Ervaringen baarkruk

Discussion in 'De bevalling' started by Angelala, Apr 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angelala

Angelala Actief lid

Apr 3, 2008
    296
    0
    0
    Hallo,
    Ik vroeg mij af of er hier dames zijn die hun ervaringen met de baarkruk willen delen:D Positief of negatief. Ben bij mijn 1e dochter met een vacuumpomp bevallen(dat beviel dus niet:p). En wil dit nu echt zien te voorkomen(als het lukt natuurlijk) door een baarkruk te gebruiken...Maar goed vroeg me af of het zo ideaal is als het lijkt:(
    Alvast bedankt!:)

2. f0rever

f0rever Fanatiek lid

May 22, 2011
    1,284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    ik ga dit topic ook even volgen...

wel zeggen ze van de baarkruk dat je de zwaarte kracht mee hebt met het persen... dus voorkomt ver uitscheuren hoorde ik..

liefs

3. april2012mama

april2012mama Actief lid

Aug 27, 2011
    345
    0
    0
    Mijn bekkentherapeute raad het af, juist door die extra zwaartekracht. Schijnt teveel van het goed te zijn voor alles daar beneden?

4. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb juist gelezen dat het juist voor vrouwen met bekkenklachten goed zou zijn. Maar zelf nog geen ervaring.
    Ik volg dit topic dus ook :)

5. Angelala

Angelala Actief lid

Apr 3, 2008
    296
    0
    0
    Oh heb zelf BI dus hoop niet dat dat zo is want dan kan ik het beter niet doen;) Ga dat dan sowiezo donderdag even vragen aan de vk.

6. f0rever

f0rever Fanatiek lid

May 22, 2011
    1,284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    mijn vk zei ook dat je door je bi vaak niet lang kunt liggen krijg je vaak veel pijn... en om dan te kunnen zitten want dat kun je vaak langer volhouden is het makkelijker en minder pijnlijk in je bekken... en de zwaarte kracht werkt goed mee dus het gaat gewoon allemaal iets makkelijker...

liefs

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik heb geen ervaring met een baarkruk , weet dat mijn zus dat ooit wel wilde maar is wel een gewone bevalling geworden ....................Ik verklaarde haar toen nog voor gek , want ik was toen helemaal nog niet met kindjes laat staan met bevallingen bezig en dacht dat ze op een barkruk wilde bevallen ......hihihihih

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Ik lees ook graag even mee. Heb er zelf geen ervaringen mee, mijn moeder wel, bij haar is het goed bevallen ;)
    Ze had namelijk heel erg last van beenweeen bij mij en bij mn broertje. Toen ze van mij beviel was dit in bed en bij mn broertje de kruk, dat ging beter. Alleen de spiegel die ze eronder hielden vond ze wat minder haha

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb het wel eens op tv gezien , op zich lijkt he me wel een prettige bevallingshouding , in hoeverre dat prettig kan zijn ...

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Met bi mag je niet op een baarkruk bevallen.
    Ja de zwaartektacht helpt mee en ja het gaat sneller, maar ook met meer geweld. Daarnaast loop je meer kans op inscheuren.

11. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Oh Marieke1983 dat klinkt wel heel stellig. Hoe weet je dat als ik vragen mag?
    Want ik las het dus in een boek over BI, en mn VK geeft ook aan dat het waarschijnlijk wel een goede baarhouding is voor mij omdat de zwaartekracht dan meewerkt en mn benen niet zo wijd open hoeven, ik heb er dan zelf meer controle over.

Vorige keer ben ik 'gewoon' liggend bevallen terwijl ik (achteraf gezien, ik wist het toen zelf niet) ook al BI had en dat was echt verschrikkelijk.. ik moest zelf mn benen vast houden maar dat lukte niet en mn benen zo wijd open trekken deed erg veel pijn, uiteindelijk hebben een verpleegster en mn man ieder 1 been vastgehouden maar dat heeft de boel alleen maar erger gemaakt natuurlijk. Nu heb ik dusdanig veel last van BI-klachten dat ik mn benen liggend niet eens goed uit elkaar kan doen, vandaar mn interesse in misschien op de baarkruk bevallen.

