kraampakket gekocht via Marktplaats verkoper laat niks meer horen nu

Discussion in 'De lounge' started by mausi, Dec 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik dacht ook Facebook.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zo begreep ik het ook. Vandaar daarbij dacht dat ze op zo zat, maar verkeerd gelezen denk ik

3. Ellen291982

Denk idd dat ik het verkeerd gelezen heb.:)

4. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ja waarschijnlijk toch iets te snel gelezen. Was gelukkig niet de enige. :)

5. Ellen291982

Haha nee:D

6. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Bij mij wel. Ik had laatst iets verkocht via MP en mijn rekeningnummer doorgegeven. Ik had alleen per ongeluk 2 cijfers door elkaar gehaald waar ik pas achter kwam toen ze het geld al had overgemaakt. Ik helemaal in de stress, omdat ik dacht mijn geld kwijt te zijn. Had de bank het geld teruggestort naar haar, omdat het rekeningnummer niet overeenkwam met de naam.

7. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Ik bedoelde inderdaad dat ze op Facebook zit, niet hier op zp. Althans niet dat ik weet.
    Ik had inderdaad beter een kraampakket gewoon kunnen kopen, maar dacht ach, als iemand er één voor weinig geld op mp verkoopt, is dat ook ideaal. Naïef dus. Maar dan nóg, hoort zij de boel niet op te lichten bah bah. Dat is dan moeder van 2 kids, ze moet zichzelf kapot schamen!

8. Ellen291982

Je bent niet naïef hoor, je mag er toch vanuit gaan dat iemand die iets verkoopt via mp eerlijk is.

9. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Helemaal mee eens!

Mausi ben ook een keer opgelicht, heb aangifte gedaan etc etc, maar de politie kon niets voor me betekenen. Nooit meer wat van die persoon gehoord of gelezen en naar mn geld kon ik fluiten.

Wanneer zal de tijd komen dat de politie hier wel direct werk van maakt? Dat ze gelijk via de ip adres iemands adres kunnen achterhalen en diegene dwingen tot betalen met een boete erbovenop of nog beter een paar weken cel. Zo oneerlijk dat zulke oplichters gewoon hun gang kunnen gaan. Kijk weleens naar undercover in nederland, kan me daar ook boos om maken, zoveel oplichters telkens weer. Er was een vrouw die ook via mp mensen oplichtte voor kleine bedragen, maar alles bijgeteld waren het duizenden euro's... Is toch erg!

10. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, heb niet alles gelezen, maar ik heb eventueel nog een kraampakket voor je staan. Heb zelf in het zh gelegen dus op de gaasjes na is alles nog compleet :)

11. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Van Politie.nl :
    Voordat u een transactie met elkaar aangaat via een handelssite of webshop, kunt u hier controleren of er meldingen over deze (ver)koper zijn gedaan.

Kortom, als ik aangifte doe, komt haar naam, email, bankrekening in die database en maakt ze hopelijk minder slachtoffers hierna. Iedereen kan dan checken of zij betrouwbaar is, niet dus.

Dus al doe ik het alleen al voor anderen, die aangifte.
    Nu is het een kraampakket, straks flikt ze dit met zogenaamd dure kleertjes of een Ipad etc. Neeeee, dat moeten we niet hebben.

12. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Een kraampakket is ondertussen geregeld gelukkig. Zpers zijn echt fantastisch. Wat een hoop lieve pb's zeg!!!!!! :) thanksssss!!

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb het ook een keer gehad. Ik verkocht een pak luiers op mp wat te klein was geworden. Kreeg een mail of ik wilde ruilen, zij had een maat te groot staan. Netjes verstuurd, maar niets ontvangen. Ik ben ook gewoon veel te naïef want klonk ook gewoon te mooi om waar te zijn. Ik heb wel een mail adres van haar, maar geen rekening nummer. Wel een adres trouwens, maar dan weer geen achternaam.

FIjn dat je alsnog een kraampakket hebt!

Share This Page