mijn bevalling van mika

Discussie in 'De bevalling' gestart door momhairy, 31 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    zo ik ben 22 dec om 17.39 bevallen van een prachtige zoon mika

mika woog bij zijn geboorte 3560 en was 51 cm lang.
    mika is ook mijn (onze) eerste kindje.

dit is mijn bevallingsverhaal.

's ochtends 22 dec om 7 uur werd ik wakker met was lichte krampen in me onderbuik.
    wc geweest maar niks en hoefde niet echt.
    heb een half uur wakker gelegen en me vriend sliep nog en wilde hemniet gelijk wakker maken.

half 8 werd hij dus wakker en zei hem dat ik al een half uur wat krampen had die wel elke keer zo 4/5/6 min terug keerde.

hij zei : dat zijn weeen.
    ik had toen nog zoiets van niet te blij zijn wand misschien is het niks of een valse start.

om 9 uur hebben we de vk gebeld om het door te geven en zei dat we maar weer moesten bellen als ze een uur lang om de 4 min kwamen. ze zei ook volgens mij valt de pijn nog wel mee wand je klinkt mij nog veel te opgewekt enzo. en dat klopte ook, had weinig last ervan.

om 12 heeft ze nog even terug gebeld en zei haar dat ze iets gevoeliger waren en wat langer duurde maar nog steeds om de 4/5/6 min kwamen..

we sparken af om rond half 6 te bellen als er nog niks echt was verranderd.

om 2 uur werd er aangebeld en kwam ze toch even langs. ze had net twee deuren verder (waar me buurvrouw 2 dagen eerder was bevallen) visite gedaan en zei me dat ze niet ongezien daar weg wou gaan omdat het zo dicht bij was.

ze heeft me buik gevoeld hartje geluisterd en wou eigenlijk niet inwendig kijken omdat ze zoiets had van , het kan nooit ver zijn die onsluiting en dan is het beter om het even zo te laten.

toch besloot ze (gelukkig) toch inwendig te kijken en ze keer op dat moment heel verwonderd en zei me dat ik weer een van die vrouwen was die haar verbaasd lieten staan.

wat bleek ik had al bijna 7 cm onsluiting en had daarvoor nog effe lekker door de sneeuw gelopen.

ze riep mijn vriend die de kraamzorg moest bellen die moest komen en de kruiken moesten warm worden gemaakt.

het ging me toen echt effe helemaal te snel en moest wel huilen.
    dit had ik echt niet gedacht.

me vliezen werden gebroken om de weeen meer te laten komen en de kleur was helemaal goed.

3 kwartier later werden ze hevoger en rond 4 uur zijn we naar boven gegaan.
    me weeen kwamen toen om de 2 a 3 min.

om half 5 mocht ik gaan beginnen met mee persen en had ik voledige ontsluiting. was wel moeilijk omdat ik aar 2 goede persweeen had en de derde verdween al snel dus moest ik op eigen kracht mee persen.

na bijna een uur persen hebben ze toch maar een flinke knip gezet en heel hard op me buik geduwd omdat mika het echt slecht kreeg bij elke wee en toen werd ie geboren .

ik was zo blij wand er was effe paniek en ik had ook het gevoel dat het er niet meer uit zou komen.

het enige rotte was dat ik gehecht moest worden en flink ook. ik was binnewaard ingescheurd doordat de kleine man met zijn handje naast zijn gezichtje werd geboren .
    en die knip moest dus ook gehacht worden.

maar nu ik zo naar e mannetje kijkt verzacht het wel de pijn.

de hele bavallng van de eerste wee tot de geboorte heeft 10.5 uur geduurd en toch best netjes voor zo eerste.

nou dit was mijn verhaal en iedereen die nog moet bevallen toi toi toi
    het is wel effe zwaar maar het is het echt waard.
    xxx

2. bouchere

bouchere Niet meer actief

van harte met jullie zoon meis, :D

groetjes
    diana

3. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Nogmaals Van Harte Gefeliciteerd meid!
    Geniet maar lekker van jullie Mika!

4. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    dank je wel xxx

5. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Jeetje, ging wel snel, alleen het laatste gedeelte iets minder hè !?
    Maar je hebt lekker je kleine mannetje bij je...
    Heerlijk, geniet ervan, ik moet nog, ben benieuwd hoe mijn bevalling zal gaan !

GEFELICITEERD !

-x-

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

van harte gefeliciteerd met je zoon en echt een superbevalling het is heel raar te horen dat je al bijna mag persen als je nog niet eens echt het gevoel heb dat je aan het bevallen bent heel onrealistisch ken het gevoel

groetjes nathalie ;)

7. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ja idd wel moeilijk om mee te persen als je niet veel drang hebt om te persen maar je persweeen op houden schrijnt ook niet alles te zijn.

en idd vrij vlot gegaan.
    als ik niet ingeknipt of gescheurd was, was het een top bevalling geweest. maar op dat moment van hechten...pfffff ach heb ik ook weer gehad en het gaat nu heel goed met me en de wond ook.

succes met jullie bevalling en hoop ze hier ook te lezen

Deel Deze Pagina