gewone rompertjes of overslag rompertjes

Discussion in 'De babyuitzet' started by Esthers, Jan 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esthers

Esthers Bekend lid

Jul 7, 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    In het uitzet lijstje staat dat je overslagrompertjes moet hebben.Nou wil ik die best halen want ik had ze bij mijn dochter ook.Alleen stond mij er iets van bij. Dat ik ze toen niet zo handig vond? Ik heb ze toen bij de hema gehaald.Mijn dochter was een ukkie 2700 gr dus misschien dat ze groot vallen?
    De rompertjes heb ik nu niet meer dus kan ze ook niet meer nakijken wat ik er evt. vervelend aan zou vinden?
    Weet iemand dat?

2. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind ze ook vervelend, die knoopjes of touwtjes bij de buik, en ik vond ze ook te lelijk om bij mijn zoontje aan te trekken :p

3. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik heb er een aantal van de H&M en die vind ik wel heeeeeeeeeeel fijn, maar das vooral omdat mijn zoon nogal eens de poep tot aan zijn nek heeft zitten en het dus fijn is als een romper niet over zijn hoofd hoeft :D
    Tis altijd wel een beetje gedoe om ze aan/uit te trekken, maar hier is het een leuk ritueeltje geworden. Kan me wel voorstellen dat niet iedereen ze fijn vindt.

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    het is vooral handig omdat een jonge baby idd vaak helemaal onder zit hihi...maar ook omdat veel kleintjes het niet fijn vinden om een romper over het hoofd heen aan en uit te doen.

Maar als je handig bent kan je hte ook van onderaf aandoen....en dan de armpjes er in doen...komt het hoofd helemaal niet ter sprake!

Ik vond ze onhandig in aandoen en uitdoen..maar toch wel handig bij dus mijn dochter die het verschrikkelijk vond om iets over haar hoofd te doen....

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ik vond ze in het begin wel fijn, omdat je dan niet over het hoofdje heen hoefde...alleen.. ze zien er niet uit.. maar goed.. je hebt er toch iets over aan!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,795
    113
    Ik vond ze niet fijn omdat ik ze niet mooi vond zitten.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik heb ze nooit gebruikt, maar ook helemaal niet gemist. Ik vind ze er niet uitzien daarom heb ik ze toen niet gekocht. Een vieze romper ging gewoon naar beneden uit.

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    ik vond ze juist super handig. Onze zoon is al met 31 weken en 5 dagen geboren, dus erg prikkelgevoelig. In het begin helemaal, dus hoe minder gefriemel (over hoofdje) aan hem, hoe beter het voor hem was. Alleen strikjes zijn een crime, dus zorg dat je gewoon drukkertjes hebt ;)

9. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Hahaha! Ja, das wel een hele goede tip :D Mijn man werd helemaal kriegel van die ene die we wel met strikjes hadden (want uiteraard pakte hij die per ongeluk iedere keer weer uit de kast, hihi)

10. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    Ik vind ze behoorlijk kollosaal.. Ze zitten niet echt mooi.. Maar met aandoen enzo vind ik ze niet echt lastig... Maar Mike vind het ook niet erg om rompertje over het hoofd aan te doen, dus ik kijk gewoon wat ik klaar heb liggen.. vind het wel fijn dat ie wat bredere mouwtjes hebben zodat hij daar wat meer ruimte in heeft!.

11. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Bij mijn zoontje paste ze goed, maar mijn man had altijd ruzie met die drukkertjes. Dus ze waren al snel weer uit de kast verdwenen.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ook ik vond ze juist goed voor een heel kleine baby, dat het niet over het hoofdje heen hoeft. Heb ze alleen met drukkertjes; volgens mij van Petit Bateau (was cadeautje, ik heb die dure dingen niet zelf gekocht). Die zitten mooi en vallen juist vrij klein.

13. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    ik gebruik ze ook, vond het juist handig, niet over het onstabiele hoofdje.
    Wel heb ik verschillende merken en erg voorkeur voor prenatal.
    H&M valt groot en idd. ziet er dan niet mooi uit. Maar bij de van prenatal, geen probleem en mooi ook. Wel drukkers idd. want strikjes werkt niet bij mij....

14. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Oh, vandaar dat ie ze nog steeds past!! :D Bedankt voor de info, hahaha! Kind zit inmiddels met alles in 68, behalve met die rompers (welke overigens -waarschijnlijk daardoor- wel heel mooi zitten bij 'm)

15. Wij hadden een aantal overslagrompertjes van de h&m.
    Vooral toen hij nog heel klein was vond ik het wel fijn om niet iedere keer vanalles over zijn kopje te trekken.

16. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik vind ze persoonlijk alleen maar irritant. Je hebt veel sneller een rompertje over 't hoofdje aangetrokken en als je er een beetje handigheid in hebt gekregen, krijgt de kleine geen kans om te protesteren.

17. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    ik had ze van de hema en vond ze helemaal geweldig.

Die hebben deels drukknoopjes en deels touwtjes volgens mij.
    Hier zaten ze F. ook helemaal goed.

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hadden er één gekocht en vond het een rotding.. dus we hebben hem niet meer gebruikt. Dus nodig? Nee, niet perse.

Misschien dat we bij een tweede het nog een keer proberen met drukknoopjes (nu hadden we touwtjes) , maar op zich vond ik het prima gaan over het bolletje.

19. Ik vind gewone rompertjes handiger. Heb ook wel een paar overslag van petit bateau (zo duur zijn die ook weer niet btw), maar gewone over het hoofd gaan zoveel makkelijker! Ik koop nu dan ook helemaal geen overslagjes meer.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Vond ze bij de 1e ook super handig. Heb ze van Lief! die zitten erg mooi.
    Ga ze nu dus weer gebruiken.

Share This Page