Ik maak me een beetje zorgen! Nu 37 weken zwanger, ik ben al 1,5 week verkouden en dochter is al een maand op en af ziek, verkouden, oorontsteking... In hoeverre is dit echt gevaarlijk mocht de baby geboren worden als wij nog niet beter zijn? Heb van de week alle kraambezoekjes (3!) afgezegd om deze reden, maar ik kan moeilijk bij m'n eigen kind vandaan blijven
Hoi hoi Volgens mij is het zo, weet het niet zeker.. Dat als de baby gewoon gezond is, het niet erg is. Is het een te klein of te vroeg geboren kindje wat in ziekenhuis ligt dan is het wel schadeljk.
Ik dacht dat: Als jij nu die verkoudheid hebt, bouw je antistoffen op. Die geef je ook mee aan de kleine. Dus ik denk niet dat er veel aan de hand is. Liever dat je het nu dus hebt, en de tijd krijgt om antistoffen te krijgen. Dan bijv een paar dagen na de geboorte. Zeker als je dan geen BV geeft mist je baby die antistoffen en moet hij/zij het zelf doen..
Bedankt voor jullie reacties, stelt me toch weer gerust! Ik ga sowieso borstvoeding geven, dus dan krijgt de kleine meid natuurlijk sowieso antistoffen mee. Baal wel echt enorm: op een buikgriepje van een dag, de hele zwangerschap niets gehad, terwijl ik toch regelmatig voor zieke kindjes en een zieke man gezorgd heb. Nu net voor de bevalling een verkoudheid die niet over gaat, grr! Nu maar hopen dat dochter na een maand kwakkelen snel beter wordt en de baby dus niet zal aansteken...