Wonderolie.... Ervaring hiermee?

Discussion in 'De bevalling' started by Mom2Be92, Jun 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

Oct 17, 2013
    521
    4
    18
    Almere
    Beste dames,

Ik ben vndaag 37+5 dagen zwanger...
    Ik heb nu 7 weken last van voorweeën....
    Nou had ik sind gisteravond 11 uur last van hevige voorweeën tot vanmiddag rond 15uur.... Dus best heel lang en regelmatige en plotseling is het nu ietjes rustiger...wel voorweeën maar lang niet zo pijnlijk als eerder vandaag...
    Nou ben ik net getoucheerd door mijn vk en zij heeft gevoeld dat mijn baarmoedermond aardig zacht is...
    Ik heb wonderolie gehaald en met de hoop dat het vanavond wel doorzet...
    Wie heeft ervaring met wonderolie?
    Ik hoor graag jullie ervaringen...

Ps: ik ben oud genoeg om te weten wat ik met mijn lichaam doe dus wil graag alleen van de dames horen die goede of slechte ervaring hebben met wonderolie
    Wil geen "psychiaters" die mij gaan vertellen wat ik wel of niet moet doen!

Bij voorbaat dank lieve dames!

Ik ben benieuwd:D

2. Minime3

Minime3 Bekend lid

Oct 13, 2013
    674
    133
    43
    Ik heb het bij de eerste geprobeerd....had best veel genomen( wou heeeeel graag bevallen) maar vond het erg smerig en ik had nog geen darmkrampje niks...hahaha en dan al die andere vrouwen die de hele nacht naar de wc lopen:D

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ik zie al voor me hoe de VK helemaal ondergescheten raakt omdat je finaal aan de dunne gaat :p

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Na deze reactie:

"Ps: ik ben oud genoeg om te weten wat ik met mijn lichaam doe dus wil graag alleen van de dames horen die goede of slechte ervaring hebben met wonderolie
    Wil geen "psychiaters" die mij gaan vertellen wat ik wel of niet moet doen!"

...heb ik al geen zin meer om te reageren!;)

Maar zoals wachtende zegt, zoek op het forum en je zult genoeg topics vinden. ;)

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    OMG!!!
    Ik zie het al voor me!:$:p:D

6. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

Oct 17, 2013
    521
    4
    18
    Almere

Daar moet je je niet aangesproken voelen mits je wat gaat zeggen dat ik het niet moet gebruiken:p

Heb dat erbij gezet zodat sommigen het niet verkeerd interpreteren...ik ga het zwz gebruiken... Daarom:)

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ook als alle reacties zouden zeggen dat ze een mensonterende broekloop kregen, 5 dagen krom lagen van de kramp en vervolgens pas bij 42 weken bevielen ? :D
    dan is het mijns inziens vrij overbodig naar ervaringen te vragen:p

Maargoed, er zijn dus al velen topics over waar genoeg ervaringen in staan. Met name de polls waren wel intressant:D

8. Ronja

Ronja Actief lid

Feb 8, 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Het kan, in dit geval letterlijk en figuurlijk, de druppel zijn. Je kunt dit nemen, een wild moment met je partner plannen, naalden in je laten zetten, liters bitter lemon en ananas nuttigen.
    Of het helpt? Er is uiteindeljk één die gaat bepalen of het tijd is: het kindje.

Je kunt alles proberen maar ik denk dat het je juist verder van alles brengt. Een bevalling is iets lichamelijks maar ook geestelijk. Klinkt zweverig maar je moet er samen met je kindje gewoon klaar voor zijn. En ja, ik geloof dat dan een bevalling ook een stuk mooier zal zijn.

Groei naar die geboorte toe.
    Als jij dat wil doen met allerlei middelen, doe gerust. Maar als het helpt is het de druppel geweest, een zetje, niet zozeer omdat het werkt.

9. Femmymamav3

Jun 17, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met mn eerste met 39 weken een lepel genomen en diezelfde nacht braken mn vliezen. Achteraf hou ik het op toeval want het kwam niet door darmkrampen of harde buiken dat mijn vliezen braken. Je kan beter vragen of de verloskundige je wil strippen oid.

Het kan ook zijn dat je baby erdoor in het vruchtwater poept...

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    En ben je bevallen ;)

Ga t toch zeggen, heb geduld ! Voor je kindje is t beter , tot 38 weken is nog randprematuur (is veranderd las ik !)

11. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Heb wel goede dingen gehoord, degene die t gebruikte kreeg diezelfde nacht weeen en buikkrampen en moewt uiteindelijk naar zh omdat kindje ook in vruchtwater had gepoept.

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Klinkt idd goed ? ahum

13. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,735
    7,501
    113
    Female
    Collega heeft het gebruikt en die liep helemaal leeg. Heeft de hele nacht met flinke krampen op de pot gezeten. Zo eigenwijs als ze is, heeft ze het meerdere dagen genomen. . Heeft niks gedaan. En met 42 weken is de kleine gehaald. En dat terwijl ze al met 38 weken ontsluiting had en alles verweekt was.

Nichtje heeft het gebruikt en die kon naar het ZH omdat de kleine in het vruchtwater gepoept had. Kindje weg gehaald, naar andere afdeling omdat hij ontlasting in longen had gekregen. Kantje boord geweest omdat mw niet wilde wachten en naar die rotzooi greep:x

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik zou die troep ècht niet gebruiken. Ik snap ook nog steeds niet wat je darmen met je baarmoeder te maken moet hebben.

Je brengt je zelf en je kind in gevaar. De kans is heel groot dat je baby in het vruchtwater gaat poepen, maar zoals je zelf zegt, gebruiken doe je het toch wel.

15. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

Oct 17, 2013
    521
    4
    18
    Almere
    nogmaals ik vraag om ervaring.... maar goed...ik ben nog niet bevallen...ik wacht maar....

met iedereen loopt het anders...en baby's poepen niet in de vw door die wonderolie..dan kan ook eerder in de zwangerschap zijn geweest maar goed!

16. djennes

djennes Bekend lid

Apr 24, 2012
    823
    29
    28
    Female
    Thuis mama
    Rsn
    Maar het is wel een verhoogde kans dat het gebeurd!
    De dames waarschuwen je alleen maar ;)

17. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik heb er slechte ervaring mee. Bij mijn eerste gebruikt en echt kromgelopen van de kramp.

Uiteindelijk heeft het niet geholpen en gaf de verloskundige aan dat hij misschien mede daardoor in het vruchtwater had gepoept.

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Nou zeg, ik geloof dat iedereen wel hun ervaringen gedeeld hebben...en helaas is dat niet het antwoord wat je wil horen!
    De kans dat de baby erdoor in het vruchtwater poept is wel groter als je wonderolie gebruikt!

Maar.....jij moet doen waar jij je goed bij voelt.
    En schijnbaar denk jij er anders over de dan dames hier dus vraag me af waarom je dan überhaupt deze vraag stelt. ;)

19. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

Oct 17, 2013
    521
    4
    18
    Almere
    ..........
    ik weet eig niet wat ik jou moet zeggen...
    maar iets aardig zal het niet zijn dus ik hou mijn mond wel...

wat er hier gedeeld word is over hoe iedereen denkt over het gebruiken van wonderolie..

bedoeling was om ervaringen aan te horen van degene die het daadwerkelijk hebben gebruikt maar goed...

heb t al zelf uitgeprobeerd en ik doe ik niet meer is idd troep...
    maar om een ander door woorden slecht te laten voelen....als ik het had geweten dat ik zo aangevallen zou worden....had ik dit vraag nooit gesteld;)

Share This Page