2e hands

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MiekieLief, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Wij verwachten ons eerste kindje. We willen een aantal dingen 2e hands kopen.
    Wat kopen jullie 2e hands en waar letten jullie op?
    Bijv ik hoorde dat je beter geen maxi cosin2e hands kan nemen. Als die een x gevallen is dan is die niet meer veilig genoeg. Zoals bij een motorhelm. Is dat waar of lariekoek?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ja dat is waar, ook de leeftijd van de mc ook. Te oud schijnt niet goed te zijn.
    Wij hebben wel een 2de hands, van mensen die we vertrouwen.

Verder heb ik 2de hands vrij veel. Alles wat in de wasmachine kan, vind ik prima kunnen.

Ik let wel op hoe t huishouden of foto eruit ziet als ik iets van mp pluk.

Als.ik al een asbak, viezigheid vlekken ofzoiets zie dan zoek ik verder.

3. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wij hebben bij de 1e en nu bij de 2e ook al best veel 2e hands.. maxi cosi (van vrienden), kruik (vrienden) kinderwagen bij de 1e, nu bugaboo donkey voor de 2e, babykamer, peuterbed, kast, voedingskussen (gekregen), hydrofielen (gekregen) en ook kleding (gekregen of via mp of rommelmarkt ofzo)

4. minimop

minimop Actief lid

5 mei 2014
    141
    0
    0
    Ik heb ook heel veel 2e hands.
    Kinderwagen en kamer van mp. Heel veel kleding via me zusje.
    Hier en daar wat kleding en dingen van de rommelmarkt.
    Vooral dingen die in de was kunnen.
    Bij het matrasje die bij het ledikantje zat twijfel ik nog of ik die nieuw zal aanschaffen. Maar hier gaat toch een molton/zeiltje en hoeslaken over dus denk dat het wel mee zal vallen.

5. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Ik heb de kinderwagen tweedehands gekocht, maar eigenlijk voel ik me hier niet zo heel prettig bij. Alhoewel hij wel schoon is, is het een ouder model Quinny. Moet even kijken wat ik ga doen. Misschien kunnen er dingen in de wasmachine ofzo..

6. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben de kinderwagen nieuw gekocht, vond ik wel zo fris en een fijn idee dat er gewoon garantie op zit. Bovendien waren ze op marktplaats ook nog flink aan de prijs, dus als we hem straks niet meer nodig hebben verkopen we hem weer en dan is het ding niet eens zo veel duurder geweest dan een tweedehands.

Meubels hebben we wel tweedehands, die hebben we zelf overgeschilderd. Matras, beddengoed etc. dan wel weer nieuw.

Van familie hebben we de wieg geleend met alle toebehoren en nog een stapel kleertjes, hydrofielen, badcapes, kruiken etc. Ik merk dat ik toch meestal wel de kleertjes aantrek die ik zelf gekocht heb, maar het is natuurlijk altijd fijn om reserve achter de hand te hebben.

Ik zou niet zo snel iets van textiel tweedehands kopen. Er blijven toch overal snel vlekken in achter en dingen gaan zo vaak in de was dat ze al snel minder mooi zijn.

7. Trueno

Trueno Actief lid

5 jul 2014
    302
    4
    18
    Wij hebben ook veel tweedehands hoor. Maar het merendeel is toch gekregen/geleend van vrienden, waardoor je zeker weet dat het goed zit.
    Maar babyspullen slijten toch niet veel omdat ze het zo kort gebruiken en iedereen is toch altijd wel zuinig op zijn babyspullen.

Dat van de maxi cosi klopt inderdaad! Die zou ik dan ook niet tweedehands kopen.

8. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Ik heb ook al veel tweedehands gekocht .
    De mc ook die is wel van vrienden geweest dus weet dat er niks mee gebeurt is .
    Kleding heb ik ook tweedehands kan het wassen dus.
    Babykamer komt er ook tweedehands .
    Matrasje koop ik wel nieuw.
    kinderwagen komt ook van marktplaats af .
    Het meeste kun je gewoon wassen.

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Dank jullie wel.
    Wij willen kinderwagen en de box sowiezo van marktplaats halen.
    we krijgen ook veel. Spulletjes van mijn broer. Gebruikt bij mij nichtjes. Zoals bedje, kleren, beddengoed, luier emmer,

10. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Ik had de babykamer van mijn zoontje ook via mp, alleen matras en beddengoed nieuw gekocht. Maxicosi via kennissen van ons.

