Hallo! Ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn op het forum die of wel heel lang zijn of bijv overgewicht hebben of alle twee en zwanger zijn. Ik ben zelf 1.97cm namelijk en weeg normaal zo 105 kg. Nou weet ik dat ik een behoorlijke uitzondering ben maar toch zie ik steeds vaker grote vrouwen! Waar kopen jullie bijvoorbeeld je positiekleding? Wie denkt er nog meer aan de grootte van hun kindje? Hoe voel jij je? (ik voel me normaal al zo groot en straks met een buik lijkt me helemaal heftig) Waar loop je tegen aan met jouw zwangerschap? Ik hoop meerdere vrouwen te vinden die een lastige maat hebben en dezelfde gekke vragen hebben als ik!
hoi! Ik ben ook heel lang, tegen de 1.90 aan, en aan het begin van mijn zwangerschap 85 kilo. Ik heb bij de H&M een broek gevonden die lang genoeg was (past anders nooit daar) omdat zwangerschapsbroeken vaak wat lager zitten denk ik. Een jas heb ik wel speciaal gekocht. Bovenkleding koop ik gewoon in maat XL, dat past tot nu toe prima, ben 36 weken zwanger. Dat groot en zwaar voelen zal altijd wel bij ons blijven , maar je kan er echt helemaal niks aan doen, aan die buik En het groeien gaat zo langzaam gelukkig dat het (bijna) niet opvalt. Hoe lang ben jij nu zwanger?
o ja, kindje is erg lang, maar niet heel zwaar gelukkig. Klossen onder het bed is voor ons lange vrouwen alleen maar heel fijn
He Barbara! Ik ben pas net zwanger door een heel lang en zwaar traject! Ik heb gelukkig al een heel erg hoog bed. Vele operaties zorgde ervoor dat ik moeilijk uit bed kwam en nu gaat het heerlijk! Ik ben maandag 8 weken en merk al dat mijn broeken strak gaan zitten. Ik kijk online maar kan weinig vinden. Misschien ook gewoon even wennen nog hoor. Maar goed ik weeg dus ook wat meer dus heb in de breedte en lengte een probleem! Ik heb al wel een goede legging gevonden! Mijn man is trouwens heel klein dus ik heb geen idee wat ons kindje gaat doen!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik ben ook langer dan gemiddeld, ongeveer 1.83. Scheelt nog 15 cm met jou, maar ik voel me al regelmatig heel groot... kan me voorstellen dat dat bij jou nog veel erger is. Ik heb twee kinderen van inmiddels 2 en 4 jaar. Beide kinderen werden tijdens de zwangerschap behoorlijk groot geschat, wat niet zo heel vreemd is met mijn lengte. En ook mijn man is groot. Ik had het vreemder gevonden als het hele kleintjes waren geweest. Uiteindelijk viel het mee, de oudste was 3800 gram, de jongste 4300. Positiekleding vond ik lastig, ik kon geen broeken vinden die lang genoeg waren. Daar heb ik overigens bij normale kleding ook moeite mee, ik heb in verhouding ook nog eens behoorlijk lange benen, dus niks past Ik was "gelukkig" in de herfst en winterperiode zwanger. ik kocht dus gewoon te korte skinny broeken en deed er mooie laarzen overheen. Opgelost! Bij Miss Etam vond ik leggings die mij zelfs wat te lang waren, misschien dat dat iets voor jou is. En dan een niet te kort jurkje eroverheen. Tuniekjes worden bij mij gewoon shirts, dus op een mooie spijkerbroek prima te doen. Ik had een HELE dikke buik, vooral bij mijn tweede. Ik voelde me groot en log inderdaad.. "kijk uit tientonner in aantocht" dat idee. Het scheelde dat mijn man groter is dan ik, naast hem voelde ik me nog wat "kleiner". Lijkt me vervelend als je groter bent dan iedereen... Verder heb ik weinig last gehad van mijn lengte tijdens de zwangerschap. Bed op klossen vond ik heerlijk! Heb het nog maanden na de bevalling erop laten staan, geniale uitvinding
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het is gelukt na een lang traject Ik moet eerlijk bekennen dat ik me over de dingen waar jij over schreef me eerst ook heel erg zorgen maakte, maar dat gaat over Leggings pas je altijd, lang tshirt erover en misschien een vest oid? Ik heb ook nog een hele tijd in jurkjes gelopen met een vest en laarzen. En in de zomer lekker in de korte broek?
