Kraampakket zelf aanschaffen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Annet73, Dec 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annet73

Annet73 Actief lid

Jan 18, 2006
    294
    0
    16
    Ik ben vandaag mijn verzekering maar eens gaan bellen omdat ik met 35 weken zwangerschap mijn kraampakket nog niet binnen heb.
    Blijk dat ik hier helemaal niet voor verzekerd ben en ik 'm dus zelf aan moet schaffen!
    Nu heb ik een indicatie (gezien vorige zwangerschap) om in het ziekenhuis te bevallen, dus ik vraag me af of het wel echt nodig is om er een aan te schaffen. Ik weet dat je er een in huis moet hebben, maar ik moet bij de eerste symptomen van de bevalling gelijk naar het ziekenhuis toe.
    Daarnaast heb ik het kraampakket van mijn vorige bevalling (anderhalf jaar geleden) nog in huis (ik was toen elders verzekerd).
    Het lijkt mij een beetje overbodig en zonde van mijn geld.

Wat vinden jullie?

2. Beate

Beate Fanatiek lid

Apr 13, 2007
    2,202
    0
    0
    Als je er nog een in huis hebt, lijkt mij dat je geen nieuwe hoeft aan te schaffen. Als je toch in het ziekenhuis gaat bevallen, zou ik wel zorgen dat je voldoende kraamverbanden enzo hebt, maar die kun je natuurlijk ook in losse pakken kopen. Daarvoor hoef je niet een heel pakket aan te schaffen.

3. Niet meer actief

ik heb zo'n beetje dezelfde situatie, ben te laag verzekerd daarvoor, gaat pas vanaf 2 sterren (ik heb 1), en ik moet ook op medische indicatie in zh bevallen, ik heb alleen idd wat kraamverband en zeiltje om mijn bed te beschermen, de rest vond ik onnodig

4. Samama

Samama Niet meer actief

De kraamhulp zei tegen mij dat als je in het ziekenhuis gaat bevallen je geen kraampakket nodig hebt; ik moest er ook zelf eentje aanschaffen omdat mijn verzekering dit niet vergoedt en dit is dus voor niets geweest.

Share This Page