feestelijk maar wel praktisch: Ranja thuis in een flesje doen en ter plekke aanvullen met water? Of in een apart flesje wat ranja meenemen, zodat je niet zo hoeft te sjouwen met drinken?
Jaaa, wat een goed idee Turks brood en slaatjes! Lekker, weegt niet zo veel en het is heerlijk! Vanaaf even naar de Turkse winkel in de stad
Ik doe meestal lekker makkelijk. Zak bolletjes smeren, 10 pakjes drinken mee, wat koekjes etc voor tussendoor ( ook lekkere, bv gevulde koek ) en kunnen daar prima op vertoefen. Nemen dan vaak wel 1x een kopje koffie daar tussendoor.
Slaatjes moet je toch ook gekoeld bewaren? Zou ik niet mee durven te nemen! Wij nemen meestal mee: krentenbollen, eierkoeken, sultana`s, pakjes drinken en water. Verder gaan we er 1x op het terras wat drinken.
Daar heb je wel een punt. Zat wel te denken dat we ze in de auto kunnen koelen (zit koelkastje in de auto in het dashbordkastje) en dat we ze als we daar zijn vrij snel op moeten eten. De rugtas heeft ook een koelsysteem, dus durf het wel even aan...
wij nemen ook altijd eten en drinken mee hoor, ik vind dat er gewoon bijhoren, of het nu duur is of niet Bolletjes met van alles erop, pakjes drinken, koekjes, chips of andere zoutjes, snoepjes, fruit (meestal appels). Dat doen we in een rugzak met koelelementen. Is weinig sjouwen aan, de eerste tijd draagt mn vriend hem en als hij wat lichter is neem ik het over.
Als we een dagje weg gaan gaan we echt van vroeg tot laat in de middag dus we nemen wel wat mee ja. Meestal een broodje met kaas of worst voor sochtends (dan is t nog lekker ) en soms een bakje met komkommer of meloen (blijft ondanks dat het niet gekoeld is vaak toch wel lekker) En wat te drinken. Maar vaak kunnen we de verleiding niet aan en eten/drinken we in zon park ook nog wel wat
Wij gingen vroeger vaak met de kids picknicken. We namen behalve een leuke grote mand en een groot kleed hetvolgende mee: Goed gevulde wraps Gevulde eieren Fruitsalade(appel,sinassapel,aardbei,meloen,kiwi) Muffins Bananenbrood Pindakaas koekjes Ciabatta brood met tomaat,sla en vleeswaren. Vruchtensap en een thermosfles met warme thee. Cupcakes Maar onze kids waren het meeste gek op mijn Gevulde brood.: Brooddeeg maken met ipv boter olijfolie en kruiden. Daar een grote krans van maken en licht besmeren met gekruide philadelphia smeerkaas Daar doe je dan gekookte ei stukjes,salami,ham,uienringen,kaas,tomaat gekookte brocolli of welke groente je ook lekker vind.Mozzarella erin is ook lekker. Eventueel kruiden toevoegen Dan maak je de krans dicht zodat er een grote dikke deegkrans ontstaat en die bak je af in de oven. Je moet alleen een mes en wat servetjes mee.
Wauw, dat klinkt lekker!!!! Dat ga ik een andere keer proberen! Heb inmiddels de boodschappen in huis, maar ga dit even kopieren naar een word-bestand!' Dank! Wat een leuke tips en reacties!
wij nemen altijd witte bollen met gebakken ei mee (dit kregen we vroeger al mee als we op schoolreisje gingen ) en een paar flesjes drinken en een pak liga's. Alles gaat in een rugtas en op de rug van mijn man!
Heb idd. kaascroissantjes gekocht. Lekker, en hartig, daar heb ik altijd wel behoeft aan als ik een dagje weg ga.... Verder (niet heel spectaculair hoor): - Turks brood - Slaatje - Eierkoeken - Chipjes - Koekjes - Genoeg te drinken Geloof dat dit het wel zo'n beetje is
Ik vindt gesmeerde bolletjes meenemen altijd lastig, omdat je vaak geen koeltas bij je hebt en het vleeswaren wat je erop doet dan toch wat warmer word en daar hou ik niet zo van.. Wij smeren wel bolletjes maar die eten we dan in de auto al op of vroeg op het park, verder nemen we krentenbollen mee (blijven de hele dag lekker) en croissantjes. Dan nog wat drinken en tussendoortjes, koekjes snoepjes en fruit . En meestal is de verleiding van zo'n gezellig restaurantje daar wel erg groot dus gaan we vaak toch nog even zitten wat drinken en een patatje eten.