Kraampakket is binnen...

Discussie in 'De bevalling' gestart door maartje84, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad

ik heb zelf wel aan moeten geven bij VGZ dat ik het kraampakket wilde hebben... dus.. ik zou ze nog ff bellen voor de zekerheid :)

2. giraf

giraf Niet meer actief

Whahaha! Dat heb ik ook gehad :)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hahaha, Maartje, jouw verhaal is zo herkenbaar!

Ik kreeg mijn kraampakket vorige week binnen, in een Curverbox (ben bij Zilveren Kruis Achmea verzekerd.) Nieuwsgierig dat ik was, meteen de box opengemaakt...Kreeg me ook een rotschrik bij het zien van al dat maandverband :$. Sterker nog: 1 verpakking maandverband paste niet eens meer in de box, maar lag los bovenop de box in de doos.....En die netonderbroeken. Dacht eerst: wat is dat nou weer? :( Mijn hand in één zo'n ding gestopt en toen kwam ik erachter dat het onderbroeken zijn.
    Heb de box direct op de babykamer naast de commode verstopt, wahahaha. Hoef het de eerste tijd niet weer te zien eigenlijk :).

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ok ik heb ze gemaild , wanneer heb jij het grekegen met hoeveel weken?

5. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik heb er nooit 2 van die maandverbanden ingehad,na de kraamweek zat ik na beide bevallingen alweer met een inlegkruisje :D ook geen enge grote stolsels hier gelukkig!

6. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Ik heb die ubergrote dingen 2 dagen gebruikt. Ik was na de bevalling al veel bloed verloren. Die kleine heb ik nog wel lang gebruikt en na 2 week maandverband.

Ik had bij de stuwing die ubergrote dingen in m'n bh gedaan. 3 stuks. 2 dubbel gevouwen en 1 eroverheen. Ik gaf geen bv maar lekte echt als de ziekte niet normaal meer. Elke ochtend waren die dingen zijknat, niet normaal!!!

Ohms tip van de dag voor alle mannen; celstofmatje bij gebroken vliezen met de stof naar boven leggen anders hebt het niet echt ;)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vond dat met schaap aan sketting verhaal hier wel meevallen. 5 weken na de bevalling werd ik ongesteld en gebruikte ik weer tampons, maar dat ging prima.
    Tip: bekkenbodemspieren trainen!!! Daaraan ligt namelijk hoe snel je weer strak bent na de bevalling. Die van mij zijn zo sterk dat ik ze van de fysio niet meer mag trainen, omdat anders de baby er niet langs kan, maar urineverlies enzo blijft me mooi wel bespaard! :)

Bij mij kwam het vgz pakket wel automatisch met 27 weken, ga er eigenlijk vanuit dat dat nu weer zo is.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    @marieke, maar toch niet in de kraamweek? dat werd er bedoeld: na de bevalling tampons gebruiken ipv kraamverband...:)

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee, niet in de kraamweek. Hoewel daar wel speciale tampons voor bestaan.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Schaap met een ketting...

WHAAAAAAAAAA!! Tis echt maar goed dat ik goede bodembekkenspieren heb, anders was mn bank echt nat geworden!!! ;)

Gisteren de inhoud van het kraampakket ver weggestopt in de kast in de beebkamer ;)

11. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Haha, mijn bekkenbodem spieren zijn ook erg sterk, dat ik moest leren ontspannen bij de fysio, omdat ik maar 2x per dag plaste.
    Na de bevalling 1x in m'n broek geplast. Dus dat zegt niks denk ik. Mijn zoontje Bleef de hele tijd wel hangen op het einde dus denk dat het daar door komt.
    Na het broekplassrn direct bekkenbodem oefeningen gedaan elke dag. Was direct weer in orde.

12. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Slachtpakket hé :(

13. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Moet wel erg lachen om sommige verhalen:).

De 1e x ben ik in het zhuis bevallen en heb ik geen kraampakket gehad. Nu wel een kraampakket, ik heb de doos open gemaakt en maar gelijk ook weer dicht gedaan!

Ik heb eigenlijk alleen netbroekjes gedragen toen ik met weeen in het zhuis in de verloskamer rond waggelde. Mijn schoonmoeder was bij de bevalling en zei dat ik zelfs in dat broekje nog een mooi achterwerk had:).

Misschien een tip (als je die nog niet had ingeslagen), van die hipsters kopen en dan een maat groter dan je normaal hebt. Naar mijn mening zat dat veel lekkerder na de bevalling.

14. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    ik heb m ook vandaag gekregen... had ik zeker niet verwacht want niet aangevraagd ofzo... maar mannetje van verzekering weet dat ik zwanger ben dus denk dat hij dat geregeld heeft voor me...

weet nu dus ook eindelijk wat de netbroekjes zijn hahaha... moest ze ook eerst uitelkaar trekken voor ik doorhad wat het waren... en daar kom ik met mijn "ruime achterste" dus nooit in hahaha... maar ga ook in het ziekenhuis bevallen dus denk niet veel nodig te hebben... heb ook maar de helft bekeken eigenlijk...

en voor degene die dit topic is begonnen.... DANK JE WEL... hahaha was blij dat ik enigzins wist wat te verwachten hahahahahaha

15. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Whahahaha, echt even heel hard zitten lachen om sommige verhalen en opmerkingen :D
    Hier was man helemaal in shock door het kraampakket..... snel toentertijd dus maar weggezet ;)

Ook handig: zo'n onderzeiltje alvast in de auto leggen in het dashbordkastje. Moet je dan onverhoopt toch naar het ziekenhuis, kan je daar op gaan zitten

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Bij de eerste kreeg ik al van een vriendin van die tena-luiers (die ze ook in het verpleeghuis gebruiken :D) voordat mn kraampakket binnen was, dus ik was al een beetje voorbereid haha.

(En wat was ik blij met die tena luiers, pff die maandverbandjes uit het pakket waren de eerste dagen echt veel te klein :))

17. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Idd ik schrok me de eerste keer ook dood haha.

Nu werk ik inmiddels in de kraamzorg dus ik zie die dingen bijna wel elke dag voorbij vliegen haha.

In het ziekenhuis hebben ze idd veel fijnere en ruimere netbroekjes en die zitten overigens heerlijk na de bevalling. Geen druk op je buik en het kraamverband blijft (meestal) goed zitten.

Een tip voor de mensen met wat ruimere achterwerk (hopelijk beledig ik niemand): je kan onderin waar je been zit zeg maar als je het netbroekje aan hebt een inkeping maken met een schaar aan beide zijde, zit het iets fijner.

Oja, en die netbroekjes kunnen gewoon in de wasmachine en in de droger. Je hoeft ze dus niet weg te gooien.

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik vind het allemaal meevallen ben veel grotere verbanden/luiers gewend vanuit mijn werk.
    Ik had verwacht dat die kraamverbanden juist veel groter waren door al die verhalen hier :D

19. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ook hier is het kraampakket zojuist geleverd! 28,5 week zwanger!
    Mooi op tijd weer, en ik schrik er niet meer van is al de 3e ;)
    de 1e keer schrok ik wel hoor....hahhahaha
    net even snel gekeken en dan kan hij de kast in op de baby kamer :)

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Aangezien ik eigenlijk die uber seksloze lelijke en enge netbroekjes wil weigeren te dragen heb ik gisteren bij de Wibra maar ff gekeken voor ruime onderbroeken :p

Deel Deze Pagina