Wij gingen naar Prenatal, zij hebben idd alles los te koop maar de mevrouw zei dat ik kan beter via indternet losse artikelen kopen want dank krijg ik idd een factuur op naam (op de winkel kan ik gewoon een bonnetje krijgen). Dus, via internet kan ik een nota op mijn naam krijgen en ik kan ook hun hoofdkantoor bellen en zeggen dat ik wil dat op mijn factuur "kraampakket" staat.
Ik heb gekeken wat ze daar hebben en ik kan gewoon de spullen die ik niet thuis heb kiezen (online). De mevrouw gaf mij geen advies (maar ik heb ook haar niet gevraagd want ik heb een idee wat erin moet zitten - ik heb ook de lijst van mijn zorgverzekeraar). Bijv een set van babynagels schaartje enzovoort zou handig zijn. Eerst natuurlijk met hun hoofdkantoor overleggen.
Je hoeft het ook niet te begrijpen, feit is gewoon dat het heel soms gebeurt. In Nederland. In België. In ieder land. Ik ken persoonlijk ook niemand waarbij het is gebeurd, maar de realiteit is dat een geboorte zich soms onverwacht snel aandient. En dan heb je niks aan leuke spulletjes, maar heb je gewoon een degelijk kraampakket nodig.
Het klopt inderdaad dat je in een belgisch ziekenhuis alles krijgt. Je krijgt gewoon een volledige verpakking kraamverband, luiers enz. op je kamer en wat niet opgebruikt is mag je mee naar huis nemen. Kleertjes moet je wel zelf meenemen voor je kindje, die krijg je niet. Een verblijf bij natuurlijke bevalling is 4 dagen en bij keizersnede 6. Wel moet je opletten, want de wetten over verblijf zijn ze aan het veranderen en nu worden de vrouwen ook een verkort verblijf, van 2 dagen, aangeraden. Geen idee waar een kraampakket uit moet bestaan. Hier hebben we dat niet. Dus ook niet verplicht om het in huis te hebben.
In het standaard kraampakket zitten ook de olie en dat soort dingen. Ik snap het probleem niet helemaal? Zo'n minimale doos is 25 euro ofzo, en verplicht om te hebben dus hup bestellen!
Je zult degene zijn als een oud collega. Geen voorteken bevalling ineens een perswee en zelf je kind op moeten vangen.. Als je dan niks in huis hebt wie gaat dit dan betalen? Sorry maar vind t echt bezopen dat mensen zo omgaan met zorg. Sorry imo gewoon oplichting. Zo blijven de kosten hoog. Als jij later ziek wordt of complicaties krijgt of een keizersnede nodig hebt wordt jouw geen zorg geweigerd terwijl ze dan ook moeten zeggen sorry mevrouw de premie die u betaald heeft is niet voldoende. En dan de rekening presenteren... Oh ja en krijg je een jaar later iets hoe denk je dat dan tr betalen? Ben hier keihard in.. Misschien ben ik echt te eerlijk
Oké daar ga ik, Ik ben NL en woon in België, ik ben hier drie keer bevallen en werk als kraamverzorgende! 1. Niet iedereen haalt het ziekenhuis, maar je woont dicht genoeg om het te halen! 2. Fijn zo'n verzekering! 3. Je " krijgt" inderdaad alles wat je nodig hebt! Maar die staan achteraf gewoon op de rekening hoor! Zelfs de verzorgingsproducten die je als cadeau meekrijgt staan op de factuur! Kleding: krijg je niet! Je moet gewoon kleding van thuis meenemen. 4. De ligdagen in belgie zijn drastisch naar beneden gehaald. Dat betekend 3 dagen voor een normale bevalling ( waar dus ook de bevallingsdag in zit) En ik meen 4/5 voor een sectio of probleem! Het nieuwe bevallen in belgie is zo snel mogelijk naar huis. Heeft Mw Maggie de block bedacht! Het kraampakket is vaak ook voor de bevalling handig, denk aan matras beschermer en eventuele kraamverbanden en hydrofiele matjes als je bevalling begint met gebroken vliezen. Ook al heb je een keizersnede gepland, je vliezen kunnen zo maar breken en je bed en auto bevuilen! Dan heb je nog de matjes die handig zijn na de bevalling om weer je bed te beschermen en kraamverbanden. 5. Als je tegenwoordig met de eerste wee naar het ziekenhuis gaat bij een normale bevalling, word je weer naar huis gestuurd. Ze hebben geen geld meer om iemand met een wee om de 20 minuten een kamer te laten bezet houden. Inderdaad heb je geen toestemming nodig, maar sinds 1 september is het wel verplicht om een vroedvrouw te hebben gezien voor de bevalling en zo te horen dat er word aan geraden pas bij regelmatige weeën je te melden bij de kliniek. Ik heb het idee dat je het allemaal een beetje gemakkelijk in ziet en dat je tips!, die je zelf vraagt, in de wind slaat. Iets vriendelijker mag ook wel hoor!
zonnetje2015 Hoe is dat precies oplichting? Het staat duidelijk in mijn voorwaarden, of PNOZorg kraampakket OF 35 euros voor een kraampakket van keuze, zolang mijn nota op naam is en erop "kraampakket" staat. Dat heb ik keurig netjes gedaan, en mijn zorgverzekeraar heeft geen probleem ermee, maar jij wel, als ik het goed begrijp...Bel ze maar, dan! Anyway, Ik heb volgens de tip van een vriendin dit pakket gekregen en keurig netjes door mijn aanvullende pakket vergoed gekregen (35 euro). En ik ben heel blij mee. https://www.bol.com/nl/p/natalis-kraampakket-luxe/9200000039679468/?Referrer=ADVNLGOO002049-G-37190398256-S-73702945212-9200000039679468 Case closed, dus.
Bedankt voor de tips, vriendelijker mag idd ook, met vriendelijke mensen zoals jij, met de rest hoef ik niet perse vriendelijk te zijn. Ik ben op de hoogte van de "korte verblijf" (mijn dokter zei dat ik mag kiezen) en de veranderde situatie in het algemeen. Alles is voor mij door mij gynaecoloog geregeld. Misschien gaan ze om op een andere manier met andere mensen maar zij doen echt alles zodat ik alles goed geregeld krijg (voor redenen dat ik niet op dit moment ga noemen). Ik ben heel blij met ze, zij zijn echt top. Ik wilde ietsjes extra in mijn pakket want bijna alles dat erin zit heb ik al lang thuis (wij hebben het over 1 liter alcohol, ongeveer 3 pakketten matrasbeschermers etc etc....!!!). Vraag niet waarom.... Er was geen sprake van GEEN kraampakket thuis te hebben plus mijn vraag ging over welke kraampakket en niet hoe of waar ik ga bevallen / of het feit dat mijn polisvoorwaarden gebruiken oplichting is. Daarom sla ik de ongevraagde tips in de wind. Want zij zijn ongevraagde.
Omdat TS haar account heeft laten verwijderen doen we dit topic dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl