na al 2 wkn flinke periodes met harde buiken en oefenweeen hoorde we vrijdag dat ik al 2 cm ontsluiting heb. maar wat nu? hoe weet ik nu of het verder gaat? heb steeds weer korte tijd weeen/harde buiken en dat was het. ze nemen steeds heel snel weer af als het een beetje serieus lijkt te worden. hoelang kan het nu nog duren?
Kan nog dagen duren....... Je moet denk ik maar gaan timen en als je weeen regelmaat hebben zoals de vk/gyn beschrijft kun je weer bellen. Ben er een tijdje uit maar een uur lang om de 5 minuten.
ja weet wanneer ik moet bellen. maar vroeg me af of die 2 cm nu een teken is dat de baby er aan zit te komen of dat het inderdaad nog lang kan duren. moet de vk/gyn bellen bij om de 5 minuten een minuut lang een wee voor minimaal een uur.
Hier net als bij Ikdus...Met 36.3w had ik de eerste nacht met heftige voorweeën, elke avond was het feest. Met 40 weken bleek mijn baarmoedermond al laag te hangen, te zijn verweekt, voor 3/4 verstreken en had ik bijna 4 cm ontsluiting. (waarschijnlijk was dat dus al een tijdje zo..) Uiteindelijk met 40.6w bevallen, duurde echt nog een hele tijd dus vanaf die eerste nacht!
zegt niets heb bij colin 2 weken met ontsluiting gelopen en 10 weken met verkorte bmm. Bij shannon laatste 4 weken van klein beetje ontsluiting naar 3 cm en verkorte baarmoeder mond , toen zat ze nog een ruime week.
bij mijn eerste vanaf 22 wkn met verkorte baarmoedermond gelopen dus dat wist ik al. maar had stiekem gehoopt dat ontsluiting iets meer zou zeggen. gelukkig gaan ze inleiden als het neit vanzelf komt. maar weet nu dat ik niet hoef te hopen dat het van zelf komt. want die kans is erg klein besef ik me door jullie reacties. bedankt allemaal
Het kan duren tot ze het het gaan halen...met 39 weken had ik 2 cm ontsluiting en een verweekte baarmoedermond. Uiteindelijk ingeleid met 41+2....en bij de inleiding had ik nog steeds 2 cm.
Aan alleen ontsluiting heb je niets. Er moet echt regelmaat in de weeën zitten. Dan pas is het begonnen en dat kan nog een tijd duren, helaas.
Als het je tweede kindje is zegt het sowieso weinig, je begint bij een tweede sowieso vaak met 2 cm. Kun je prima een flink aantal weken mee rondlopen.
Ik heb volgensmij 3 weken rondgelopen met 2cm. De 3de week met 3 en nog gebeurde er een paar dagen niks.