zojuist CTG gehad ivm minder bewegen.ineens weer bewegen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by lovelie, Apr 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovelie

lovelie Actief lid

Oct 12, 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Schaam me wel een beetje...hele dag voelde ik mn diva wat minder voor mijn gevoel. Ik voelde dr minder in mn buik, maar als ik mn handen wat duwde in mn buik dan voelde ik wel die bewegingen (voelde dr met mn handen maar niet in mn buik). Ik begon met dus een beetje zorgen te maken vanavond want op dr vaste tijdstip voelde ik dr ook niet overduidelijk. toch maar de verloskundige gebeld...die kwam langs en voelde en luisterde maar alles was goed. Toch volgens protocol naar het ziekenhuis gestuurd. En wat denk je....lig ik aan dat ctg apparaat....begint mw ineens ff een show te geven in mn buik, trappen en draaien enzenz....dit had ze de hele dag nog niet gedaan....ik was al lang opgelucht maar had wel een beetje een beschaamd gevoel.
    ik wacht nu nog op de gynaecoloog voor die officiële uitslagen maar volgens de verpleegkundige zag het er goed uit.
    Ik ben vooralsnog helemaal opgelucht....maar hebben jullie dat ook wel eens gehad, geen beweging voelen in je buik, alleen als je duwde en dan alleen met je hand voelen en niet in je buik....en dan aan het ctg apparaat ineens weer praatjes voor 10 hebben....

2. Bebis

Bebis Actief lid

Mar 3, 2015
    189
    52
    28
    Hoi Lovelie, wat fijn dat de beeb weer volop actief is! Ik heb vorige week precies hetzelfde gehad. Op het moment dat ik aan de CTG lag begon de baby weer met trappen, waarschijnlijk door de druk van de band? Vervolgens een echo gehad waarbij ook de baby is gecontroleerd en alles was in orde. Het vervelend is dat je geen controle hebt over wat er in je buik gebeurd, dat maakt mij onzeker. De gyn verzekerde mij echter dat ze liever heeft dat ik tien keer te vaak kom dan dat ik niet kom en dat ik mij dus geen zorgen hoefde te maken/te schamen over de onzekerheid :)

3. anglca

anglca Actief lid

Oct 14, 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Ik ben niet aan de ctg geweest maar wel op zondagochtend bij onze vk voor een echo. Al 2 dagen verminderde activiteit en op de echo een show geven. Vervolgens de rest van de dag ook erg druk. Ik snap dus goed wat je bedoeld, ik schaamde mij enorm.

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ik heb de laatste 3 weken iedere dag ctg gehad vanwege minder leven en iedere keer bij de ctg keihard schoppen en bewegen, alsof ie reageerde op die radiogolven

5. lovelie

lovelie Actief lid

Oct 12, 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bizar gewoon, dat zodra die ctg begint met draaien...die kleine eigenwijze in onze buik ineens helemaal los gaan alsof er een koptelefoon met muziek wordt aangesloten op je buik. De gynaecoloog zei inderdaad ook dat dit heel vaak gebeurd tijdens een ctg.
    Echo okk gehad en die was ook goed gelukkig. Nu snel mn bed in...ben kapot. X

6. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ja heel vaak voel ik echt uren niks en net op moment dat ik denk zal ik bellen of niet dan voel ik iets.

7. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Hier ook gehad. Maar je kunt toch beter het zekere voor het onzekere nemen. Dus voel je er vooral niet vervelend over!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je hoeft je echt niet te schamen hoor! Ik heb ook 2, 3x aan het ctg gelegen, beter te vaak als te laat en een stille buik. De avond voor de bevalling reed ik nog met 140 voor een ctg, toen mocht ik met rug weeën weer naar huis en 3 uur later begon m'n bevalling 😄

Echt volgende keer ook niet bezwaard voelen hoor!!

9. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,314
    0
    36
    Across the pond
    Ja hoor, dat had ik toen ook. Ging een ochtend voor controle naar de vk en die vroeg of ik de baby goed gevoeld had die week. Ik zeg dat hij een stuk rustiger was en die ochtend helemaal niet gevoeld had maar dat ik me eigenlijk geen zorgen maakte. Werd toch voor een ctg naar het zkh gestuurd. En toen werd de kleine toch ineens druk hahaha. Die kleintjes weten het gewoon :')

Overigens begon dezelfde avond ook de bevalling. Weet niet of het met elkaar te maken had hoor :p

10. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Ik lag 3 weken geleden ook aan de ctg omdat ik de baby weinig had voelen bewegen, maar er was gelukkig niets aan de hand. Je kan daar beter voor "jan doedel" liggen dan dat er wel iets aan de hand is hoor. Vandaag lag ik verplicht aan de ctg omdat ik bijna 42 weken ben, en gelukkig alles was goed

11. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Het leuke van kinderen is dat je dit straks ook nog gaat overkomen. Met de jongste een keer de hap gebeld omdat hij niets binnenhield en sinds de middag niet meer geplast had. Trekken ze op de hap zijn luier naar beneden, komt er meteen een mooie plas. Ook laatst met een zondagsarmpje, tijdens het bellen naar de hap heel zielig en pijnlijk, zitten we in de wachtkamer speelt hij rustig met een autootje, niets meer aan de hand.

Zowel de gyn als de vk als de hap hebben altijd gezegd, als jij je zorgen maakt moet je bellen. Op het moment dat je belde had jij je kindje veel minder gevoeld. Dat hij/zij toevallig net wat rustiger was, kun jij niet weten, daarom checken ze dat gewoon. Niets om je voor te schamen! Je hebt gewoon adequaat gehandeld.

12. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Ja herkenbaar. Heb ik ook gehad. Ik dacht toen ook iedereen zal wel denken. .Maar ja. Beter zo dan dat het niet goed is toch:)

Share This Page