Hallo allemaal, Mijn vriend en ik willen er nu echt voor gaan, kinderwens. Ik maak de strip op en dan is het officieel zo ver. Ik heb nog een oud kraampakket liggen uit 2011. Nu is mijn vraag of ik dat kan gebruiken in 2016? Alle (medische) spullen die steriel moeten zijn zijn nog ongeopend. Ik las op stichting baby hope dat je bij hun kraam artikelen die over datum zijn en ongeopend kunt inleveren. Maar mag/kan ik die spullen ook zelf gebruiken? Ik heb bijna een heel kraampakket compleet. Heb mijn oude kraampakket vergeleken met het kraampakket van natalis (die ik zou krijgen van mijn verzekeraar). Als ik bij hun dat kraampakket zou hebben, mis ik daar 3 dingen uit: 1x inlegverband 1x verbandwatten 1x onderlegger 60x90 extra absorptie (ik heb iets van 14 stuks onderleggers 60x90 maar hier hebben ze het specifiek over extra absorptie?) Het lijkt mij dan goedkoper de dingen die ik mis apart te bestellen dan een andere/hogere verzekering te nemen. lees te kiezen uit goed, beter of best. Iemand die mij kan vertellen of dat ik het oude kraampakket uit 2011 gewoon kan gebruiken, of niet? Bedankt alvast voor jullie mening enzo. Ps: op veel van de producten staat geen datum. wel een code denk ik. kan ik er achter komen wat de datum daarvan is? en zo ja hoe?
Geen idee maar vraag het anders even aan je verloskundige? Verder, als je alleen voor het kraampakket een duurdere verzekering moet nemen, kun je het sowieso beter gewoon zelf kopen lijkt me. Je kunt kraampakketten ook gewoon in de winkel kopen namelijk.
Op alle steriele verpakkingen staat een datum tot wanneer ze gebruikt mogen worden. Als die datum nog niet verstreken kan je het nog prima gebruiken
Zou niet weten wat er over de datum zou kunnen geraken, behalve het flesje alcohol. Zou het zelf dus gewoon aanvullen. Een duurdere verzekering zou ik sowieso niet afsluiten voor alleen een kraampakket, die 20 á 25 euro haal je er niet uit.
Gazen die over de datum zijn mag niet meer als steriele gazen worden gebruikt. Wel als onsteriele gazen
Bedankt voor jullie reacties zo ver. De datum is verstreken, er staat 2011 op o.a. de gaaskompressen en navelklem. Ik zal contact opnemen met een verloskundige wat haar mening hierover is. Bedankt voor de tip kim31. Zal geen hogere verzekering afsluiten alleen voor het kraampakket. Het is dan inderdaad slimmer een kraampakket (elders) los te kopen.