uitdrogingsverschijnselen terwijl je vocht vasthoudt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Renate28, 22 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    hoi,

wil alleen even alle dames waarschuwen die (zeker met dit weer) vocht vasthouden. Ik weet dat dat er veel zullen zijn.

Ik heb een collegaatje die erg veel vocht vasthield. Maar dan ook echt erg veel! Je kan het je misschien niet voorstellen, maar ze is deze week opgenomen geweest in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen.
    Het schijnt dus dat je juist extra moet drinken als je vocht vast houdt.

Groetjes Renate

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Dank je voor de tip! Ik hou extreem vocht vast en drink wel veel, maar plassen ho maar...
    Ga maar extra drinken denk ik.
    Groetjs senseemillia

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    een tip.. eet geen of maar heel minimaal zout al je vocht vast houd... ik had dat en door geen zout meer te gebruiken(ja ik weet het het is niet echt lekker) zijn mijn voeten en alles wel een stuk minder dik al

4. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    als je veel vocht vasthoud moet je minimaal 2 liter EXTRA drinken.. dus plus de 1,5 liter die wordt aanbevolen... en met deze hitte is het helemaal gevaarlijk...

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja inderdaad, veel water drinken is heeeeeel belangrijk... Met dit weer sowieso en ook om het vocht af te voeren in je lijf.

6. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Het beste is heel veel water drinken, dat neemt het andere vocht ook mee......

7. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik lag met zwangerschapsvergifitiging in het ziekenhuis, en hield minimaal 10 kilo vocht vast. Toch werd er steeds gezegd dat ik moest blijven drinken. Ik zei op een gegeven moment tegen de Gyn: 'Ik heb het gevoel dat ik het rechtstreeks mijn benen in drink' (daar zat bij mij het meeste vocht-> laagste punt). Ze zei toen: "dat is ook wel een beetje zo, maar je bloedbaan komt juist vocht te kort, dus je moet echt blijven drinken!"

Verder had ik steeds verrimpelde vingers (alsof al het vocht eruit was getrokken), een extrem droge huid (die daarop reageerde door extra talg aan te maken, wat resulteerde in een extreme acne anval), en kapotte lippen.
    Ik ben het dus helemaal eens met dit onderwerp! Let extra goed op wat je drinkt als je vocht vasthoud!

8. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Dit is helaas niet zo, als je vocht vasthoud tijdens de zwangerschap. Het vocht verdwijnt echt pas, als je weer bevallen bent...

Deel Deze Pagina