Kraampakket

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lauraa87, Jan 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Mmmmm, het is waar dat je niet alles nodig hebt als je in het ziekenhuis bevalt.

Maar als je thuis komt heb je toch nog het een en ander nodig daarvan voor de kraamtijd thuis.
    Denk bijv. aan alcohol, van die alcoholzeep (ben ff de naam kwijt) die je kunt gebruiken om je handen te ontsmetten, kraamverband, watten (voor het vulvair toilet en om de thermometer mee te ontsmetten), en van die celstofmatjes om onder je te leggen als je de eerste dagen nog in bed ligt om je matras en zo te beschermen en om onder je te leggen voor de controles, gaasjes soms.

En wat als je ineens toch besluit om thuis te bevallen (voor de mensen die niet verplicht in het ziekenhuis moeten bevallen)? Niks zo veranderlijk als een barende vrouw haha. Je zal niet de eerste zijn die alsnog besluit om alles thuis te doen. Dan moet de vk wel het kraampakket hebben.
    Of als alles zo snel gaat dat het niet meer haalbaar is naar het ziekenhuis. Komt ook voor.

Ik zou het dus gewoon aanschaffen.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je kunt het nog even navragen, maar je kon vroeger nog tot 1 februari overstappen... Of in elk geval een nog aanvullende verzekering afsluiten. Ik heb dit laatste zelf namelijk gedaan met een tandarts verzekering 3 jaar geleden...

3. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hoi allemaal ik krijg dus ook geen kraampakket van menzis maar heb wel de site gekregen waar ook menzis de pakketten besteld het kost ongeveer 28 euro www.natalis.com groetjes jolanda :D

4. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Kraampakket is eigenlijk alleen nodig togg voor een thuisbevalling ?

Ik heb er namelijk voor gekozen om gewoon in het ziekenhuis te bevallen, en dan zijn er veel dingen in het kraampakket die overbodig zijn togg ?

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

zoogcompressen ,celstofmatjes,
    matrasbeschermer,alcohol 70%,kraamverband
    heb je eigenlijk sowieso nodig en watten en gaasjes zijn ook erg makkelijk om al ik huis te hebben.en ze hebben me verteld dat netbroekjes heerlijk zijn in het begin in verband met de grote van kraamverbanden

6. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Kraampakket is gevuld met zaken die handig en nodig zijn voor, tijdens en na de bevalling. ;)

Aangezien je voor de bevalling en na de bevalling gewoon thuis meemaakt is het wel degelijk handig wat spullen er van in huis te hebben,

Zeiltje voor onder je laken in bed...celstofmatje voor als je vliezen gebroken zijn (erg fijn om in de auto te hebben naar het zh), alcohol, watten, gaasjes..gaasbroekjes en kraamverband.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat is dat nou weer? :(
    Ik hoor iedere dag wel weer iets nieuws, zo van: huh? :)

Ik dacht trouwens dat iedereen recht had op een kraampakket, dat dat dus bij de basisverzekering in zat!

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nee klopt het zit niet in de basisverzekering, als je aanvullend verzekerd bent dan krijg je hem thuisgestuurd, ik heb hem net een paar dagen binnen.

9. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Om je vagina te wassen....beter dan afvegen de eerste week...en met dat vloeien erbij wil je wel elke keer lekker wassen (ivm infecties)

verschilt per verzekeraar ;)

10. LittleMommy

Hmm, vraag me af.. heb dus dit jaar een nieuwe polisaangevraagd, was altijd alleen maar basis verzekerd, en heb nu dus ook ivm met opkomst beeb ook een plus polis aangevraagd, daarbij is indd het kraampakket inbegrepen, nu vraag ik me alleen af, kan ik deze aanvragen en krijg ik die dan gratis toegestuurd, omdat ik hiervoor gewoon basisverzekerd was en daar zit ie dus niet bij inbegrepen, kon het dna wel aanvragen, maar tegen betaling.. Zit bij Achmea Groene Land

11. leylaNB

leylaNB Actief lid

Jan 18, 2007
    134
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Sousou: ik ben ook VGZ verzekerd. En eigelijk bel je hun om te melden dat je een kindje verwacht. Zij regelen dan in princiepe alles. Je krijgt de ischrijfformulieren thuis gestuurd en dergelijke.

Liefs

12. zogelukkig

Ben je wel bij dezelfde verzekeraar gebleven? Dan weten ze al dat je zwanger bent, toch? Gewoon even bellen voor zo'n pakket; de meeste zorgverzekeraars hebben een kraamzorg-lijn.
    Bij overstappen naar ander maatschappij zal je ook even moeten bellen om het kraambureau door te geven en vice versa!

13. LittleMommy

Jah ben wel bijdezelfde gebleven, heb eigenlijk alleen een aanvullende verzekering erbij aangevraagd, wou dit al doen vanaf het begin van mijjn zwangerschap, maar kon het pas een aanvullende verzekering erbij aanvragenper ingang van het nieuwe jaar, ze weten dat ik zwanger ben, want heb met mijn 4de maand kraamzorg aangevraagd via de verzekering.. want je kan bij groene land aangeven bij welk kraambureau je wilt, en hun wijzen je dit dan toe en geven dit ook zelf aan bij het kraambureau.. is wel handig, want zo kan het kraambureau je niet weigeren.. Vraag me nu alleen dus af, of ik indd wel recht heb op een vergoed kraampakket, omdat ik nu wel aanvullend verzekerd ben, maar hiervoor nog niet.. Indd maar even bellen of mailen om te vragen..

14. MamavanJordy

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Zag een vraagje over het vulvair toilet volgens mij. Ik ben zelf kraamverzorgende en in onze organisatie doen wij dit. Niet elke kraamorganisatie doet dit dus. Maar een vlvair toilet doen wij bij mensen die gehecht zijn. We maken dan wattebolletjes en met lauw water maken we dan je onderkantje schoon zeg maar. Dit is vanwege de hygiene en we kunnen meteen controleren of er iets is.

15. zogelukkig

Oke!
    't is wel offtopic, maar even snel nog een vraag over hechten: mijn vriendin is geknipt zijwaarts in haar bil, ik snapte er helemaal niks van!
    Hoe zit dat nou? Waar wordt normaal gesproken de knip gezet?

16. MamavanJordy

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    De vk of gyn knipt eigenlijk altijd links en schuin in idd. Volgens mij is dit ook omdat het dan niet teveel richting anus gaat. Maar precies weet ik het ook niet. Nooit bij stil gestaane eigenlijk en nooit gevraagd hihi.

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik weet ook niet waarom ze hem weg doet maar las het op dit forum. Dus misschien heeft ze er wat aan.

Share This Page