Hier maar een kleintje vergeleken met jou haha, 184 cm lang. Mijn oudste is te vroeg geboren maar was wel een flinkerd, rond de uitgerekende datum woog ze iets van 4200 gram. Ze is nu met 4 jaar ook een lange en dunne meid. Mijn jongste was bij de geboorte met 37.5 weken heel gemiddeld met 3200 gram. Die is nog steeds gemiddeld qua lengte nu. Qua kleren kan ik nog prima bij H&M etc slagen, maar snap dat het bij jouw lastiger is met broeken etc vanwege je lengte. Denk idd aan leggings en tuniekjes/jurkjes?
Hoi meis, ik ben zelf 1,85 en weeg normaal 85 kilo. Nu weeg ik 91 kilo. Eindelijk ook een meid die lang en groot is! Ben zelf een blok van een meid zoals mijn moeder dit noemt haha. Met positiekleding heb ik soms moeite, maar heb maar 2 positiebroeken dus heb er nog niet veel ervaring mee. Shirts heb ik wel problemen mee, want ze zijn vaak te kort. En dan nog zo'n big belly erin en dan heb ik haast een naveltopje haha! Onze kleine vent loopt voor qua grootte en gewicht, en heeft net als mij lange benen. Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien, dalijk zo'n lange lijs!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zelf ben 1.88 en voor mn zwangerschap woog ik 81,5 kilo. Mijn zwangerschapsbroeken heb ik bij Prenatal in lengte 34 gekocht normaal echt 36 nodig. Tegenwoordig zijn de meeste van skinny model dus ondanks dat ze dan wat korter vallen draag ik er laarzen bij zie je er niks van. 😉 Verder koop ik gewoon long topjes wel vaak 1 of 2 maten groter. Normaal blazertje eroverheen. Ook heb ik veel jurkjes. Niet eens allemaal zwangerschap. Als het goed rekbaar is is het geen probleem.
Bedankt voor alle tips meiden! Ik had al een hele relaxte legging bij Noppies besteld die best lang is. Voor de zomer maanden vind ik laarzen niet zo maar een klein beetje 'hoog water' is ook geen drama. Door mijn voortraject met veel medicatie heeft mijn gewicht behoorlijk wat geschommeld de laatste jaren en heb ik gelukkig nog wel wat wijde spijkerbroeken. Maar goed die buik word natuurlijk alleen maar groter. Nu lees ik wel dat jullie allemaal een heel mooi gewicht hebben! Dat scheelt natuurlijk ook weer wat. Dan kun je nog redelijk normaal tops en tunieken aanschaffen. Misschien nog een gekke vraag maar de dames die weten dat ze een langer kindje krijgen, kopen jullie al baby kleertjes? En koop je dan een maatje groter? Ik heb mijzelf van de week getrakteerd op een rompertje namelijk. Gewoon om het wat echter te maken. Maar toen stond ik met zo'n maatje 50 in mijn handen en dacht ik ik heb vast gelijk 68 nodig ofzo. Dit is misschien een absurde gedachte maar vroeg me af of jullie dit herkennen of gewoon denken zo'n hele kleine smurf te krijgen
Mijn dochter was bij haar geboorte 4015 gram en 54 cm. Ze heeft amper maat 50 aan gehad. Gingen heel snel naar maat 56. Gelukkig had ik ook niet zoveel maat 50 gekocht.
Haaai! Eindelijk een kleding topic waar ik in mee kan praten ik ben 184 en weeg ongv 90 kilo.. het schommels er wel eens kilootje boven of over en ik heb al mijn vetjes rond mijn middel 😱 Ben net geslaagd voor een broek van love2wait.. bij eerste zw erg veel moeite gehad met vinden dus er nu maar vroeg bij de broek valt lang en groot! Heb normaal mt 34 (Amerikaans) en deze broek is mt 33 en aan de erg ruime kant! Knoopsgat elastiek op zijn strakst en er maar een riem om shirtjes koop ik extra lang en eventueel maatje groter (ze hebben hier nu extra lange shirtjes bij de action.. en die zijn mij eigenlijk te lang! En kosten niet veel 😉 En mijn dochter was heel normaal bij de geboorte (rond 50 cm en 3600 gr) nu wel lange meid! Ze is nu 21 mnd en heeft kleding mt 98/104.. hoor van mensen om me heen dat hun kids daar pas in zaten rond 3 jaar!
