Ikzelf ben niet aanvullend verzekerd dus zou mijn kraampakket niet vergoed krijgen. Mijn partner daarintegen is wel aanvullend verzekerd (staan volgens mij op dezelfde polis). Kan hij een kraampakket bestellen of kan dit niet aangezien hij een man is? Misschien een stomme vraag hoor, maar heb er echt geen verstand van. Als dit niet mogelijk is, weten jullie dan hoe of waar ik goedkoop een kraampakket kan kopen/bestellen? Of kan ik de spullen beter los kopen?
Raar eigenlijk dat hij die niet kan aanvragen, het is toch zijn kind???? Leuke discussie om met je verzekering te voeren
Vaak krijg je als je niet aanvullend bent verzekerd wel korting op het kraampakket. Ik zou even bellen met je verzekering.
Helaas wilt dat niet. Op je Andere vraag. Je bij de apotheek of sommige drogisterijen ook kraamspullen krijgen en bij thuiszorg winkels. Succes
Ben verzekerd bij vgz en kreeg wel een kraampakket. Dit pakket was van Natalis. Via hun website kun je zelf ook zo'n pakket bestellen.
prenatal heeft de spulletjes ook in pakket, ik zou even rond kijken wat het goedkoopste is. de prijzen liggen een beetje rond de 25 tot 30 euro zo ver ik kan zien. anders even googlen.
Ik kon via vgz het kraampakket bestellen voor 20 euro (maar dan was het zonder het cadeautje die je erbij krijgt als je aanvullend verzekerd bent). Maar ook bij de prenatal en al die andere babyzaken heb je standaardkraampakketten! Maar bedenk ook even wat je eruit nodig hebt. Als je niet thuis wilt bevallen heb je bijna alleen het maandverband nodig, matrasbeschermers en die netbroekjes (maar je kan er vast wel 1tje extra meekrijgen in het ziekenhuis). En ben je misschien goedkoper uit als je het los koopt. En misschien is er wel iemand in de buurt die pas bevallen is en wat spullen over heeft?! Ik heb alles van de vorige bevalling nog in de doos zitten (behalve het maandverband en matrasbeschermers) en dat gaat straks naar baby hope ofzo......
Wou net zeggen ik ben in het ziekenhuis bevallen enige wat ik nodig had was de matrasbeschermer en het maandverband maar dat kocht ik zoiezo los in grote verpakkingen. Maar moeten we dat niet verplicht in huis hebben voor het geval de baby te snel komt en je het ziekenhuis niet haalt? (Medische indicaties even daar gelaten heh dus voor de mensen die zelf de keus maken)
ik denk niet dat ze dat kunnen verplichten, het zou handig zijn als je het wel in huis hebt. is er niet iemand in je omgeving die haar kraampakket ook nauwelijks gebruikt heeft? dan hoef je alleen wat aan te vullen.
Ik was ook niet aanvullend verzekerd maar heb wel een kraampakket gekregen van mijn verzekering.. Je kan heel veel dingen los kopen of complete pakketten, misschien via vrouwen die hun pakket overhouden door zh bevalling iets overnemen?
tnx voor jullie reacties. Ben inderdaad van plan in het zkh te bevallen. Ik zal wel kijken of ik wat spullen los kan kopen aangezien ik dus begrijp dat veel dingen waaschijnlijk niet gebruikt zullen worden.
Bij prénatal zijn de complete pakketten nu in de aanbieding en gratis verzending! Je partner kan inderdaad geen pakket bestellen, vaak moet je een zwangerschapsverklaring van je verloskundige opsturen en het is nogal raar als je die als man op naam krijgt
bij de vgz kun je online voor 20 euro je hele kraampakket gwn kopen... en anders hebben ze die vaak in babywinkels ook wel