Heel vaak krijgen wij nog kleding en schoenen van familieleden en vrienden, daar kiezen wij gewoon uit wat we goed vinden.

11. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben alleen de box tweedehands... kamertje wel tweedehands gezocht maar niet degene die we wilden kunnen vinden..

12. WitteN

WitteN Niet meer actief

best veel tweedehands, maar ook wel veel nieuw. Box is een krijgertje, ik heb wat kleertjes van MP, het wiegje en matrasje zijn ook tweedehands, wippertje ook van MP.
    Goed zoeken dan vind je nog best leuke dingen voor een klein prijsje!

13. Leann

Leann Lid

10 mei 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff, wat heb ik eigenlijk nieuw gekocht? ;) Een boxkleed (niet van stof) in de kleur passend bij onze woonkamer, die wou ik heel graag en lekker impulsief gekocht. Net als wat decoratie dingetjes voor de babykamer. Verder natuurlijk ook wel kleertjes en beddegoed enzo. Dit heb ik tweedehands:

Bugaboo
    Box
    Meubels babykamer
    Speelgoed (bepaalde mobiel van TinyLove)
    MC (van familie van familie overgenomen)
    Wieg was geleend
    Voedingskussen (mp, maar zat nog in de verpakking)
    enz...

Na twee dagen bleek dat we wat weinig kleertjes in maat 50 hadden, dus een pakket gekocht via mp. Beviel goed!
    Als je weet wat je hebben wilt is tweedehands ideaal vind ik. Nadeel is wel dat dingen (zoals speelgoed, ook van een merk) toch snel kapot gaan. Maar dat kan ook aan mijn ZL liggen ;)

Veel plezier met zoeken!

14. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben de kinderwagen, wieg, box, commode, mobiel voor aan de box en meerdere rompertjes tweedehands.

En vast nog wel meer waar ik nu niet op kom :(

15. debbietjuh

4 feb 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    wiegje en ledikant daar heb ik zelf nog in geslapen dus vind het leuk als mijn uk dat ook gaat doen
    box lenen
    MC, wipstoeltje, commode, kinderwagen allemaal gekregen voor niks
    babykleertjes al wel wat gekocht, maar niet veel
    ook al veel gekregen sommige nieuw als cadeautje andere 2e hands, maar daar hebben ze de wasmachine voor uitgevonden

verder zou ik niet zo snel flesjes of speentjes 2e hands willen hebben, maar dat is mijn mening

16. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan beter vragen wat niet ;)

Ik houd van MP gewoon goed opletten hoe de foto's eruitzien. En daarnaast bijna alles kun je wassen of goed schoonmaken. Ik vind het ideaal!

17. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    MC hebben wij nieuw maar via een Website die overjarige modellen verkoopt. Scheelt echt een hoop! Wij hadden voor 99,- een nieuwe MC cabriofix.

18. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Twee koeka voetzakken met teddy, twee koek1 wiegdekens en 1 koeka maxi cosi hoes . Ik wil ook nog graag een speelgoedkist op de kop tikken en deze wordt dan helemaal gepimpt. Ohja en onze kinderwagen ook, een quinny papillon.

19. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb eigenlijk alleen het maxicosi autostoeltje nieuw en wat kleertjes.
    Kinderwagen via marktplaats maar die was nauwelijks gebruikt. Badje kwam bij dezelfde mensen vandaan en ook nog heel netjes.
    Commode ook via mp.

Verder veel van m'n nicht gehad qua baby kleding. Box mag ik ook van familie lenen. Verder de wieg die mijn ouders voor mij hebben laten maken toen ik een baby was. Alleen nieuwe bekleding er in en een nieuw matrasje.

Ooh en ook wasbare luiers gekocht. Zag er nog super netjes uit omdat het kindje op het kdv gewoon pampers had. Keer in de kookwas en in de zo'n gedroogd maar zitten geen vlekjes in dus ook blij mee.

Goed zoeken en je vindt een hele hoop geweldige dingen

20. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ook van de meeste kinderwagen, mc's, wippers, eetstoeltjes enz kun je de hoezen van in de was gooien of in bad laten weken. Ik heb een tweedehands wagen voor bij mn ouders. (quinny speedi) heel de bekleding eraf en uitgewassen. De zitting in bad gehad in de vanisch. Frame met de hogedruk gedaan en echt de wagen is als nieuw en ruikt heerlijk fris.

Deel Deze Pagina