zwangerschaps ischias.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amfy, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    tuurlijk dat kan er ook nog wel bij!;):(;)

    eindelijk alles stress rond om de echo's endergelijke weg. komt net als bij fynn de zwangerschapsischias weer op spelen.
    in de ochtend en halve middag gaat het goed daarna is het bal en kan ik niet meer fatsoenlijk lopen.ook zitten en liggen doen dan zeer
    dus ik naar de huisarts en jawel feest!:x

    wie heeft er tips?
    rustig aandoen enzo word moeilijk met een peuter in huis
     
  2. mamasince2010

    mamasince2010 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    pff balen zeg,helaas weet ik hoe je je voelt.
    ik zit thuis met een hernia......

    tips lastig idd. Ik breng ons meisje gewoon naar het dagverblijf op de dagen dat ze al ging en de andere dagen krijg ik hulp thuis van familie en vrienden....
     
  3. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier geen kdv of iets anders ben thuisblijf mama.

    ik probeer zoveel mogelijk rust te nemen maarja blijkbaar is dat niet genoeg
     
  4. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ook! Bij beide zwangerschappen v.a week 8 :( Het is inderdaad zeer pijnlijk. Ik heb er laatst ook een topic over geopend maar ben maar tot 1 conclusie gekomen... je kan er niks aan doen ;):( Ik zit ook thuis met een kleine man van bijna 17 maanden en die vergt af en toe behoorlijk wat van mijn lijf. Gelukkig is hij al erg zelfstandig en kan hij bijvoorbeeld zelf de trap op en af. Maar ja, van de andere kant maak je per ongeluk een verkeerde stap en het schiet er zo weer in he ;)
     
  5. mamasince2010

    mamasince2010 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    het valt ook niet mee om voldoende rust te nemen als je thuis blijf mama bent.

    Zou in ieder geval de zware dingen in het huishouden nu even niet doen.
    en krijg je fysio?
     
  6. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    ik mag naar fisio voor massage maar of het helpt durfde ze niet te zeggen omdat het eigenlijk pas over gaat na de bevalling.


    @sterre, tis zo irritant gister ook even bij trenthopper voor een kamer voor fynn kijken de trap naar boven en halverwege stond ik vast. kon niet meer voor en achteruit :) heel voorzichtig maar weer naar beneden en met de lift naar boven.

    heb jij het ook met omdraaien in bed? dat was echt vanacht de druppel.daarom heb ik maar gebeld naar de huisarts
     
  7. mvthijs

    mvthijs Fanatiek lid

    10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Ik heb helaas ook ervaring. Ik loop bij een fysio die m'n bil los maseert. Meer kan ze niet doen. Wat ze adviseert is om te gaan fietsen, zwemmen en lopen (flink doorstappen). En het zitten en staan elke keer afwisselen.
    Bij mij helpt het allemaal weinig, omdat ik ook nog bi gekregen heb, dus pijn heb ik sowiezo wel.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen, want het is geen pretje!
     
  8. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb dat inderdaad ook, vreselijk irritant! Vooral als ik moet opstaan om naar de wc te gaan.. strompelend door het donker, overal hou-vast proberen te krijgen.. zal een fraai gezicht zijn :);)

    Ik heb bij de eerste zwangerschap ook fysio gehad maar het was inderdaad je bil los masseren maar verder niks. Als je daarna nét wat deed wat niet goed was, schoot het er net zo hard weer in :( Ik wandel en zwem nu.. scheelt wel iets maar ja, het zal toch behelpen blijven.
     
  9. Rono

    Rono Niet meer actief

    Even vraagje.. is dat t zelfde als dat je overdag iets te druk bent geweest en vervolgens savonds gaat liggen en niet meer kan omdraaien of overeind komen zonder dat je kapot gaat vna de pijn?
     
  10. mvthijs

    mvthijs Fanatiek lid

    10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Ligt eraan waar de pijn zit
     
  11. Rono

    Rono Niet meer actief

    T lijks van mn heup/ bil af te komen en kan mn benen niet meer optillen ( mn kont gaat ook niet meer ophoog )
     
  12. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik heb het al als ik niets doe ik sta er mee op. maar het kan volgens mij wel.

    maar waar zit het?
     
  13. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier begint het echt in mijn bil en dan straald het uit naar mijn been.

    mocht je het vermoeden kun je even naar de huisarts gaan.
     
  14. FEE88

    FEE88 Niet meer actief

    Wil jullie even een hart onder de riem steken ook al heb je er nu niks aan... ik had ook hele erge ishias dat ik soms door mn benen zakte etc. Gelijk na de bevalling was het weg :)
     
  15. mvthijs

    mvthijs Fanatiek lid

    10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    #15 mvthijs, 31 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2011
    Hier zit het ook in m'n bil, en straalt uit naar m'n been. De ene keer zorgt het ervoor dat het gewoon helemaal vast zit (spieren), en de andere keer dan voelt me bil doof/gevoelloos.

    Hier kon de HA er btw niks mee. Ik heb het met vk besproken, en die heeft me doorgestuurd naar de fysio.

    ps: je hoeft niet doorverwezen te worden naar een fysio, je kan ook gewoon zelf gaan.
     
  16. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Rono: Tja het klinkt wel zo.. Bij mij is het ook laag op mijn heup en dat loopt over mijn bil heen en het doet inderdaad vreselijk pijn. Misschien inderdaad even met je vk overleggen? Dan weet je het zeker.

    LisetteV: Na de bevalling van de eerste is het bij mij helaas nooit helemaal weggetrokken :(
     
  17. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik heb het in mijn laatste 2 zwangerschappen ook gehad... maar heb ook BI, bilmassage was wel fijn dat hielp een dag of 2.
    ben benieuwd of ik het nu weer krijg...
     

Deel Deze Pagina