och.. dat kan zo verschillen. Sommigen hebben nog weken na de bevalling veel en vaak bezoek. Ik had de eerste week mijn man's familie omdat zezowat in mijn achtertuin zaten op een camping. Mijn familie kwam wel later. Verder hadden we niet zo'n grote groep mensen om ons heen, dus druk is het iet geweest!
Is idd heel verschillend.. we hebben het ook lekker rustig gehad.. onze ouders zijn dezelfde dag geweest en nog een paar dagen daarna weer even snel binnen gewipt. De rest die een kaartje had gekregen kwam later omdat ze eerst de naaste familie de kans wilden geven om te komen kijken.. met als gevolg dat we dus later nog visite hadden terwijl mijn man, 3 wkn na de bevalling thuis was.. juist voor de visite...
Volgens ons werk(kraamverzorgende) duurt de kraamzorg gemiddeld 8 dagen en de echte kraamtijd 6 weken.dit ook omdat je dan weer voor een groot gedeedlte hersteld moet zijn en op nacontrole bent geweest bij de versloskundige of gyneacoloog.
Precies, ik krijg 10 dagen kraamzorg, maar mijn kraamhulp zei vandaag idd ook dat de echte kraamtijd 6 weken duurt. Zolang duurt het ook voordat je hersteld bent van de bevalling. In die 6 weken kun je het beste nog steeds smiddags gaan rusten zei ze. Overigens duurt 'ontzwangeren' 9 maanden hoorde ik van mijn VK
haha ja ZEKER 9 maanden!!! Ik heb er maar 12 van gemaakt. En helemaal kom je er volgens mij nooit meer vanaf. Ik jank nog steeds overal om en mijn haar begint nu redelijk terug te groeien.
Dat ontzwangeren is gemiddels 9 maanden (9maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren) maar vaak heb je pas echt na een jaar weer zoiets van hee ik ben weer een beetje mezelf