Waar ben je verzekerd? Heel veel verzekeraars geven deze pakketen namelijk ook gewoon uit als je basis bent verzekerd.(niet alle) Je krijgt er alleen in dat geval geen leuke dingentjes bij!
heb geen ervaring met fbto maar zoals ik het lees, zit er alleen het noodzakelijke in. Dus het volgende (van de kring apotheek site gehaald) Inhoud kraampakket In het onderstaande overzicht vindt u de belangrijkste middelen die in een kraampakket kunnen zitten. Deze samenstelling is geschikt voor een thuisbevalling. Daarnaast vindt u per product een korte uitleg over de toepassing en het gebruik ervan. Kraammatras of onderleggers Een kraammatras of onderleggers worden gebruikt om het matras tijdens de bevalling te beschermen. Kraamverband Kraamverband is extra groot en dikker dan maandverband. Dit is nodig omdat u tijdens de eerste kraamdagen nog veel bloed en vocht verliest. Watten of non-woven gaasjes Deze kunnen gebruikt worden voor het desinfecteren en schoondeppen. Steriele gaasjes 5x5cm, 10x10cm, 16x16cm Deze gaasjes zijn apart verpakt en worden gebruikt voor de verzorging van de baby en eventuele wonden van de moeder als gevolg van inknippen of inscheuren. Koortsthermometer Bij voorkeur een elektronische omdat deze veiliger is. Ontsmettingsmiddelen Ontsmettingsmiddelen met alcohol worden gebruikt om huiddelen van moeder en kind te ontsmetten. Desinfecterende zeep Deze zeep dient voor de ontsmetting van de handen. Navelklem Dient voor het afklemmen van de navelstreng. Bij een bevalling in het ziekenhuis heeft u deze niet nodig. Daar zorgt het ziekenhuis voor.
Ik weet toevallig wat je bij ZILVEREN KRUIS ACHMEA krijgt...misschien handig om het hier bij te zetten...: - waardebon voor 10 prcent korting bij borstvoedingswinkel Pretty Mum - 1 matrasbeschermer -8 celstof onderleggers 60x60 met witte ondergrond -1 kraammatras - flesje alcohol - 1 rol hechtpleister -10 steriele gazen 10x10 -2 doosjes steriele katoenen gazen 16x16 -1 paka 15 stuks inlegverbanden - 2 stretchbroekjes -pak watten - 24 kraamverbanden met plakstrip -stukje zeep - boek: veilig groter groeien -verrassing -mooie bewaardoos
ja ik heb hem vorige week gekregen (van zilv.kruis) en als verrassing zat er een knuffeltje bij (Tekko) een een boekje over veiligheid. alles zat inderdaad in een handige opbergbox (blauw). je schrikt je wild als je zit wat er allemaal aan verbandtoestanden in zit...brrr...