Wanneer zet jij je tas klaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissT, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Met welke week zetten jullie je ziekenhuis tas klaar?
    Dus alle spulletjes om mee te nemen voor de bevalling?

2. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    ben nu net aan het verzamelen.. dacht dat ik wel op tijd was?? wist het ook niet hoor..staat niet echt duidelijk een week voor volgens mij.. doen wanneer je er zin in heb denk.. succes

3. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik wil er stiekum nog niet aan denken:)
    Ik ga er pas in mijn verlof serieus over nadenken. Nog 5 weekjes

4. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Vanaf 37 weken kan in theorie de baby geboren worden dus liefst ervoor, he.

De mijne staat klaar sinds ik een week of 32/33 was. Maar bij mij is het een geplande keizersnede dus eigenlijk hoefde ik ze zo vroeg ni te maken maar door vroegtijdige weeën heb ik het toch maar klaargezet...! You never know!!!

5. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Heb de tas nu ongeveer een week klaarstaan. Dit was trouwens de tip van degene die de intake deed van de kraamzorg. En idd je weet maar nooit...

6. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ga hem denk met 32 week klaarzetten. Wil alles zo snel mogelijk start klaar hebben, dan hoef ik voor mijn gevoel nergens meer aan te denken..:D

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik denk dat ik 'm rond de 34 weken klaar maak..Klaar=klaar en je weet nooit wanneer 't begint!

8. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb hem met 37+4 ingepakt en moest met 38 weken naar het ziekenhuis met gebroken vliezen. Dat was dus precies op tijd kaar gezet :p:p

Ook wel grappig om te vertellen is dat ik het bedzeiltje de avond er voor op bed gelegd had. EN die nacht braken dus de vliezen :p

9. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik heb de tas ingepakt toen ik plotseling alsnog naar het ziekenhuis moest.. Ik was er zo van overtuigd dat ik thuis zou bevallen, dat ik er niet aan heb gedacht. Dit keer zet ik hem bij week 37 ofzo klaar.. En ach, als ie niet klaar staat is ie zo ingepakt hahah

10. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Sinds een halve week (dus 37enhalve week) staat ie open naast m'n bed en ik verzamel steeds wat om erin te doen. Is bijna klaar nu. Gister de klossen gehaald voor onder 't bed. Allemaal niet ruim op tijd en ik ben blij dat de kleine zich nog niet heeft aangediend :)
    Moet zeggen dat ik twee weken geleden verhuisd ben dus was steeds bezig met andere dingen.

11. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zet hem deze keer met 32 weken neer. vorige zwangerschap met 36 weken bevallen. Niet echt handig als je de helft niet bij je hebt. Manlief moest de tas inpakken haha.

12. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik had hem ook al ingepakt met 32 weken. Voelt gewoon fijn!!

13. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik heb hem nu al klaarstaan op advies van de gyn. Ivm vroegtijdige weeën die ik met 27 weken had. Daarnaast is de kleine al volledig ingedaald en ga ik de 40 weken sowieso niet halen (alhoewel de wonderen zijn de wereld nog niet uit), maar mocht de kleine zich niet eerder aandoen wordt ik waarschijnlijk op 1 December (37 weken) ingeleid.

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik zet hem klaar zodra ik mijn nieuwe uitgewassen uber-sexy onderbroeken heb teruggevonden :D
    2 weken geleden van die tenten gekocht, in d was gedaan en nooit meer terug gevonden! Snap er werkelijkwaar niets van!

En het mooie is.... mijn schoonzusje had precies dezelfde gekocht, wilde ze in de was doen en.... kwijt! :D Is dit nu niet raar??? Kwam afgelopen week toevallig ter sprake.

Zouden ze bij de Hema onderbroeken met pootjes verkopen ofzo?

15. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Misschien smelten ze in de was ofzo??? ;)

Ik ben zo langzamerhand mn tas aan het klaarmaken, heb nog wat dingetjes in de was zitten en als dat erin zit ga ik er even aan zitten om te kijken wat ik nog mis en denk nodig te hebben, dus die van mij staat van het weekend wel helemaal klaar. Ik wilde hem graag voor de 37 weken klaar hebben en zoals het ernaar uitziet ga ik dat dus wel halen :)

16. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier sinds week 26/27, maar ik ben ook een geval apart;)

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Denk dat die van mij rond 36 weken klaar was.

18. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de tas nu een kleine 2 weken klaar staan. Hoop m snel te kunnen gebruiken:)
    Denk zo rond 35/36 weken???

Succes met de tassen!!!

Groetjes Claire

19. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    De kinésiste raadde aan om vanaf 35 weken de tas klaar te hebben staan. Alles stress die je kan vermijden is mooi meegenomen. Ga er dus één dezer dagen mee beginnen...

20. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    - Zwangerschap 1: Bij mijn dochtertje nooit de kans gehad (geboren op 31w)
    - Zwangerschap 2: Bij de jongens vanaf 33w omdat een één-eiige tweeling vaak rond 34w al kan komen...
    - Zwangerschap 3: Nu staat die hier vanavond al klaar. Ben vanaf vandaag pas thuis van het ziekenhuis. Vorige zondag op 24w5d weeën gekregen dus is de kans heel erg groot dat de ukkies veel vroeger zullen komen dan gepland (18/01/2011)...
    Laten we hopen dat ze het nog effe volhouden.

Dus ivm een normale éénling zwangerschap kan ik je jammergenoeg helemaal geen info geven...

Deel Deze Pagina