jollein dekentjes

Discussion in 'De babyuitzet' started by Burberry, Jul 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Burberry

Burberry Actief lid

Dec 21, 2007
    417
    0
    0
    hai,ik heb dekentjes van Jollein gekocht en gewassen en ik wilde gaan strijken tot ik zag dat er een kruis door dat strijkijzer symbool staat.dus je mag deze dekentjes niet strijken??weet je hoe gekreukeld de dekens uit de wasmachine zijn gekomen:$daarmee kan ik toch geen bedje opmaken ziet er niet uit!
    deze dekens bedoel ik:
    http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&merk=1658&groep_id=185

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje dat is ook mega balen zeg!!
    En even babydump bellen? Leg je probleem anders uit aan hun...vind het niet netjes dat er dekens worden verkocht die zo gekreukt uit de was komen maar niet gestreken kunnen worden!

Ik heb dekens van koeka, geen kreukeltje te zien, net als het boxkleed.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

heb je de dekens in de was maschiene laten zitten toen deze klaar was?daar kan het namelijk door komen.

dit staat op de jollein site:
    Wasvoorschrift dekens
    100% katoen

Houdt u zich aan de onderstaande wasinstructies voor een goed behoud van uw
    bedtextiel.

Direct na het beëindigen van het wasprogramma dient u het bedtextiel uit de wasmachine
    te halen en meteen te drogen. Laat in geen geval uw bedtextiel in natte toestand in de wasmachine zitten! Dus ook niet inweken en bij handwas laten staan. Denk aan de zogenaamde "spoelstop", die op sommige wasautomaten automatisch is in te stellen.

Bij donkere kleuren kan het voorkomen dat de kleuren bij de eerste wasbeurt wat afgeven.
    Wij raden u daarom aan het bedtextiel de eerste twee maal separaat of met dezelfde kleuren te wassen.

Deze deken kan na het wassen een frotté uiterlijk krijgen, omdat het hier een 100% katoenen deken (natuurlijk materiaal) betreft.

ik heb zelf de duo deken van jollein moet zeggen dat ik de kwaliteit wel goed vind.

mischien goed uitkloppen als hij nog nat is?

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou hem inderdaad opnieuw wassen, niet op volle kracht laten centrifugeren. En als de wasmachine klaar is, meteen ophangen.

5. Burberry

Burberry Actief lid

Dec 21, 2007
    417
    0
    0
    jaaa ik baal echt joh! heb de dekentjes niet in de wasmachine laten zitten,gewoon meteen eruit gehaald.ik zag later idd op het label dat ze gekreukeld uit de was komen dus dat hoort volgens hun gewoon maar ja dan gekreukeld laten...dat vind ik echt vaag.heb spijt dat ik deze dekentjes heb aangeschaft zeg

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb geen ervaringen met de dekentjes van jollein maar wel met de lakentjes en hier ben ik ook niet over te spreken. Ik had lakentjes gekocht met een rode bies. Na 1 keer wassen heeft die bies afgegeven en is een deel van het lakentje nu roze ipv wit. Kraamvz gaf aan dat dit normaal helemaal niet mag gebeuren met babylakentjes...
    Ik zal niet snel meer iets aanschaffen van Jollein.

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb ook Jollein dekentjes, maar ik heb ze nooit gewassen. Je gebruikt er toch een lakentje bij, dus op zich is het wassen niet echt nodig. Op het wasetiket staat inderdaad meestal wel dat de stof heel pluizig en kreukelig wordt na een wasbeurt. Ik zou het nog een keer wassen, niet/heel eventjes licht centrifugeren en dan op de waslijn/kachel laten drogen. Succes!

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb ze ook van jollein en heb ze gewoon gewassen, uitgeklopt en opgehangen.
    Niets geen kreukels te hier hoor

9. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik heb er ook geen problemen mee gehad: Gewoon gelijk na het wassen ophangen en als ze bijna droog zijn op een gladde ondergrond leggen en met mijn handen glad strijken. Mijn dekentje ligt nu schoon en glad op het bedje.

10. marjan77

marjan77 Bekend lid

Strijken op de laagste stand, katoen kan veel hebben. of nat ophangen.

11. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij adviseren meestal om de deken eerst een hele nacht in koud water te laten staan en dan nat in de machine doen. De deken wordt dan wat minder hard en blijft mooier met als gevolg wat minder kreukels.

Maar om eerlijk te zijn, Jollein staat er wel om bekend dat er vaak wat foutjes in de stoffen zitten.

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,058
    2,195
    113
    Brabant
    ik heb ze na t wassen met de hand helemaal glad gemaakt en nat opgehangen en goed uitgeklopt etc. Gekreukt was het niet meer, wel een beetje tja, frotte waarschijnlijk...

13. Burberry

Burberry Actief lid

Dec 21, 2007
    417
    0
    0
    ja!die lakentjes zijn ook een ramp! ik heb er gelukkig maar 2 van ze zijn niet doorgelopen qua kleur tijdens de was maar wel extreem gekreukeld en zelfs met me turbo stoomstrijkijzer kreeg ik ook HIER de kreukels niet uit:x

oja mijn moeder zei me dat ik zo ie zo nooit de dekens had laten centrifigeren in de wasmachine,ze zei je moet alleen laten wassen en dan druipen in de tuin ophangen en rustig laten drogen,bovendien zei ze dat dekens niet perse gewassen hoeven te worden omdat je al een laken gebruikt!ja leuk die tips maar ja daar doe ik nu niks meer aan...maar ja wijze les voor de volgende keer dan maar!

14. Burberry

Burberry Actief lid

Dec 21, 2007
    417
    0
    0
    ik heb je raad opgevolgd,heb 1 dekentje gestreken en jahoor de kreukels zijn voor een groot deel eruit,niet helemaal maar ziet er nu beter uit dan eerst!;) verder is er niks raars gebeurt met het dekentje dus begrijp niet waarom je deze dekens niet mag strijken eigenlijk:(

Share This Page