Kraampakket?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ssgerundt, 16 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik heb een aantal weken geleden ook het kraampakket gekregen (CZ) en er zaten buiten de nodige spullen voor de kraamzorg een knuffel en een boekje met spelletjes voor je baby in.
    Het flesje alcohol had trouwens gelekt, gelukkig is alles schoongebleven. Ik heb het CZ gebeld hierover, en ze zeiden dat ik zelf een nieuw flesje moest kopen omdat het opsturen duurder zou zijn dan een nieuw flesje.

Een ander vraagje, moet er 1 of 2 navelklemmen inzitten?

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

1 navelklem, maar als je in het ZH bevalt heb je er geen nodig ;)

3. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ok dan, er zat er ook maar 1 in.
    Maar ik zie wel eens filmpjes/foto's, en daar gebruiken ze 2 klemmen en knippen er dan tussenin, vandaar.

4. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Het is helemaal goed gekomen. Veel beter zelfs. Ik kreeg van de oude verzekering (CZ) een kraampakket en op dezelfde dag (hoe krijgen ze het voor elkaar) een kraampakket van mijn nieuwe verzekering. Dus de buren met wie we weinig contact hebben weten nu ook dat ik zwanger ben.

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Er zat als extra een speelkleed in, wat opgevouwen te gebruiken is als opbergbox

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nou, bij de Friesland (moet je overigens zelf halen) krijg je een doos vol absorberend materiaal met wat verzorgingsproducten en een rugzakje waar mega groot de Friesland op staat.

Niet heel bijzonder dus, maar wel gratis.

7. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Fijn janice dat het zo goed is gekomen!
    En nu op voor de laatste loodjes!

Ik weet trouwens dat toen ik bij mijn eerste het kraampakket kreeg er even heel erg nerveus van werd al die dingen en wat moet je er allemaal mee? :confused: Heb het toen een tijd in de kast gedouwd om later er weer eens voorzichtig uit te halen :) :)

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    En Menzis Extra Verzorgd 2 weet iemand dat?

9. 17042007

17042007 Lid

2 jan 2007
    41
    0
    0
    Bij Menzis extra verzorg 2 krijg je een plastic opbergbox met daarin alle benodigde spullen voor de bevalling. Daarnaast een knuffelaapje en een aapjes-badcape. Ik vond het leuk die extra dingetjes.

Gr Sandra

10. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    thanx voor de info.......
    ja ik vind die extra dingetjes ook leuk.......ben gek op kadootjes haha

11. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    o dat is best leuk,ik vroeg me het al af,en in de hoeveelste maand krijg je dat!

ben je eral uit hoeveel kraamzorg je neemt!
    ik ben er nog niet uit.

groetjes

12. 17042007

17042007 Lid

2 jan 2007
    41
    0
    0
    Ik heb het pakket ongeveer drie weken geleden gekregen dus dat is met 29 weken.
    Morgen komt de kraamzorg voor een intake gesprek, dan beslissen we ook wat we willen en wat mogelijk is. Wel het volledige aantal uren. En het liefst hele dagen. Mijn man neemt namelijk pas vrij als de kraamzorg weg is. Kunnen we dan gaan genieten met z'n drieen. (raar idee eigenlijk, komt al zo dicht bij.

Groetjes Sandra

13. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Weet er iemand wat er in het OHRA Uitgebreid pakket zit?

14. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ik ben 16 aug uitgerekend,lekker in de zomer.(hoop niet te heet dit jaar)
    mijn mannetje neemt 3 weken vrij als ik bevallen bent,zo heeft ie het kunnen regelen met zijn baas.
    normaal gesproken moet in januari doorgeven waneer die vakantie wil,maar nu ligt het ff anders.dus dat vind ik wel fijn van zijn baas,het is toch dan hoogseizoen.

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik kreeg een bewaardoos, boekje met tips bij ongelukken, en een knuffeltekkellap (weet niet hoe ik het noemen moet)

maar eerst hadden ze hem niet kunnen bezorgen, ze hadden verkeerde huisnummer. bleek dat ze hadden aangebeld bij de bejaardenhuisjes hier in de straat... hahaha

16. jantina72

jantina72 Actief lid

11 jul 2006
    107
    0
    0
    Bij TRIAS krijg je een plastic opbergbox met daarin alle benodigde spullen voor de bevalling. Daarnaast een knuffelgiraf, giraf-badcape en een blauwe verzorgingstas met diezelfde giraffe. Ik vond zo wel een leuk pakket.

17. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ik heb hem ook al binnen, ben bij DSW verzekerd(incl. AV TOP aanvulling) Heb behalve de echt praktische dingen voor de bevalling zelf alleen een boek gekregen over veilig de kinderjaren door.
    Weet wel dat je achteraf bij DSW dus als je bent bevallen en je geeft je kind op bij DSW dat je dan het een en ander aan leuke dingen krijgt. Waarom deze volgorde geen idee maar weet wel dat ik nog iets krijg van hun.

18. Noura: bedoel je die van Zilveren kruis Achmea, die spuuglap/knuffel?
    Die heet Tekko (staat op zo'n kaartje ;) ).

19. Niet meer actief

Hmm, ik krijg helemaal niks, ben ook niet aanvullend verzekerd, dus moet het zelf maar uitzoeken. :p

Heb het al wel allemaal al aangemeld overal, gelijk na de 1ste echo.

20. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik heb de gezinsplanning-module van FBTO en nu krijg ik met 7 maanden zwangerschap ook een kraampakket.
    Helaas kan ik op de site niet zien wat daar dan in zit.
    Ondertussen komt de verloskundige met een heel A4-tje met spullen die aangeschaft moeten worden....

tja... dan wil je wel weten wat er in het kraampakket zit....

Iemand al ervaring met een FBTO pakket ?

Groet,
    Danielle

Deel Deze Pagina