Nou de laatste keer dat ik wat bij Unive kreeg is dus alweer een behoorlijke tijd geleden, maar toen zat het in een mooie gevlochten mand en zat er een badcape bij, maar of dat nu 2 jaar later nog zo is?
Ik heb vandaag met 27 weken mijn kraampakket gekregen. Er zit idd een kunstof opbergdoos, leuke badcape, een knuffel en verzorgingsproducten (badschuim, lotion...) als extra in. Wel leuk ik had het helemaal niet verwacht nu al te krijgen. Vind het altijd wel leuk om weer uit te pakken .
Hoe snel moet je dat aanvragen zo'n kraampakket of sturen ze dat gewoon meteen op? wij zijn bezig met veranderen naar een andere zorgverzekeraar namelijk dus ik dacht ik wacht nog even met melden dat ik in verwachting ben totdat we de nwe polis hebben. Of moet ik dat nu toch maar doen? Bedankt, marijn
Ik doe dit woensdag (ben dan 12 of 13 weken zwanger) Dan heb ik voor mijn gevoel het 'magische' weken gehaald..
Eigenlijk is het toch verstandig zo snel mogelijk door te geven dat je zwanger bent, ook in verband met het regelen van kraamzorg. Hier heb ik met 6 weken zwangerschap mijn kraamzorg al geregeld en dat was maar goed ook anders was er dus in augustus geen plek meer geweest, het kan soms hard gaan.. Als je via je verzekering kraamzorg regelt komt dat als het goed is met het kraampakket ook meteen goed (bij mij in ieder geval altijd wel )
@Marijntje, Heb je je oude verzekeraar dan al opgezegt? Als ie is opgezegt, lijkt het mij niet dat je nu moet opgeven dat je zwanger bent, dat doe je dan als je bij je nieuwe verzekeraar bent ingeschreven. Groetjes Daphne en hier ook VGZ met alleen bewaardoos en luiertas (die nu in gebruik is omdat ik met kolfspullen heen en weer ga naar het ziekenhuis) ik kreeg het net iets voor de 30 weken (28e of 29e week)
je moest toch voor 1 januari opgezegd hebben, maar pas voor 1 februari ingeschreven staan bij de nieuwe verzekering. Heb mij met 10 weken al ingeschreven, maar bij navraag was er niets geregeld dus pas met 19 weken uiteindelijk aangemeld bij de kraamzorg. erg slordig. Ben benieuwd of mijn oude verzekering wel een kraampakket bezorgd (als dat ook zo slordig gaat).
Nee je oude verzekering zal niet je kraampakket regelen en ook je kraamzorg niet meer betalen, dit moet je bij je nieuwe verzekering weer volledig overnieuw regelen (je plekje bij de kraamzorg heb je waarschijnlijk wel, maar ook dat alles moet je dan doorgeven aan je nieuwe verzekering)
Hallo allemaal Even een vraagje misschien een rare maar hebbe jullie het aan de verzekering gemeld dat je zwanger ben of gaat dat via de vk want die stuurt natuurlijk rekeningen daar heen. Ik hoor het graag anders moet ik ze nog gaan bellen. Groeten Sonja
ik ben eigenlijk ook wel brenieuwd naar het kraampakket van menzis! bij eva kreeg ik een babylijn 2 kraten en beer en boxkleed en bij oz van georgie kregen we een slaapzak en een beertje
Ja zeker dat je dat aan je verzekering moet melden, bovendien moet je bij de meeste verzekeringen via de verzekering kraamzorg regelen. Dus lijkt me verstandig om toch zo snel mogelijk te bellen (zomer schijnt en erg drukke periode in de kraamzorg te zijn)
daar ben ik nu al een paar weken mee bezig. Eerst moet ik de bevestiging van aanvraag van kraamzorg opsturen. Gedaan, en nu belde ik van de week, en toen wisten ze niet wat de status was. Vandaag kreeg ik een brief dat ik kraamzorg opnieuw moet aanvragen. Ach heb nog even de tijd, en heb niets opgezegd qua kraamzorg dus alleen nog zorgen dat ik het ook nog vergoed krijg.
Nou ik heb denk ik een van de uitgebreidste verzekeringen van Nederland en er zat bij mij enkel een simpel knuffeltje in. Voor de Goodies moet je ook neit bij je verzekering zijn naar mijn idee.
ik ben ook cz, ook uitgebreid,maar alleen een pakket voor bevalling enz. kraamverband,navelstrengklem en gaasjes, en een knuffel. Dat was het meer krijg je niet. Maar je hebt het echt allemaal nodig hoor,koop het maar eens,duur joh. groetjes
Is er toevallig iemand die weet wat je als extraatje krijgt als je bij Stad Rotterdam verzekerd bent?
Nou ik heb mijn kraampakket zojuist binnengekregen! Er zit een leuke luiertas bij, maar verder niets. Misschien erg hebberig maar had op iets meer cadeautjes gehoopt met zo'n dure verzekering
Ik heb een verzekering bij OZ en ik heb eigenlijk niks leuks erbij gekregen echt alleen de noodzakelijke dingen als extra misschien een thermomether maar geen knuffel of dergelijke.
Ik heb de mijne ook al gehad (zilverenkruis achmea), ik kreeg er als extra een hondenknuffel/spuuglap bij.
Haha ik heb gewoon de basis verzekering van vgz, als ik het kraampakket wil dan kan ik t kopen voor 45 euro dacht ik bij vgz Flans er zelf wel 1 in elkaar