Kraammatras of iets anders..?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Samama, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Wat hadden/hebben jullie onder je hoeslaken liggen toen de laatste loodjes aanbraken? Ik heb dus zo'n kraammatras geprobeerd onder mn hoeslaken te leggen met een handdoek eroverheen, maar ten eerste word ik gek van het gekraak en ten tweede gaat het glijden... iemand een andere suggestie om eronder te leggen? ( we hebben een waterbed overigens )

2. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Ik heb eerst een hoeslaken, dan een molton en dan een plastic zeil.
    Daaronder weer een molton (jaja, je kan niet genoeg voorbereid zijn!)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had een matrasbeschermer van molton onder mijn hoeslaken, Dat is een helft molton, de andere kant rubber-ig. Is meestal te vinden bij het kinderbeddegoed, tegen opgelukjes ;)

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

molton, vuilniszak openknippen en vastplakken met tape en dan hoeslaken. zo ben ik het van plan

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    bij de Action heb je vrij goedkope waterdichte moltons; die schijnen niet broeierig te zijn.

Bij de Hema heb je ze ook wel, maar zijn ze een stuk duurder dacht ik.

6. ProudMum

bij mijn hema hebben ze die alleen voor 1 persoons. en ik heb hem dan voor 2 persoons nodig

7. Samama

Samama Niet meer actief

Hoezo, je vent zn vliezen breken toch niet ;)
    Ik leg alleen bescherming aan mijn kant van het bed, denk dat je er toch wel snel genoeg uitspringt als je het voelt.

8. ProudMum

wij hebben een 2 persoons matras en geen 2 losse van 1 persoons

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat van die vuilniszak, volgens mij wordt je daar helemaal gek van! Dat kraakt en broeit en glijdt heel erg... en ga je bij het verschonen elke week telkens de vuilniszak loshalen en daarna weer vastplakken?

Volgens mij bedoelt Samama dat je de molton onder je kont legt en dus niet over het hele matras, toch?

Ik heb eerst het kraammatras liggen, daaroverheen een handdoek en dan het molton en hoeslaken. Glijdt, kraakt en verschuift niet.
    Nu is het bij ons niet zo'n probleem, na de bevalling komen er 2 nieuwe matrassen op bed en deze oude gaat weg.

Maar trouwens, als je een waterbed hebt, dat is toch van plastic, dus zo erg is het dan toch niet als dat nat wordt? Of zit er nog iets overheen wat niet nat mag worden (en ook niet gewassen mag/kan worden dus)? (ik heb geen verstand van waterbedden hoor, dus misschien is het heel raar wat ik nu schrijf ;))

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee, is helemaal niet raar, hoor... Ik heb zelf ook een waterbed, met softsides. Dat is een zachte rand van matrassen spul, zodat je lekker zacht zit als je op de rand gaat zitten... :D Je moet het waterbed zien als een enorme bak, waarin een zak water ligt. Als je vliezen breken kan je vruchtwater tussen de rand en de zak lopen, en om dat schoon te krijgen moet je dus je hele bed leeg laten lopen. Lijkt me niet echt een leuk klusje als je weeen hebt.. :) De zak op zich is van plastic, dus die kan daar wel tegen. De hoes die om de zak zit kan wel gewassen worden, maar in de tussentijd kun je dan je bed niet gebruiken,... ook niet handig.. :)

Ik heb zelf gewoon de onderlegger van het kraampakket gebruikt, en die goed over de rand laten steken. Ik had verder geen last van gekraak en geritsel..

11. Samama

Samama Niet meer actief

Wij hebben een 2 pers. waterbed, maar ik leg de bescherming alleen op mijn gedeelte en niet op dat van mn vriend.. bedoelde het als grapje :D

12. ProudMum

hihi dat begreep ik meis!

13. Samama

Samama Niet meer actief

Gelukkig :oops: haha

14. ProudMum

Offtopic, Heb jij al klossen gehaald?

15. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ik had in 1e instantie het zeiltje op mn bed gelegd wat je bij het kraampakket krijgt. Maar daar werd ik gek van.... kraken, zweten opgerommeld lag het onder me.... toen maar gekozen voor een grootbadlaken dubbelgevouwen onder mn kont.... En het heeft gewerkt, matras is schoon gebleven!

16. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb een waterdichte molton gekocht. En daaroverheen een gewone molton (mijn vriend had zich in zijn hoofd gehaald dat hij last had van die waterdichte molton, dus die 2e molton is meer om hem rustig te krijgen) Maar ik neem aan dat het nu in ieder geval waterdicht is.

17. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ikea en hema hebben allebei waterdichte moltons.

Deze week in de aanbieding bij de hema voor € 18,00

Deel Deze Pagina