hallo allemaal, ik zit even met wat vraagjes onze kleine word vlak voor de zomer verwacht. begin juni. nu vraag ik me af wat je dan als dekentje gebruikt? of dat je alleen een slaapzakje gebruikt, of alsnog een lakentje erbij. vindt het vrij lastig want stel ik koop een slaapzakje en dat blijkt niet nodig te zijn in de zomer dan wacht ik liever tot de herfst en koop een andere maat wie kan me wat vertellen over inbakeren? in welke situaties doe je dat en waarom? vind het heel moeilijk om hier info over te vinden. bedankt voor jullie antwoorden
Ik ben ook wel nieuwsgierig eigenlijk, ik ben uitgerekend in begin september... ook nog warm (als het goed is)
Ik snap je dilemma heel goed. Ik zit er ook een beetje mee. Ik heb dus wel alles gewoon aangeschaft. Dus een dekentje, lakentjes en ook slaapzakjes. Twee stuks. Wel met korte mouwen. Ik haal nu nog niet een speciale deken voor in de maxi cosi, daar gebruik ik straks eerst gewoon een hele lekkere deken voor. Maar dat kan ook dus niet nodig zijn. Ik denk dat april, mei, en juni lastige maanden zijn, maar ook september. Dan kan het nog warm zijn, of juist niet,
De meeste slaapzakjes zijn nog te groot en dus te gevaarlijk voor net geboren kinderen. Alleen een lakentje is vaak te koud. Je kan ook de kleding van de baby aanpassen aan de temperatuur. De kraamverzorgster kan je hier ook alles over vertellen. Maar een lakentje en dekentje heb je in ieder geval altijd nodig. Inbakeren doe je wanneer een kindje erg onrustig is. Het inbakeren geeft een kind een veilig gevoel. Ook werkt het soms goed bij beweeglijke baby's. Een beweeglijk kind kan erg onrustig worden van zijn eigen bewegingen. Door het inbakeren kan het niet goed bewegen en komt zo tot rust. Kraamzorg en de verpleegkundige van het consultatiebureau weten hier alles van. Dit hoef je niet echt van tevoren precies te weten hoor. Kun je tegen die tijd gewoon bekijken en info opzoeken hierover.
Ik sluit me aan bij Jente, gewoon een dekentje en lakentje aan schaffen, dat heb je later zeker nodig en dan zie je als je baby geboren is wel hoe warm je de baby het beste kan leggen. Ik wil nog wel even over inbakeren zeggen dat je dat nooit op eigen houtje moet doen, er zitten te veel regeltjes aan. Mocht je merken dat je een hele onrustige baby hebt, laat je dan goed informeren bij bijvoorbeeld het consultatie bureau. Het is een hele goede oplossing, maar wel een waarvoor je eerst veel informatie nodig hebt!
Volgens mij mogen slaapzakjes inderdaad nog niet bij pasgeborenen. Ik heb gewoon lakentjes met dekentjes gekocht. Dat meot voglens mij wel zat zijn en als het te koud is leg je er voglens mij gewoon kruiken bij. Bij ons in huis blijft het altijd vrij koel dus ik denk niet dat een lakentje met dekentje snel te warm is. Baby-tjes kunnen zichzelf toch ook nog niet warm houden. En anders moet mijn man maar iets gaan kopen als de kleine er is en het is niet goed
Ik heb voor alle 3 dekentje/lakentje gebruikt en dat is altijd goed! Slaapzakje ging ik pas gebruiken toen er gewoeld werd in bed, dus met een maand of 3/4.
en waar kan je het beste kijken voor zo'n dekentje / lakentje? ik las ook ergens dat het beste is om deze van katoen te kopen, toch?!
Waar? Te koop bij bijna elke zaak waar linnengoed verkocht wordt en babyzaken natuurlijk. Dit zijn vrijwel altijd katoenen lakentjes. Jente
Ik zit met hetzelfde Angela (gek he?!)... Ik heb een duodeken gekocht... zo kun je een wat dunner dekentje gebruiken voor de warmere maanden. Ik heb 2 slaapzakjes van 80 cm, maar die zijn meer voor als ze wat groter is. Nu nog op zoek naar leuke lakentjes.
je kunt inderdaad het beste een duo deken kopen zodat je in de warmere dagen 1 deken kan gebruiken,is het heel erg warm dan is zelfs een lakentje al genoeg maar dat hoor je vanzelf van de kraamhulp. voor het inbakeren gelden bepaalde regels je mag namelijk niet zelf gaan uitproberen omdat dat meer schade aan kan richten,wat ik zelf heb gedaan is een kleine slaapzak gekocht en de kleine met armen en al in de zak en dat werkte goed. bij de hema hebben ze kleintjes vanaf maat 56/62 en ze krimpen flink als je ze wast. ik ben zelf kraamhulp geweest dus wil je nog iets weten mail dan maar. groetjes miranda nelisse
ik ben bij de eerste ook pas een slaapzak gaan gebruiken toen hij beweeglijker werd in bed daarvoor gewoon laken en deken (winter) bij deze (uitgerekend in juni) zie ik het wel weer hoe het weer erbij staat deken en laken heb je toch nodig als uitzet als het weer kouder wordt dus daar kun je weinig verkeerd aan kopen