Ik wilde ja zeggen... Maar ben gelukkig niet zooo lang (186) Ik heb lengtemaat 34/36. De eerste zwangerschao heeft mijn moeder twee broeken vermaakt tot zwangerschapsbroek(tip!!) Tweede. Zwangerschap bij de hm en noppies een broek gevonden die lang genoeg was. Derde was een zomerkindje. Dus veel jurkjes met leggings. Onze dochters waren 8,5 10 en 8,5 pond. En alle drie hebben ze maat 50 aangehad. Tip: koop geen broekjes met voetjes, dan past t al snel! Succes met je zwangerschap
Ik ben 183cm en mijn vriend is 203cm. Ik ben dus ook erg benieuwd wat voor een reuzenbaby er in mijn buik groeit! Ik woog voor de zwangerschap 81 kilo. Ik draag positiebroeken van h&m. Die zijn alleen niet heel lang. Maar vandezomer is dat prima, hopelijk veel slipper-weer..! Ik twijfel ook erg over de maat rompertjes. Ik verwacht ook snel in maat 62 te zitten..
Leuk meiden steeds meer tips!! Inmiddels een leuke legging van inderdaad Noppies! Die rekt goed mee en is dus lekker lang en inderdaad jurkjes en tunieken. Nu merkte ik vandaag (8 weken pas!) dat ik veel jurkjes met mijn normale maat (44) al niet meer over mijn boezem krijg. Ik had weer even een 'down' moment over mijn lichaam , wat ik dus al enorm vind maar moet mijzelf er maar aan overgeven! Gister voor laarzen wezen shoppen voor die te korte broeken maar die waren overal al uit de collectie voor het voorjaar en zomer ;-( Maar goed ik ben blij met jullie reacties zo komen we er wel!
Ik zit net met maatje 46 dus de reguliere maten passen mij denk ik niet. Nu bijna 8 weken en het begint wel te knellen. Hebben jullie ook leuke webshops? Wil er wel een beetje modieus bij blijven lopen
Hoi dames, Ik ben niet meer zwanger, maar ik heb wel een tip.... Zwangerschapsrokjes.... Dan maakt de lengte niet zoveel uit. Eventueel gecombineerd met een zwangerschapslegging en laarzen, dan merk je er niks van dat het eventueel wat te kort valt. Verder hoeft je eigen lengte niet perse wat te betekenen voor hoe groot je kindje is. Ons mannetje was bij de geboorte 49 cm en heeft nog best een poosje maat 50 kunnen dragen, terwijl wij eigenlijk bijna niks in maat 50 hadden gekocht omdat we ook op een groot kindje rekenden En natuurlijk wil ik ook nog even de voordelen benoemen: lange vrouwen schijnen minder last te hebben van zwangerschapskwalen en schijnen makkelijker te bevallen hier gold dat in elk geval wel
Ik vind een jeans die paar x om geslagen is met sneakers (of slippers of all stars) ook erg leuk! Dan is de te korte pijp snel op gelost.. overigens is t dan wel handig dat je een skinny draagt Heb overigens ook niet hele erge kwaaltjes.. ben vooral moe en zo nu en dan wat weeiig op de maag en sommige geuren kan ik echt niet tegen terwijl ik heel wat gewend ben met mijn werk in de zorg haha
Niet goedkoop en weet ook niet of 36 inside lang genoeg is voor jou? Maar hier haal ik soms wat van mijn kleding weg. ☺ ook enigste plek waar ik pyjamas kan vinden die lang genoeg zijn! Tall Maternity Jeans , Leggings & Tall Maternity Trousers at Long Tall Sally ze verstuurd wel naar nederland ook volgens mij. ☺
ik hoor niet bij de club groot/zwaar/lang, maar ik las net wel ergens een tip van iemand dat bonprix zwangerschapskleding in grote maten heeft! En ze zijn nog betaalbaar ook