1e keer keizersnede ivm HELLP, 2e keer ook keizersnede?

Discussion in 'Prematuur' started by Boefje2010, May 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

Feb 11, 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Hoi dames,

Bij mijn zoon ben ik met 34+5 bevallen via een keizerssnede ivm pre-eclampsie/hellp.
    Ik ben nu in verwachting van de 2e. Ik weet dat ik in het ziekenhuis moet bevallen (vind ik ook niet erg). Ik vraag me alleen af of dat per definitie weer een keizerssnede zal worden?

Weet verder iemand of ze je tot 40+ laten rondlopen indien je bloeddruk/bloedwaarden ok blijven?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik had bij mijn oudste dochter hellp en zij is met 30+6 geboren met een keizersnee. Bij mijn jongste mocht ik zelf kiezen of ik vaginaal wilde bevallen of met een keizersnee. Als je bloeddruk in orde is laten ze je gewoon doorlopen inderdaad. Mijn bloeddruk was wel aan de hoge kant bij de jongste maar net op het randje, en ik ben met 40+2 vaginaal bevallen. :)

3. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

Feb 11, 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Dankje!
    De gyn had er niets over gezegd, dus hoopte er eigenlijk al op dat het zo zou zijn als jij beschrijft.

Bloeddruk is nog prima, maar ben ook pas 18 weken.... Vanaf nu begint het spannend te worden of het ook zo blijft. Uit prius volgde een herhalingskans van 30%

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Bij mij toen 25%, dus vergelijkbaar. Spannend he. Ik duim voor je!

5. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

Feb 11, 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Spannende begint nu te komen. Zie het vooralsnog met vertrouwen tegemoet!

Vind het vooral vermoeiend. Mag al vanaf 12 weken niets meer doen van ouders/schoonouders/vrienden etc. Begrijp al de bezorgdheid wel, lag er vorig jaar natuurlijk niet zo best bij, maar vind het nogal overdreven.

Probeer ze duidelijk te maken dat het niet bijdraagt aan het ontwikkelen van PE/HELLP. Maar dat lijkt aan dovemansoren gericht....

6. anmiri

anmiri Actief lid

Aug 15, 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 1e een keizersnede met 30 weken, 2e gewone bevalling met 42+!! Mijn bloeddruk werd wel wat hoog op eind maar nog acceptabel.

7. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

Aug 9, 2006
    803
    0
    0
    Ik had met 32w en 6 keizersnede. Had pre-eclamspie en Hellp.
    Nu ben ik deze week al 31 weken. De vorige keer lag ik met 29w al in het ziekenhuis. Nu iedere 2 weken controle bij gyn in het Radboud. En zoals boven gezegd mag je als alles ok blijft gewoon bevallen. Ze houden wel extra je litteken in de gaten.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben bij de eerste met 30.1 week bevallen met spoedks ivm pre-eclampsie hellp.
    En ik ben 16,5 mnd later bevallen via de natuurlijke weg...

Ik had geen keus!! Alleen als het fout zou gaan mocht ik een keizersnede.
    En niet inleiden? Nou... de spullen stonden al klaar, het was dat mijn lichaam het maar zelf ging doen.
    Ik had wel zo'n drukkatheter (metertje in baarmoeder) om de kracht van de weeen en reactie litteken te bewaken.

9. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

Aug 23, 2010
    4,266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze het per geval zullen bekijken. Ik denk dat het afhankelijk is van de bloeddruk. Ik ben bij de eerste ingeleid, dus al vaginaal bevallen. Hoop het dit keer weer te kunnen.
    Hier tot nu toe ook alles prima!

Weet een van jullie of je direct na de bevalling naar huis mag?
    wanneer de bloeddruk gewoon normaal is? Ik ga dit de volgende keer bij de controle maar eens navragen. Het wordt natuurlijk een klinische bevalling. Ik wil eigenlijk direct naar huis en mijn partner wil mij de 1e nacht niet thuis hebben,omdat ik de vorige keer toen ziek werd.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik moest 48 uur na de bevalling blijven omdat pe/HELLP in die tijd zich nog kan ontwikkelen... daarna is de kans echt heeel klein.

Share This Page