kraampakket eissen

Discussie in 'De bevalling' gestart door dverheul, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou zeker twee extra pakken kotex halen. Maandverband heb je waarschijnlijk pas nodig tegen de tijd dat je het zelf kunt gaan halen dus dat heeft geen haast.
    Enne waar zijn die gaasjes voor dan? Ik heb twee keer gaasjes in mijn kraampakket gehad maar ik heb geen flauw idee waarvoor!

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Gaasjes werden hier om 't naveltje gedraaid tot 't stukje navelstreng los liet.

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ja, idd, kotex!!
    Maar echt...zo'n kraampakket voorziet in alles wat je nodig hebt. En geloof me, je houdt ook nog eens meer dan de helft over. Als je je kraampakket wel via de verzekering had gekregen, dan had de kraamzorg het ook gedaan met datgene wat er in zit. Het is echt onzin om naast een compeet kraampakket nog meer aan te schaffen!
    Oh, nog een tip: zorg dat je een flesje met een spuitdopje in huis hebt. Erg fijn als je hechtingen hebt en je gaat plassen...

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Gaasjes gebruiken we niet meer voor het naveltje hoor. Tenminste hier niet. Iets wat door de lucht droogt, droogt beter in dan met iets er om heen vaak. Plus je hebt kans dat met de plas en de poep het vaak vast gaat zitten rondom het naveltje, is het aangekoekt.

Gaasjes gebruik ik hier voor het naveltje schoon te maken met babyolie als het klemmetje eraf is gevallen.
    Of om de oogjes mee schoon te maken als de beebs prut in hun oogjes hebben.

En verder is het persoonlijk. De een heeft niet genoeg aan de 2 grote kraamverbandpakken die erbij zitten en laat er nog wat bij halen en de ander vloeit minder en heeft er genoeg aan en gaat snel over op gewoon verband.

Kotex wordt idd aangeraden vaak als vervanging omdat daar niks in verwerkt zit qua plastic enzo. Maar het goedkooptste maandverband wat je kunt vinden (bijv. euromerk, etos merk, kruitvat eigen merk) volstaat ook heel goed.

Libresse kan juist vaak erg gaan irriteren omdat daar dus wel vanalles in verwerkt zit. Ze moeten het ergens in compenseren om hetzelfde effect te hebben als een dikker maandverband.

De celstofmatjes is vaak wel fijn als je die meerdere hebt. Zeker als je thuis bevalt of thuis begint dan gebruik je er nogal wat en dan heb je bijna niks meer over voor je kraamtijd.

Dus ik zou gewoon een kant en klaar pakket halen.

5. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hoi!
    Ik ben nu 38,3 weken zwanger en heb een bomvolle tummytub / kraampakket gekregen van IZZ. De bedoeling is om in het ziekenhuis te bevallen en ik heb het dus niet nodig. Als je nog even geduld hebt mag je mijn pakket zo hebben! Ik weet niet waar je woont, je mag het ophalen of ik stuur het naar je toe.
    Ik dacht vanmiddag nog..wie maak ik daar blij mee??:)
    Laat maar weten.

6. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    ey hallo
    wat lief dat je aan mij denkt.
    waar woon je?

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben ook in het zkh bevallen, maar het kraampakket is niet alleen voor de bevalling, ook voor de kraamweek... Kraamverband, matrasje, gaasjes, matrasbeschermer, flesje alcohol, etc is hier allemaal gebruikt, ondanks zkh bevalling.

8. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Oh, maar ik blijf sowieso 3 dagen in het kraamhotel. Maandverband heb ik gekocht, ik wil die grote zweetverbanden liever niet:).
    Alcohol heb ik zelf, ook pleisters en cellstofmatjes.
    Ik laat je wel weten wat er over is, het is allemaal zo duur als je dat moet gaan kopen. Pb me maar even, oké?

9. linde90

linde90 Niet meer actief

Het meeste maandverband is niet goed, er zit een plastiek laagje achter, dat mag niet.
    IkZou toch wel genoeg " surfplanken" in huis halen als ik jou was....

10. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    ik wilde het deze week toch wel gaan kopen want ik wil alles klaar hebben met 7 maanden.
    dus denk dat we dat niet gaan redden en ik heb nu het geld

11. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ja, wilde ik ook zeggen.

12. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Een standaard kraampakket is echt goed genog hoor!
    Hooguit wat maandverband extra nodig.

13. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    het spijt me dames maar jullie hadden gelijk.
    kraamzorg is gisteren geweest en heb nu het kraampekket bij babydump besteld en kreeg nog een ehbo kit erbij ook.heb alleen nog 1 pak zwarte kotex gekocht.kotex night was het maar neem aan dat jullie dat voor op de dag ook bedoelde

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ja, het is bedoeld als maandverband voor de nacht, maar ik gebruikte het gewoon na het kraamverband; erg fijn en zacht!

Deel Deze Pagina