26 weken en buik zit in de weg en voel die baby heel erg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovecouple, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi Meiden,

Ik ben nu 26 weken zwanger. Ik ben helemaal nog niet zo dik.. ik ben pas 3 kilo aangekomen.. en het zit echt alleen op me buik. de rest van me lichaam is gewoon hetzelfde gebleven.. maar soms zit me buik echt al in de weg.. Ook als ik gewoon op de stoel zit dan is dat heel irritant en moet ik verder achterover zitten.. Ik heb ook echt het gevoel dat me hele buik vol zit met die kleine, echt van boven tot onder. soms krijg ik ook echt pijn onder me borsten.. het lijkt wel of die voeten of knien dan vast in me ribben zitten ofzo. Ik moet eerlijk zeggen ik heb tot nu toe een super zwangerschap.. nergens last van niet misselijk ofzo.. De moeiheid neemt sins 2 dagen wel ergg toe.. als ik wakker word om 11 uur ofzo.. en ik ga dan van bed af kan ik smiddags gewoon weer slapen..

Hoe ervaren jullie dit?

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik heb er nu nog weinig last van, maar herken het gevoel nog van de vorige zwangerschap! Kwam ook weinig aan, alles zat op m'n buik, weinig kwaaltjes maar ik had toen constant het idee dat die kleine gewoon rechtop ging staan. Als ik zat kon ik niet eens lekker adem halen, heel vervelend. Zat ook steeds tegen mijn ribben aan, echt een rotgevoel!

Vaak ging het wel over als ik even een stukje ging lopen, ipv steeds verzitten. Het werd wel minder na een tijdje. Of het went, dat kan ook :)

3. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik ben ook redelijk dun en had ook al vroeg 'last' van mijn buik. Draag ook erg naar voren. Het is even wennen met je houding maar ja, je kan niet anders he :)

4. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Ja ik had het ook heel erg, maar het is bij mij rond week 30 weer weggegaan, nu is m'n buik gewoon heel zwaar :)

5. aruna

aruna Actief lid

14 nov 2008
    205
    0
    0
    beveren
    ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb net hetzelfde .. ik ben nu 26 weken ver en ong 4 kilo aangekomen en ja hoor, allemaal op die buik.. pijn onder mijn borsten heb ik nog niet, maar pijn onderin de buik wel
    de baby stampt echt veel op mijn blaas en word er zot van, ik moet niet te lang wachten om naar het toilet te gaan of het doet weer eens serieus veel pijn bah
    maar ja, we hebben het ervoor over he;)

6. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik ben niet dun, maar ook bij mij is er alleen 2.5 kilo op mijn buik bijgekomen. Aangezien het kindje waarschijnlijk al rond de kilo weegt, is het dus echt alleen in die regio waar ik ben aangekomen. Ik heb eigenlijk alleen last met veters strikken en met zitten op oncomfortabele stoelen (bij een concert of zo). Het valt mij dus wel mee. Soms schopt de kleine enorm als ik achter mijn bureau zit, maar meestal zit ik dan gewoon te dicht tegen de rand van mijn bureau aan. Het helpt als ik even op sta, even wat loop en dan weer ga zitten. Dus misschien wat meer proberen om rond te lopen? Ik weet niet hoe actief je bent tussen je slapen en middagdutje door, maar ik sport nog minimaal 1x per week en dat geeft me veel energie. Iets heel anders, misschien is je ijzer wat te laag? Dat je daar vermoeid van bent?

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Zoals Liefde1978 al schreef, het kan heel goed dat je ijzer te laag is!

Ik had dat namelijk ook en was daardoor heel erg moe, soms sterretjes zien bij het opstaan en veel hoofdpijn.
    Ik ben aan de Floradix gegaan, een kruidenelixer en erom gedacht 1e uur na mijn eten geen zuivelproducten eten en koffie/thee te drinken (zuivelproducten verminderen de ijzeropname uit voedsel).
    En nu is mijn ijzerwaarde nog hoger dan toen ik net zwanger was!
    Je VK kan je hierop heel makkelijk testen...

Succes!

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat wordt alleen maar erger. :D

Ik ben nog maar 5 kg aangekomen maar ik kan amper nog normaal zitten op mijn werk. Bij 'rechtop' gaat de baby protesteren, van achterover zitten krijg ik rugpijn en kan ik mijn beeldscherm niet lezen en de ander optie is met de benen wijd maar zo ga ik mooi niet zitten op mijn werk.

9. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi meiden, Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad wat jullie zeggen, het moet maar.. het is niet anders. Zoals nu ook hang ik op de bank maar ik heb echt het gevoel dat er onder me borsten iets zit wat me echt irriteerd.. net of er een bal zit die echt in de weg zit. Ik heb wel gelezen dat deze week van de zwangerschap je je meer moe kan gaan voelen, net als in het begin van de zwangerschap. Ik heb er niet zo heel erg veel last van.. maar gister middag ging ik om half 6 even op de bank liggen en viel meteen in slaap tot 8 uur.. heb het daarna wel geweten want gister avond kon ik gewoon niet slapen.. volgens mij was het pas na 1 uur dat ik in slaap viel.

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Haha, het is net alsof ik het zelf gepost heb!
    Heb precies hetzelfde als jou!
    Mn buik gaat mij ook steeds meer in de weg zitten, en ben tot nu toe 3,5 kilo aangekomen!!
    Als mijn hoofd savonds het kussen raakt, ben ik weg..
    Feestjes enz savonds vind ik ook heeeeeeel moeilijk om vol te houden.
    Maar ik ga smiddags nooit naar bed.
    Ik wil wel een beetje fit blijven en ik ga dan maar schoonmaken of iets..
    Anders word ik alleen maar luier!
    Succes er mee!

Deel Deze Pagina