In Nederland krijg je ook alles in het ziekenhuis zolang je daar ligt: luiers voor de baby, flesjes en opzetstukjes voor de kolf, eindeloze hoeveelheden kraamverbanden maar zodra je naar huis moet je het zelf regelen. Ik had aan 1,5 pak genoeg geloof ik maar iets hebben is wel handig. Bij de prenatal kan je het qua 'saaie' spullen (kraamverband, matjes) zelf samenstellen dus je kan daar even kijken met het lijstje erbij. Succes
Ik had Prenatal in mijn gedachten maar ik wist niet dat jij jou eigen pakket kan samenstellen, goed om te weten! Handiger dan voor losse spulletjes ergens anders te zoeken, daar hebben ze tenminste kennis van wat je nodig hebt (en van baby's).
ze hebben dit maar dan alles ook zo los zeg maar (alle spullen op de foto) Prenatal - Alles voor de verzorging van jouw baby online kopen! | PRENATAL.NL - Baby verzorgingsproducten online kopen! | PRENATAL.NL - Prénatal - Prenatal kraampakket
Ik ben niet 100% op de hoogte omdat ik aanvullend verzekerd ben en gewoon een heel pakket bestel bij mn verzekering. Toevallig liep ik van de week langs het schap en zag die dingen ook los staan, vandaar. Ik bedoelde dus dat je of die doos kan halen of de spulletjes gewoon los naar wens (en ze dus kan aanvullen met de leuke dingen die je in je eerste post noemt).
Maar, voor de verzekering zal je iets nodig hebben waar 'kraampakket' op staat. Als jij losse dingen gaat kopen en dan van die resterende 35 euro andere dingen koopt, staat alles apart op de bon.
Je hebt minimaal nodig: Kraamverband. (Omdat je nog even vloeit) Celstof matjes. (Voor bij de controles van bv hechtingen.) Alcohol. (Voor het ontsmetten van de thermometers.) Watten. (Ook voor het ontsmetten en evt voor schoonmaken van ontstoken oogjes bij je baby.) Anti-bacteriele handzeep. (Spreekt voor zich.) Gaasjes. (Die gebruik je niet altijd, maar kunnen wel nodig zijn bij bv het verwijderen van de hechtingen.
Maar als jij op 5 minuten afstand van je ziekenhuis woont.. vraag daar dan wat daar gebruikelijk is... in België zijn dat soort dingen allemaal anders dan hier. Ze kunnen je precies vertellen welke kraamspullen je thuis eventueel nog nodig hebt. En die kan je dan los bestellen en opgeven bij je verzekering zoals jezelf zegt. En als je niks nodig hebt volgens het ziekenhuis.. hoef je dus niks te bestellen, en ook niks te zoeken. Is het ook opgelost. Lijkt me vrij simpel.
Logan, zij zijn geen resterende 35 euro, zij vergoeden OF hun kraampakket (die standard is), OF 35 euro en met die 35 kan je kopen wat jij wilt. Niet allebei. Dus als je los dingetjes koopt dan krijg je een factuur (geen bonnetje) en alles staat erop in details en zij zien dat die spulletjes voor het babytje zijn. De mevrouw zei dat ik kan ook zelf een notitie maken van "dit is voor mijn kraampakket". Zij doen echt niet moelijk, hoor, daarom ben ik verzekerd bij PNOZorg (en zij vergoedden ook 2 keer de NL tarief voor niet spoedeisende zorg in het buitenland en 100% voor ziekenhuizen die 60 km van de grens liggen. Zij zijn een beetje duur maar toch lief ) Veel mensen hebben veel ellende met hun zorgverzekeraars, ik weet het.
Nou ja, ik geloof je best. Ik denk alleen niet dat je bij prenatal een factuur krijgt. En, als je losse spullen aan 'mag' schaffen ga je toch gewoon naar de winkel?
Zelf drie verplichte ziekenhuisbevallingen gehad. Kraampakket kreeg ik van de verzekering. Er zat ook altijd iets leuks bij, zoals tummietub en kraamboek van Pauline oud. Voor het overgrote deel de spullen niet nodig gehad, alleen te kleinste en bijna kleinste kraamverband. Aangezien je altijd alcohol en gaasjes etc in huis hebt, zou ik met name kraamverband halen. Dat heb je ook na vier dagen ziekenhuis nog wel nodig (kreeg uit het ziekenhuis een pak mee). Je hoeft niet de kiezen voor die 'enorme' kraamverbandrn, die heb je waarschijnlijk niet nodig. Daarnaast nog iets voor bescherming van de matras mochten je vliegen breken. Celstofmatjes kunnen handig zijn, maar is ook geen absolute must. Ik had overigens dezelfde vraag aan de verzekering gesteld (wetende dat ik eerder het kraampakket bijna niet nodig had en had nog wat van eerdere bevalling), ze zouden 35 euro vergoeden, maar alleen voor producten die ook echt in het kraampakket horen, dus alcohol, gaasjes, watten, kraamverband, navelklemmetje, handelgel (schoon zonder water spul), celstofmatjes. Andere zaken zouden ze niet vergoeden.
Hier krijg je inhet zkh ook wat je dan nodig hebt hoor, maar bv zoogcompressen hadden ze hier al niet; handig! Wel kraamverband, netbroekjes, celstofmatjes etc. Ook de baby wordt daar natuurlijk en luier aangedaan en krijgt kleertjes aan als je die zelf bv niet hebt (en hier werd ze opgenomen en kreeg ze daarom kleertjes van het zkh aan).Maar na ontslag moet je gewoon zelf voor je luiers, kraamverband etc zorgen. Ik heb wel wat van die netbroekjes meegekregen van het zkh. Ik mocht na 3 dagen naar huis en heb dus echt nog veel gebruikt uit het kraampakket, want vloeien deed ik echt nog wel, dat duurde bij mij net geen zes weken... Ik zou dan idd informeren bij het zkh wat gangbaar is om nog zelf aan te schaffen, ik weet ook niet of je kraamzorg krijgt? Dan bij die instelling ook eens vragen. Maar je komt over alsof je het zelf wel prima weet en badolie wil gaan declareren, dus lekker doen dan
Dat kan ook, naar de winkel. Ik ga Prenatal vragen en als het niet mogelijk is dan ga ik weer met PNO bellen en vragen hoe dat geregeld kan worden. En als het zo moelijk is dan krijg ik gewoon hun kraampakket en als ik iets niet nodig heb dan ga ik de spullen doneren, zoals iemand zei. Ik wilde gewoon meer opties hebben. Aangaande mijn kraamzorg, dat heb ik niet via PNOZorg geregeld , ik heb zelf iemand gevonden en daarom belde ik ze om te vragen wat kan ik met het kraampakketje doen want mijn kraamzorg al geregeld was. En toen hebben we dat discussie gehad over andere spullen in een kraampakket.
Ik bij de eerste ook, bij de tweede dus die broekjes van het zkh en die vond ik zó fijn! In mijn kraampakket zaten ze van een ander merk dat echt voor geen meter zat. Die van het zkh sloten heel fijn aan, ideaal met dat dubbele matrassen-verband.
Nog niet, wij gaan misschien morgen naar Prenatal en ik laat jullie weten wat zij zeiden qua samenstelling van krampakketje