Kraampakket

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door BABYxBUTTERFLY, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BABYxBUTTERFLY

BABYxBUTTERFLY Actief lid

24 okt 2011
    407
    0
    0
    Den Haag
    Hallo dames !

Ik krijg van mn verzekering geen kraampakket vergoed dus werd ik doorverwezen naar de etos. Nu is mijn vraag, welke dingen heb ik ECHT nodig? Ik hoor namelijk van verschillende kanten dat je HEEL veel dingen ECHT niet gebruikt? Dus welke dingen moet ik in huis hebben en welke zijn overbodig?

Groetjes xx

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen?

Wat in elk geval handig is:

- kraamverband/inleggers (extra grote)
    - steriele gaasjes
    - onderleggers (groene matjes), bij thuis bevalling wat extra
    - kraammatras bij thuis bevalling
    - steriele navelklem (soms heeft vk die ook wel)
    - verbandwatten
    - alcohol

Qua kraamverband is het handig om in elk geval 1 pak van het grootste formaat te hebben, 2 pakken iets kleinere en vaak volstaat dan maandverband wel, alleen geen dunne plastic dingen, Kotex of Euro Shopper en dan dat grotere maandverband. Euro Shopper kost maar 50 cent ofzo. Kraamverband van Kruidvat is hetzelfde maar betaal je veel meer voor.

Matrasbeschermer is ook handig voor het geval je vliezen op bed breken. Zit vaak een blauw plastic in een kraampakket. Waterdichte molton kan ook en ligt prettiger.

3. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    (Eenpersoons) Waterdichte molton kun je bij de action halen. Was iets van 7 euro. Ik had hier gehoord dat die erg handig was. Onze topper is 180 bij 220, dus ik ga hem er op de een of andere manier wel opvast spelden.

4. BABYxBUTTERFLY

BABYxBUTTERFLY Actief lid

24 okt 2011
    407
    0
    0
    Den Haag
    Ik ga(wil) in t ziekenhuis bevallen :)

5. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Onze VK-praktijk heeft op hun bevallings-info-sheet staan wat zij graag willen data je in huis hebt (ook als je voor een ziekenhuisbevalling gaat, want je weet nooit hoe snel het gaat, wie weet gebeurt het toch thuis).

Ik heb de verschillende online pakketten vergeleken, en deze kwam voor mij het best overeen (en was ook ongeveer de voordeligste die ik gezien heb):

Natalis kraampakket - Babyshoppen

6. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ik heb nog wel dingen over van het kraampakket. kan je evt overnemen. steriele gaasjes, navelklem (geloof ik), en onderleggers voor in bed (er is er 1 uit het pak)
    maar je kan ook bij de action waterdichte hoesovertrek voor je matras kopen. zweet minder en kraakt ook niet bij elke beweging die je maakt. die heb ik ook gebruikt was prima. als je interesse hebt pb me maar.
    bij de prenatal hebben ze ook kant en klare kraampakketten mocht je het zelf gaan kopen.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou zo'n kant-en-klaar pakket aanschaffen. Of anders een uitzetlijstje vragen bij je vk of de kraamzorg. Ik ben zelf in het ziekenhuis bevallen, maar het kraampakket is hier volop gebruikt, behalve het navelklemmetje.

8. Dnies

Dnies Actief lid

8 mei 2012
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zag op de site van unive (daar ben ik verzekerd) dat je daar ook een kraampakket kan bestellen als je daar niet verzekerd bent die kost dan 20 euro valt mee als je het mij vraagt:)
    Ik zou ook voor een kant en klaar pakket gaan gemak dient de mens he zeggen ze:)

9. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    kijk oko even in je omgeving. Ik heb weinig uit mijn kraampakket gebruikt omdat ik door ks 4 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Ik heb wat ik over had, aan mijn schoonzus gedoneerd (die kreeg ook geen pakket) dit heeft ze zelf aangevuld met spullen van haar werk (verzorgingstehuis). Ik geloof dat ze alleen matjes, en onderleggers nodig had. Andere dingen (zoals alcohol en watten) had ze standaard zelf al in huis. Succes!

10. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Ik heb een officieel lijstje gevonden van de kraamzorg. Dus bij deze:
    -kraamverband ( advies 2 pakken)
    -1 pak zigzag watten
    -2 doosjes steriele gaasjes "zestientjes" 8,5x5 cm