Kraampakket

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Romy1979, 31 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik krijg van mijn zorgverzekeraar geen kraampakket toegestuurd, dus ik ben er nu zelf eentje aan het regelen. Omdat ik in het ziekenhuis beval heb ik niet alles nodig, dus eea heb ik los besteld.
    Ik wil graag ff checken of ik niet iets vergeten ben, dus graag jullie mening of ik voldoende in huis heb of niet;

- 1 pak verbandwatten
    - 1 flesje desinfecterende lotion om wondjes schoon te maken (alcohol?)
    - 5 onderleggers (van die vierkante dingen)
    - 1 matrasbeschermer
    - 3 pakken kraamverband (lijkt me nooit genoeg, maar kan vriend evt nog bijhalen in apotheek lijkt me?)
    - 1 flesje desinfecterende handgel
    - ongeveer 15 wondcompressen

En ik heb speciaal voor de baby een aparte thermometer besteld.

Nou ben benieuwd of ik nog iets vergeet. Zit vooral na te denken over dat kraamverband. Het lijkt mij nooit genoeg. Er zitten er 12 in een pak en mij lijkt dat zo'n pak er in 1 dag doorheen gaat.
    Kan je daarna over op normaal maandverband?

Alvast bedankt voor de reacties!

2. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen?

Ik ben in het ziekenhuis bevallen, en had genoeg aan wat jij opschrijft.
    Als je thuis wil bevallen heb je denk ik nog een steriel navelklemmetje nodig (die zat ook in het kraampakket).
    En die wondcompressen, zijn dat van die gaasjes? Die gebruikte de kraamzorg bij ons voor het naveltje, om het schoon te maken.

Dat kraamverband lijkt mij genoeg. Ik ging geloof ik ook na 3 pakken over op maandverband, en daarna inlegkruisjes. Kraamverband kun je ook bij de drogist halen. Ik moet wel zeggen dat mijn vloeien mee viel.

In het kraampakket zaten ook van die pluizige watten zeg maar (ik weet niet hoe die heten), die we gebruikten om met alcohol de thermometer te ontsmetten. Maar dat kan natuurlijk ook met gewone watjes.

Als je veel zou vloeien of thuis zou willen bevallen, zou ik denk ik meer onderleggers aanschaffen. Dat vond ik toch een veiliger gevoel in bed, omdat ik bang was dat ik mijn nieuwe matrassen zou verpesten..

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    je zou ook nog even contact op kunnen nemen met je kraamzorg-leverancier.. Zij kunnen je zo vertellen wat je nodig hebt en evt. ( uit ervaring) hoeveel waarvan..

Ik heb voor mn matras een waterdichte moltonhoes gekocht ( ikea)
    Hij was welliswaar 10 cm breeder dan mn matras, maar dat is geen ramp.. Die kraken niet!! die plastic bed-matjes ( is dat de matrasbeschermer?)( die standaard in zo'n pakket zit) ontiegelijk, als je dat hier op t forum her en der leest..
    Ik heb er zo'n 7 weken op geslapen..( af en toe wel uitgewassen hoor..:D)

Ik heb t grootste deel van t pakket ( ik kreeg hem wel via verzekeraar) niet gebruikt..( Ook zh-bevalling) Wat ik me zo kan herinneren, wel alle kraamverband, de zigzagwatten+alcohol voor de thermometer en wat van die gaasjes voor gijs zn naveltje.

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen en heb eigenlijk maar weinig gebruikt uit het kraampakket.

Tijdens de controles van de kraamverzorgster gebruikte ik zo'n vierkante onderlegger. Ik had er een stuk of 10 maar had er nog 5 over. Die heb ik nu in de luiertas. Handig met verschonen van je kleintje als je ergens bent. Heb trouwens ook zo'n ding in de auto gebruikt toen ik naar het ziekenhuis ging i.v.m. evt. breken van de vliezen onderweg.

Verder heb ik 3 pakken kraamverband gebruikt, daarna ging ik over op gewoon (het goedkoopste van de supermarkt) maandverband (wel van die dikke).

Alcohol en watjes heb ik ook gebruikt voor de thermometer.

En op bed had ik een waterdichte molton (gekocht bij Leen Bakker), kraakt niet en kan je gewoon wassen. Dat ding uit het kraampakket schuift alle kanten op....

Dus eigenlijk maar weinig nodig...

Deel Deze Pagina