Maar een spiegel erbij hoeft dan weer niet nee engeltje23.. dat schijnt wel handig te zijn voor de VK maar hoeft van mij echt niet!

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@daro, zowel mijn bekkenfysio als mijn gyn zeiden dat.

Maar moet er wel bij zeggen dat ik ondanks zware bi er tijdens de bevallingen geen last heb gehad.
    Persoonlijk lijkt een bas bevalling me ideaal bij bi.

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Bij mij wilde de uitdrijving niet vlotte omdat ik geen weeen had.
    Ik heb op de baarkruk gezeten tot het hoofdje bijna stond en toen weer op bed om verder te gaan.
    Geen scheurtje behalve de boel lekker opgezwollen maar 2 dagen op een goede stoel zitten en druk uitoefenen dan is dat ook weg.

14. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik heb de baarkruk gebruikt. Ik zelf vond het aan de ene kant wel fijn. Je kon er heel veel kracht mee zetten. Je houd de randen vast en je voeten staan op de vloer, waardoor je dus veel kracht zet. Ook schijnt de zwarte kracht mee te helpen. Je man kan ook achter je gaan zitten om je te steunen. Dat voelt fijn aan.
    Het is mij uiteindelijk niet op de baarkruk gelukt. Ik ben toch op bed gaan liggen en uiteindelijk is ook de kleine vacuum er bij geapkt.. Dus het is geen garantie dat je niet met de vacuum hoeft

15. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    216
    63
    Ik was ook wel benieuwd. Ken alleen het verhaal dat je wat sneller uit kunt scheuren omdat bekkenbodem door de zwaartekracht de snelheid niet aankan.
    Weet niet of dit dus ook vaker gebeurd.

Ik beval in ziekenhuis vanwege (waarschijnlijk iets) groter kind, dus weet niet of VK erom staat te springen als ik op baarkruk beval, kunnen ze er nog niet optimaal bij lijkt mij....

16. Angelala

Angelala Actief lid

Apr 3, 2008
    296
    0
    0
    Dat je sneller uitscheurt heb ik vaker gehoord doordat je baby er sneller uitkomt...dat trekt me dan weer wat minder haha:p Dacht eigenlijk dat heel veel vrouwen de baarkruk gebruikte maar volgens mij valt dit wel mee aan de reacties te zien;) Ga het er nog eens uitgebreid over hebben met de vk.

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Als jij het eerste stuk op de kruk wil doen dan heeft zij daar niet veel over te vertellen. Maar wat is "iets groter?"

Je kunt het begin ook op de kruk doen en daarna op bed verder gaan misschien dat dit helpt om een te snelle uitdrijving tegen te gaan.

18. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    216
    63
    Loopt ongeveer 2 weken voor.
    Kindje was vorige week (met 35+4) 6 pond.
    Aangezien het mijn eerste is, willen ze dat ik in ziekenhuis beval, omdat ze niet weten wat mijn bekken aankan/doorlaat.

19. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Ik heb uiteindelijk ook een vacuumverlossing gehad, maar heb ook een tijdje op de baarkruk gezeten..
    Nou ik vond het niets in die houding moet ik je eerlijk zeggen ;), maar dat is denk voor een ieder ook verschillend..
    Wil niet zeggen dus dat de baarkruk je redt van een vacuum ;)

20. Max78

Max78 Bekend lid

Apr 16, 2010
    577
    0
    0
    Ik wou in eerste instantie niet op de baarkruk, omdat een vriendin van mij daarop was bevallen en erg was uitgescheurd. Maar het schoot voor geen meter op en ik was op een gegeven moment echt moe van het persen. Toen toch op de baarkruk gegaan en dat hielp heel erg. Het is mij goed bevallen, haha. Ik ben helemaal niet uitgescheurd, dus het hoeft niet. De vk zei ook dat als je goed naar haar aanwijzingen luistert je niet meer kans hebt op uit scheuren op de kruk.

Share This Page