Kom ik net terug van een stukje fietsen met de hond, staat de postbode aan de deur, met een redelijk grote doos in zijn handen: het kraampakket! Er zit best leuke dingen in: 6 flessen babyverzorgingsproducten knuffel en dan ook nog de standaarddingen zoals: matrasbeschermer 10 onderleggers 2 kraammatrassen navelstrengklem flesje alcohol (altijd lekker ) 3 doosjes wondcompressen verbandwatten baby luier tape 2 pakken kraamverband inlegverband damesverband 2 stretchbroekjes 1 zeep Ik ben er klaar voor, laat de beeb maar komen, haha knuf juud
voor jou is het aftellen geblazen.... maar 12 weekjes zijn ook zo om, voel me verder prima... nu is het wachten op de dozen die je kon bestellen, ben benieuwd wat daar nog inzit.. knuf juud
Niet veel verwachten van de gratis dozen. Die van Prenatal is erg leuk en die van etos. Maar van het kruidvat was niet wat maar ach je krijgt het gratis moet je maar denken. Veel reclame zit erin. Veel plezier met je dozen
Oh wat leuk dat er ook nog wat leuks in zit. Dacht dat er alleen maar de nodige dingen in zouden zitten. Leuk hoor zo'n knuffel!!!! Van welke organisatie krijgen jullie je kraampakket en wanneer (welke zw.week) kregen jullie het pakket? Ben wel een nieuwsschierig wanneer de mijne komt en wat ik ervan kan verwachten. Groetjes Sandra.
hoi sandra, zal niet lang meer duren voor jij je pakket van je ziekenfonds krijgt... ik zit bij de onvz, voor velen een onbekende, maar wel een fijne ziekenfonds..... verwacht ook niet teveel van de dozen, vind zelf folders al leuk, lekker bladeren en kijken.... ach ja, alles wat erin zit is mooi meegenomen... knuf juud
Hoi sandra, van CZ heb ik mijne pas met 33 weken gekregen. Er was iets mis gegaan, ze hadden het naar het verkeerde adres gestuurd Normaal is het rond de 28ste week geloof ik. Bij CZ zat er ook een knuffel in, maar het kraampakket is toch vooral voor de nodige dingen. En dat is ook heel fijn, anders had je het toch allemaal moeten kopen
Wie weet wat het Zilveren Kruis levert en wanneer, volgens de site 7e maand. 'Vroeger' werd het geleverd in een shantala badje (een soort tummy tub), ben benieuwd wat het tegenwoordig is? Gr. Cellie.
Hoi Cellie, Dit heb ik van hun site afgehaald: In het kraampakket vindt u medische artikelen die nodig zijn bij en na de bevalling. De artikelen, zoals een navelklemmetje, watten en matrasbescherming, voldoen aan onze hoge kwaliteitseisen. Het assortiment is in overleg met verloskundigen samengesteld. Het pakket bevat ook een cadeautje voor u en uw baby. Het kraampakket ontvangt u in een praktische kunststof opbergbox! Ben ook zelf lid van zilverenkruis, weet ik ook wat ik kan verwachten als het zover is Groetjes, Butterfly
Ik zit bij het IZZ en kreeg mijn kraampakket rond de 28 weken meen ik... maar leuk he dat pakket, dan komt alles opeens zo dichtbij
HAHAHAHA ja.... stommerds, had op zn minst verwacht dat er een HOND op zou staan... verwachtte er heel wat van... naja...!!! toch lachen... we waren toch wel benieuwd
Zit net te lezen op de site van Zilveren Kruis Achmea en je krijgt het kraampakket bij hun alleen als je aanvullend verzekerd bent voor 2 sterren of meer.. ik ben maar één ster aanvullend verzekerd, en ik krijg het dus niet. Lekker vreemd! Had ergens gelezen dat de verzekeraar verplicht is om dit kraampakket te geven (basisverzekering) of klopt dit niet?
iedereen hoort het kraampakket te krijgen, maar bij sommige verzekraars wordt het niet vergoed, en moet je het zelf betalen... je kan het beste gewoon ff bellen, om te vragen hoe dit precies zit.. !!
Nee hoor een kraampakket krijg je alleen bij een aanvullende verzekering. Ze zijn absoluut niet verplicht je dit te geven. Als je niet aanvullend verzekerd bent dan kun je alles wat je nodig hebt ook kopen bij bv de prenatal (die heeft een heel kraampakket in assortiment) Ook bij drogisterijen kun je alles aanschaffen wat je nodig hebt. Van je kraamzorginstelling krijg je een lijst met alles wat je nodig hebt. Ik zit bij Agis en kreeg 5 jr terug een mooie tummytub, 2 jr terug zo'n (stomme ) doos in de vorm van een huis, en dit jr zal en waarschijnlijk een totaal onhandige en onpractische verzorgingsrugzak in zitten (hoop dat dat intussen weer is veranderd ) Maar goed het kadootje is extra, maar dan heb ik liever iets waar ik wat aan heb, die tummytub was een heel goed kado.
Ik heb de doos ook al, was blij dat er ook bij stond wat het allemaal was ... sommige dingen kon ik echt niet benoemen ! Ik heb die van CZ, met echt een hele leuke knuffel ! De doos van Prenatal zal ik binnenkort wel kunnen halen. Krijg je daar bericht van ? Ik krijg dat tijdschrift ook lang niet maandelijks maar wel steeds hun mail. Van de doos van Kruidvat heb ik ook niets gehoord ... ben benieuwd. Van Etos kon je meteen meenemen. Groetjes, Nikki F
k heb vanmiddag eindelijk de doos op kunnen halen bij prenatal dit zat er allemaal in fotolijstje van karton een speentje een pak luiers een mini potje badschuim voor de kleine billendoekjes een boekje wij jonge ouders een speen voor op de fles een mini flesje dove voor mama een bewaar doos voor de doekjes voeding bewaardoosje voeding en een slabbertje wel nuttige dingen duzz maar heb de kraampakket nog nie van cz als k t van de week nog nie heb zal k nog s bellen groetjes marline
@Marline: bel CZ echt op he! Bij mij was ook iets misgegaan... Je behoort het rond de 28e week te krijgen, ik heb het ook pas met 32 weken gekregen, maar pas nadat ik aan de bel had getrokken!!