Kraampakket

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marihi, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Wat?! Had jij een knuffel erbij :$:p. Ik niet.
    Kan bij jullie trouwens het deksel dicht "geklikt" worden? Die van mij is volgens mij een beetje stuk (zit ook een scheur in de deksel) :).

2. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Hier zorg en zekerheid uitgebreid pakket ( AV gezin ) bij aanmelden kraampakket krijg je per post een mamaverzorgsetje thuis gestuurd met mama beenolie,borstencremè en anti straie cremé!
    In het kraampakket zelf zit een babyverzorgingslijn (natalis geloof ik ) bestaande uit badolie,shampoo, badschuim,wascreme etc etc
    Een badcape groen/ blauw en een knuffel groen/ blauw ( krijg nu een meisje hihi ) ach.... al met al ben ik tevreden hoor!!

3. zwendel

zwendel Niet meer actief

ik krijg geen kraampakket van mijn verzekering dus moet em gewoon los kopen en dan zit er zoiezo niks leuks bij dus denk dat ik em maar aan ga vullen heb die van de vorige keer nog oor ruim de helft staan...

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    hier zilveren kruis. mooie opbergbox gekregen en een boekje.
    geen knuffel. maar heb geen uitgebreide verzekering. ik betaal liever wat minder en koop van dat geld wat leukers als een knuffel.

5. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Ik had ook een opbergbox met grote raclame stikker van een schaap waar bij staat "De friesland Zorgverzekeraar" Verder zat er nog een boekje in van "mijn eerste jaar" en de benodigdheden.

6. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Hier ook vgz. Bij de eerste een mooie kunststof opbergbox met luiertas (5 jaar geleden) Bij de tweede weer een opbergbox met een boek om in te vullen voor het eerste jaar. Nu een grote doos met een kleedje en een knuffel....duurder zorgpakket, minder leuke inhoud:(. Omdat ik in het ziekenhuis beval hou ik er wel veel van over. Dit heb ik beide keren aan Stichting Baby Hope gegeven...die zijn er erg blij mee.

7. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik heb het pakket nog niet gehad, maar ik heb CZ en ik heb gelezen dat ik een knuffel erbij krijg... Zetje Zebra of zoiets...

Ik vind het wel leuk, al heb ik helemaal niets met al die knuffels... Ik ga het kraambezoek straks ook vragen om echt geen knuffels te kopen... Ik heb vroeger teddyberen verzameld, dus ik heb er echt genoeg!

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook 2x een leuke opbergdoos, met allerlei verzorgingsproducten, knuffeltje, wikkeldoek en uiteraard de gebruikelijke enge inhoud. En nu een kartonnen doos met alleen maar eng spul, niks leuks erbij. Zal wel door bezuinigingen komen. Of misschien doordat ik deze keer een beperkter aanvullend pakket heb, dat kan ook nog.

9. tuc

tuc Niet meer actief

hier ook een kartonnen doos, maar wel met het baby's 1e jaar boek van pauline oud. Het zwangerschapsboek had ik al eerder ontvangen. Verder het nuttige spul uiteraard;)

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb nog nooit het kraampakket besteld.
    Heb gewoon alles zelf gekocht.. tjah.
    Ik vind bijvoorbeeld die bedplasser matjes veel handiger omdat ze veel groter zijn dan normale kraammatrasjes.
    En de rest koop ik ook gewoon graag zelf omdat ik me eigen ideeen erop na hou kwa wat wel goed spul is en wat niet..

11. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij ook heel simpel, verbandspullen en zo in een kartonnen doos. wel een knuffelaapje erbij.
    ik zag dat alleen als je de duurste aanvullende verzekering hebt je een verrasingspakket er bij krijgt, maar dan betaal je er eigenlijk voor.

12. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    had er ook een knuffel bij. heb ook tegen iedereen gezegd dat we geen knuffels wilden, liever dingen die we nodig hebben. en toch heb ik nu bakken vol met knuffels. nou ja er zitten er wel leuke bij.

13. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij wisselt het extraatje in het kraampakket behoorlijk per verzekeraar.
    Ik kreeg van onvz een standaard kraampakket met een speendoekje van lodger erbij. Dat vond ik toen vrij karig, maar toen ik eenmaal bevallen was kreeg ik nog een super mooie lodger wrapper opgestuurd voor ons dochtertje. Daar hebben ze het 'eenvoudige' kraampakket weer heel ruim mee goed gemaakt!!:D

14. Jomy

Jomy Niet meer actief

Iemand nog een kraampakket gehad van de Agis? Ben nu ook wel heel benieuwd namelijk :D

15. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb een kraampakket van Menzis. Normaal krijg je het standaard noodzakelijk pakket maar als je aanvullend verzekerd bent krijg je wat extra's.
    Ik had als extra's een opbergdoos, een knuffeldoekje en een spelletje genaamd baby-weetjes.

16. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb van FBTO het kraambezoekboek, baby's eerste jaar en negen maanden boek gehad. Met 7 maanden zwangerschap weet ik echt niet meer wat er allemaal de eerste weken van de 9 maanden gebeurd is :D overige boeken ga ik ook niet gebruiken. Verder heb ik niets van mijn zorgverzekering gehad.

17. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Wees blij, ik kreeg niet eens een kraampakket. Heb er toen een besteld bij babydump, daar zitten ook alleen de hoognodige dingen in.

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    vorig jaar bij cz een doos gehad en daar zat naast de verbanden etc een boekje met kinderactiviteiten in, een knuffel: zetje zebra , en een veiligheids poster.

Toen hij 1 werd kregen we ook nog zwembandjes erbij van zetje zebra.

Ik ben benieuwd wat er deze keer in gaat zitten. Ik zal hem ergens in januari wel weer krijgen.

19. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    bij agis krijg je een leuk boekje voor het eerste jaar.
    een voedings kussen.
    en een knuffel, en speen. vond het erg leuk.
    ik heb er alleen niks aan. want de zwangerschap is gestopt.

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik had in 2011 een tommy tub erbij (IZZ) maar nu een deken en en knuffel van materiaal wat licht ontvlambaar is...ik heb een klacht ingediend en had die dag nog een mevrouw van natalis aan de telefoon..nee het was geen deken maar een speelkleed... en was toch echt veilig. Uitgelegd dat als het eruit ziet als ene deken en het formaat heeft van een deken veel mensen zouden kunnen denken dat het een deken was ;) Stond niet eens op het waslabel waar het van gemaakt was alles dat je het niet bij open vuur moest houden...nou ja, die ging meteen in de kliko en het knuffeldoekje van formaat "dekt een geheel volwassen gezicht af en ademt niet" ging erachteraan.

Ik hoef biet perse een cadeau maar hier had ik echt moeite mee

Deel Deze Pagina