Baarmoeder zit al hoog

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lillibit, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ben van de week bij de vk geweest, omdat ik veel last had van buikpijn. Dit bleek gelukkig bandenpijn te zijn, en de groei van mijn baarmoeder. Deze zat volgens de VK al best hoog, bijna 2/3 vingers boven de navel. Nu lees ik dat hij nu zo rond de navel zou moeten zitten. heb toen eigenlijk niet doorgevraagd wat dit betekent en of dit kwaad kan. Iemand die dit herkent?

2. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier precies hetzelfde! Vk vertelde mij dat als ik de boekjes door zou lezen, het bij mij niet zou kloppen. Maar doordat het zou komen omdat ik een lang bovenlichaam heb, en dus veel ruimte. Misschien is dat bij jou ook zo?

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Naar mijn idee heb ik niet een lang bovenlichaam... of moet al die jaren iets over het hoofd gezien hebben, hihi! Maar ze had bij jou gezegd dat het verder geen kwaad kon?

4. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ja dat zei ze inderdaad. Hij zat bij mij 12 week al tot mijn navel, en vond het ook maar raar. Maar tot nu toe gaat alles goed! Heeft ie alleen maar meer ruimte. Ik wist trouwens ook niet dat ik zo'n lang bovenlichaam had. Ik ben 1.81, en heb ook nog eens lange benen. Maar nu ik meer groei valt het wel op dat ik meer ruimte heb. Ik voel soms ook schopjes, dat ik denk huh zit die al daar haha..

5. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Volgens mijn vk is mijn baarmoeder nu al 22 cm en dat zou normaal zijn bij een termijn van rond de 26 weken....maar ben nu ruim 18 weken dus;)

Maar dit was te verklaren omdat mijn baarmoeder erg omhoog groeit en nog niet zo in de breedte...

Zolang hun niet bezorgd zijn ben ik het ook niet :p
    Ieder lichaam is anders ;)

6. marieki

marieki Niet meer actief

bij mij zat ie ook al vrij snel heel hoog. Ben zelf maar klein (1m60).
    Ik heb een groeiecho gehad en beeb doet het keurig binnen zijn curves, dus niks aan de hand! Gewoon een grote baarmoeder.

7. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Hier ook. ben zelf ook maar 1.56m :) dus dan lijkt ie al snel groot denk ik maar ;)

8. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Je moet rekenen 1 cm per week erbij vanaf 20 weken! Dus op 19 weken normaal 1cm eronder.

Wat dit bij jouw wil zeggen is oftewel groeit je baarmoeder goed waar niets mis mee is oftewel heb je een groter kindje oftewel heeft je kindje juist een groeispurt gemaakt en zal ie de eerste 2 weken bijvoorbeeld minder hard groeien!

Maar niks om je zorgen te maken! Niet alle kindjes groeien op hetzelfde tempo hé! ;) liefs

9. marieki

marieki Niet meer actief

Ja maar hij was ook meetbaar groot. Baarmoeder was toen 4 cm groter dan zwangerschapstermijn. Het was mij nog niet eens echt opgevallen ;)

10. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Mijn baby loopt juist iets achter qua groei zeiden de metingen tijdens de pretecho...maar ja of ik da serieus moet nemen, het is geen medische echo natuurlijk ;)
    Ach, ik maak me ook niet druk, de kleine doet het prima, ik voel me goed dus no worries:p

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Jou beeb zal later een goede zwemmer worden... die heeft nu voldoende ruimte om goed te oefenen!! ;):p

12. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Nou wie weet :D

13. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Mischien komt het wel door een 2e zwangeschap?
    DIe van mij zit/zat ook al heel snel hoog!
    ze zeggen dat ons meisje aan de kleine kant is, dus daar licht het dan niet aan..

14. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Het is mijn 1e ;)

15. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Het is ook mijn 1e zwangerschap!

16. missnanda

missnanda Bekend lid

26 okt 2009
    510
    1
    18
    Verzorgende IG
    Regio Emmen
    Hey meiden,

Ben ook deze week bij de vk geweest en ook onze kleine is al iets groter als gemiddeld.
    Ze kon de kleine al mooi vastpakken:D
    Dit is mijn 1e zwangerschap.

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wow, hij kon al echt vastgepakt worden? Gaan ze je vaker onder controle houden of was het helemaal goed zo?

18. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hier ook.....bij de controle afgelopen woensdag met 23wk+3dgn had ik volgens de vk een hoogte van 26weken. Volgens hem niets om me zorgen over te maken, dus doe dat ook maar niet :)

19. missnanda

missnanda Bekend lid

26 okt 2009
    510
    1
    18
    Verzorgende IG
    Regio Emmen
    Nee ze gaan mij niet vaker onder controle houden.
    Ik hoefde mij er geen zorgen over te maken.

Deel Deze Pagina